Foto: No Andra Mālnieka personīgā arhīva
Trešdien FIA Pasaules autosporta padomes sēdē tika paziņots, ka nākamgad Gravel crew jeb izlūk ekipāžas asfalta rallijos būs pieejamas ne tikai Rally1 ekipāžām, bet arī WRC2 ieskaitē startējošajiem braucējiem.
Atgādināsim, ka Rally1 klases braucēji asfalta rallijos izmanto Gravel crew ekipāžas, kuru uzdevums ir pirms attiecīgās sacensību dienas agri no rīta pirms rallija starta izbraukt ātrumposmus, lai pēc tam stūrmaņiem ziņotu par izmaiņām trasē – kur ir dubļi, peļķes, ledus u.t.t.
Gravel crew ofiss. Foto: No Andra Mālnieka personīgā arhīva
2022.gada sezonā WRC2 braucējiem Gravel crew bija pieejams tikai Montekarlo WRC rallijā. Sezonas izskaņā notiekošajā Centrāleiropas WRC posmā WRC2 čempions Andreas Mikelsens aicināja FIA veikt izmaiņas, atļaujot arī Rally2 braucējiem izmantot Gravel Crew ekipāžas pārējos asfalta rallijos.
Atgādināsim, ka Centrāleiropas WRC rallija trešajā dopā, kurā stipri lija un trase bija ļoti slidena, avāriju piedzīvoja viens no galvenajiem WRC2 klases favorītiem Joans Rosels. Tā ātrumposma finišā Mikelsens atzina, ka "Žēl Rosela ekipāžu, tas nebija viegli. Rally2 klasē mums nav Gravel crew ekipāžas (Izņemot Montekarlo WRC ralliju), un šādos apstākļos tas ir ļoti bīstami. Rally2 automašīnas arī brauc ar vairāk nekā 200 km/h lielu ātrumu, tāpēc nedomāju, ka Rally1 braucēju dzīvības ir vairāk vērtas nekā Rally2 ekipāžu dzīvības."
Trešdien šis tika uzklausīts un nākamgad visos asfalta posmos gan Rally1, gan Rally2 varēs izmantot Gravel crew jeb izlūk ekipāžas.
Foto: No Andra Mālnieka personīgā arhīva
Olivers Solbergs, kurš šogad bija ātrākais WRC2 braucējs lielākajā daļā ralliju ātrumposmos, atbalstīja šo lēmumu. Viņš sacīja: "Drošībai vienmēr ir jābūt pirmajā vietā. Mums jābūt pateicīgiem FIA par iniciatīvu un par to, ka tas tiek īstenots uz asfalta."
Iemesls, kādēļ Gravel crew attiecas tikai uz asfalta sacensībām, ir tāds, ka grants rallijos netiek uzskatīts, ka saķeres līmenis no trases iepazīšanās laika līdz rallija startam var krasi mainīties.