Foto: Urmo Sibul
Pasaules rallija čempiona Kalles Rovanperas menedžeris Timo Jouki atklājis, ka Rovanpera, kurš ir ļoti tuvu savam otrajam WRC čempiontitulam, nākamajā sezonā varētu saņemt rekordlielu atalgojumu. Šobrīd tiek strādāts pie līguma, kas, ja īstenosies, tad pārspēs visu laiku Somijas rekordu rallijā, atklāj Jouki.
Rovanperas pašreizējais līgums ar Toyota beidzas šīs sezonas beigās. Pamatojoties uz iepriekšējiem gan Rovanperas, gan komandas vadības izteikumiem, turpinājums ar Toyota ir ticams, taču, kā vienmēr, notiek sarunas arī ar citām komandām.
Jouki, kuram ir ilga somu braucēju menedžera karjera, intervijā MTV Urheilun atklāja ''Mēs parasti sākam ar divu gadu līgumiem. Necenšos tos padarīt garākus, jo pietiekami labi pārzinu tehnisko sportu attīstību, lai zinātu, ka dažādu komandu konkurētspēja principā tiek saglabāta vismaz divus gadus. Optimālais termiņš ir aptuveni divi gadi, un tad var pagarināt līgumu uz gadu vai diviem.''
Foto: João Ricardo Branco
Pēc viņa teiktā var secināt, ka Tomi Makinena Somijas rekords atlīdzības ziņā ir apdraudēts. Rovanperas kā pasaules čempiona tirgus vērtība šobrīd ir visaugstākā, kas arī Jouki dod ļoti labu trumpi sarunās par līgumu. Viņš min 2002. gadā noslēgto Subaru līgumu ar Makinenu kā līdz šim lielāko līgumu, ko viņš ir parakstījis. Naudas izteiksmē tas bija vērtīgāks pat par Makinena iepriekšējo līgumu ar Mitsubishi, kas viņam toreiz deva četrus miljonus sterliņu mārciņu jeb aptuveni 6 miljonus eiro gadā.
Jouki, kurš ir rallija menedžeris jau kopš Juhas Kankunena karjeras pirmsākumiem, labi zina, kādi honorāri tiek maksāti braucējiem. Tāpēc sarunās nav jēgas viņu barot ar viltībām. ''Man ir pilnīgs pārskats par to, cik katrs no maniem braucējiem ir saņēmis, un skaidrs priekšstats par to, ko ir saņēmuši pārējie.''