''Hyundai'' komandas vadītājs Sirils Abitebuls par ''Hyundai'' komandas vadītāju kļuva šā gada sākumā. Francūzi šajā sporta veidā joprojām var uzskatīt par iesācēju, taču, no otras puses, viņš ilgu laiku strādāja par ''Renault'' vadītāju F1 seriālā, tāpēc viņa zināšanas un pieredze ir gana liela. Sirils nebaidās uz galda likt dažādus priekšlikumus, kas varētu uzlabot WRC čempionātu, lai arī daudziem šādas idejas, iespējams, nepatiks.
Uz jautājumu, kā WRC iesaistīt vairāk automašīnu, Abitebuls sarunā ar somu portālu rallit.fi atklāja, ka ''Tam jābūt absolūtai prioritātei visām ieinteresētajām pusēm - FIA (Starptautiskajai automobiļu federācijai) un WRC rīkotājam. Mums ir jārunā ar cilvēkiem, kuri jau ir iesaistīti rallija pasaulē. ''Škoda'' un ''Citroen'' ir Rally2 automašīnas, un mums ir jārunā ar viņiem par to, kas viņiem ir nepieciešams, lai piedalītos Rally1.''
Foto: Honza Froněk
Kā jau minēts, Abitebulam ir ciešas saiknes ar ''Renault'', kas nesen uzsāka savu Rally3 automašīnas projektu. Pēc Abitebula domām arī ''Renault'' būtu jāiesaista diskusijās. ''Visi šie cilvēki būtu jāsēdina pie viena galda. Mums ir jāsaprot, kā viņus iesaistīt. Ja tas nozīmē, ka ir jāmaina rallija struktūra, mums nevajadzētu būt bikliem. Mums nevajadzētu kautrēties veikt izmaiņas, kas palīdzētu šiem cilvēkiem iesaistīties. Ja tas nozīmē, ka Rally1 un Rally2 automašīnām jābūt ciešāk saistītām, kāpēc to nedarīt?'' jautā ''Hyundai'' vadītājs.
Arī ''Hyundai'' vadītājs piekrīt, ka WRC varētu spert soli atpakaļ un WRC galvenā klase varētu būt Rally2. Piemēram, Rally1 klasē startē līdz desmit ekipāžām, kamēr Rally2 klasē ir ralliji, kad uz starta iziet ap 30 ekipāžām. ''Tas mani pilnībā apmierina. Tagad mums tikai jāsakārto lietas un jāpieņem lēmumi, pat, ja tas cilvēkus sportā sadusmo. Atvainojiet, bet sportam ir jāattīstās un jāvirzās uz priekšu.''
Foto: Rafal Roguski
''Hyundai'' vadītājs uzskata, ka varētu izmantot vairāk kameras automašīnās un dronus. ''EA Sports drīzumā laidīs klajā jaunu rallija spēli. Būtu fantastiski, ja sacīkšu pasauli varētu integrēt spēles pasaulē ar digitāli radītu saturu. Tas varētu piesaistīt jaunus fanus. Tāpēc es ieviestu Rally2 automašīnas un pārtrauktu veidot vecmodīgās televīzijas pārraides, bet pārietu uz digitālo apraidi," secina francūzis, kurš uzskata, ka nav iemesla, kāpēc šādus lēmumus nevarētu pieņemt nekavējoties.
''Pieņemsim lēmumus tagad un dosim sportam jaunu virzienu. Protams, saprotu, ka FIA ir jāveic liels darbs. Pasaules rallija čempionāts ir otra lielākā autosporta izrāde pēc F1 seriāla. Iespējams, viņi šobrīd vēlas, lai visi būtu apmierināti. Taču, lai visi būtu apmierināti, sporta veids nevirzīsies uz priekšu. Un, ja jūs stāvat uz vietas, tad jūs patiesībā ejat atpakaļ. Ir jāpieņem lēmumi, pat, ja tie izraisa cilvēku dusmas. Es gribu lēmumus," uzsver Abitebuls.