Foto: Honza Fronek
Igaunijas WRC rallijs gaužām neveiksmīgi iesākās mājinieku galvenajai cerībai Otam Tanakam, kura ''Ford Puma Rally1'' automašīnu Shakedown posmā piemeklēja dzinēja problēmas. Vēlāk tika pieņemts lēmums dzinēju mainīt, par ko Tanaks pēc spēkā esošajiem noteikumiem saņēma piecu minūšu sodu, kas nozīmēja to, ka viņš jau pirms rallija starta izstājas no cīņas par uzvaru. Rallija finišā igauņu sportists ierindojās astotajā vietā.
Lielākā daļa rallija pasaules, tostarp citi braucēji, šo sodu uzskatīja par pārāk bargu. "Protams, tā būtu bijusi kārtīga cīņa ar Otu, un tas ir žēl, ja tev ir šāds sods startā," portālam motorsport.com teica Kalle Rovanpera.
"Taču noteikumi ir noteikumi, un ir bijuši arī citi braucēji, kuriem iepriekš ir bijis tāds pats sods. Es teiktu, ka tas ir bargs sods, bet ko tu vari darīt?" Jautāts sīkāk par soda bargumu, Kalle piebilda: "Varētu būt sods, kas nav tik bargs, es nezinu. Bet šāds sods ir bijis jau ilgu laiku. Citiem tas ir bijis, un tagad Otam tas bija ne tajā pašā labākajā brīdī.''
"Taču noteikumi ir noteikumi, un ir bijuši arī citi braucēji, kuriem iepriekš ir bijis tāds pats sods. Es teiktu, ka tas ir bargs sods, bet ko tu vari darīt?" Jautāts sīkāk par soda bargumu, Kalle piebilda: "Varētu būt sods, kas nav tik bargs, es nezinu. Bet šāds sods ir bijis jau ilgu laiku. Citiem tas ir bijis, un tagad Otam tas bija ne tajā pašā labākajā brīdī.''
Foto: Honza Fronek
Kā vēsta igauņu portāls Delfi, atsaucoties uz somu laikraksta "Keskisuomalainen" pieejamo informāciju, tad FIA centās ''izlīdzināt šo situāciju''.
Tā kā sodu nevarēja atcelt, FIA rallija direktors Endrjū Vītlijs pirms Igaunijas rallija starta jautāja abām pārējām rūpnīcas komandām, vai tās piekristu, ka arī viņu braucēji saņemtu piecu minūšu laika sodu. Tas nozīmētu, ka pārējie braucēji ralliju būtu sākuši tajā pašā pozīcijā, kurā startēja Tanaks.
''Keskisuomalainen'' raksta, ka Toyota nekavējoties noraidīja negaidīto priekšlikumu, un arī Hyundai bija neapmierināts ar šo piedāvājumu.
Taču nākotnē šis noteikums varētu tikt mainīts. "Domāju, ka mums ir jāpārdomā, vai mums nepieciešami tādi noteikumi, ka starp tehnisko pārbaudi un rallija startu par motora maiņu tiek piemērots piecu minūšu sods. Esmu pārliecināts, ka mēs spēsim to mainīt un labāk pārvaldīt," portālam autosport.com sacīja Endrū Vītlijs, kurš atbild par FIA autosporta virzību.
Foto: Honza Fronek
Rallija rezultāti:
Kopvērtējums: