Pasaules rallija čempionāta (WRC) organizatori un FIA apspriež svētdienas formāta izmaiņas un jaunu punktu struktūru, kas varētu tikt ieviests nākamgad. WRC šobrīd tiek veikta plaša pārskatīšana, lai uzlabotu tā pievilcību pēc nesenās kritikas no braucēju, komandu un līdzjutēju puses.
Pēc vairākām pēdējo divu mēnešu laikā notikušajām sanāksmēm ir apkopots ieinteresēto pušu ierosināto ideju saraksts. WRC rīkotājs un FIA tagad strādā pie priekšlikumiem par izmaiņām 2024. gadam, kas šogad tiks iesniegts FIA Pasaules autosporta padomei.
Pirmais pasākumu izmaiņu vilnis tika veiksmīgi ieviests Igaunijas WRC, tostarp pirms sacensībām rīkotās preses konferences aizstāšana ar jaunu šovu "Iepazīšanās ar ekipāžām", kas notika uz skatuves tūkstošu līdzjutēju klātbūtnē svinīgā starta laikā. Tāpat pēc pasākuma notika preses konference, kas pirmo reizi tika nodrošināta bezmaksas tiešraidē faniem, un kas guva pozitīvu atsaucību.
Foto: Honza Froněk
Rallija svētdienas jau ilgu laiku tiek kritizētas, jo bieži ekipāžas brauc, lai taupītu riepas pirms rallija noslēdzošā Power Stage, kurā tiek izcīnīti papildus punkti. WRC vecākais sporta direktors Peters Tūls atklāja, ka viena no apspriestajām idejām ir, kā uzlabot šovu un izstrādāt jaunu punktu struktūru.
"Svētdiena [formāts] ir saraksta augšgalā," portālam motorsport.com atklāj Peters Tūls. "Es pat biju pārsteigts, kad saņēmu datus. Daudzi cilvēki ralliju skatās svētdienas rītā, un mēs gribētu, lai svētdiena būtu īsts fināls, un tas nav tāpēc, ka piektdien un sestdien nekas nenotiek. Mēs gribētu izvairīties no “vizināšanās svētdienā”. Bija diskusija par to, vai jauns riepu komplekts varētu palīdzēt. Liela daļa braucēju teica, ka nē, tāpēc nav simtprocentīgi pareiza risinājuma.''
''Mēs domājam un apspriežam, taču pagaidām vēl bez galīgās vienošanās. Šobrīd grūti teikt, vai kāda gudra punktu sistēma palīdzētu sportistiem svētdien braukt ātrāk. Tas nozīmētu, ka kāda ekipāža, kas rallijā atgrieztos pēc Super rallija noteikumiem, varētu iegūt vairāk punktus. Ja svētdien varētu iegūt papildus punktus, tad piloti noteikti brauktu ātrāk. Šobrīd svētdienā ir tā, ka, ja ir kāds, kurš ir bez punktiem, viņš svētdien piesardzīgi izbrauc pirmos trīs ātrumposmus, un pēc tam dodas uz Power Stage, kur brauc ātri un cīnās par papildus punktiem.''
Foto: Honza Froněk
Tuls arī atklāja, ka tiek apspriesta iespēja atgriezties pie kvalifikācijas ātrumposma, lai noteiktu rallija starta secību sacensību sākumā. Šāds formāts pašlaik tiek izmantots Eiropas rallija čempionātā un īsu brīdi bija iekļauts WRC no 2012. līdz 2014. gadam.
"Tas [kvalifikācijas posms] ERČ darbojas ļoti labi, bet, ja mēs to darīsim nepareizi, tad mēs varam nonākt pie viena braucēja pilnīgas dominances, un tad mums būs tieši tas pats, kas bija iepriekš," turpina Tūls. "Neesmu pret to, man personīgi tas patīk, bet mums ir jāredz arī citi trūkumi. Mēs nevēlamies to sabojāt. Mums ir rūpīgi jāizvērtē un jāiegūst visa informācija.''
Foto: Honza Froněk
Tāpat ir ierosināts arī saīsināt WRC ātrumposmus un sestdienās ieviest attālināto servisu, lai mediji un līdzjutēji varētu vairāk tikties ar braucējiem.