profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Strokšs: FIA un WRC pārstāvjiem trase patika, bet dažas izmaiņas būs

Go4speed 06.07.2023 - 23:13 Strokšs: FIA un WRC pārstāvjiem trase patika, bet dažas izmaiņas būs
Foto: Dace Janova

17. un 18.jūnijā ģeogrāfiski vēl nebijuši plašā teritorijā noslēdzās FIA Eiropas rallija čempionāta Latvijas posms Tet Rally Liepāja. Sacensībās, kas vienlaicīgi uzņēma arī Latvijas rallija čempionāta dubultposmu, kopumā piedalījās 68 ekipāžas, 136 autosportistiem pārstāvot 26 dažādas valstis, tai skaitā arī no Eiropas tālu esošo Japānu, Jaunzēlandi un Argentīnu. Rallija laikā, veicot desmit ātrumposmus, savu otro uzvaru Eiropas čempionātā un otro Tet Rally Liepāja pastāvēšanas vēsturē izcīnīja pašmāju ekipāža – liepājnieki Mārtiņš Sesks / Renārs Francis.

Jāpiebilst, ka no 68 pilotiem, kuru vadītās ekipāžas piedalījās cīņā par uzvaru gan Tet Rally Liepāja kopvērtējumā, gan savā ieskaites klasē – summāri ātrumposmos veica teju 10 000 kilometrus. Ja salīdzina ar 1836 km garo Latvijas robežu, tad visas ekipāžas kopā Latviju apbraukušas mazliet vairāk par piecām reizēm. Lai arī rallijs bija gana ātrs, no 26 Rally2 automašīnām finišu nesasniedza tikai divas.

Uzreiz pēc rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja Tet Rally Liepāja direktoru Raimondu Strokšu, lai uz karstām oglēm kopā atskatītos uz aizvadīto ralliju.


Foto: Tet Rally Liepāja

Raimond, preses konferencē pirms rallija teici, ka brauksi visus ātrumposmus kopā ar WRC un FIA pārstāvjiem. Kādi bija viņu secinājumi par to, ko viņi redzēja?
Jā, divas dienas pirms rallija ar ''WRC Promoter'' sacīkšu direktoru Saimonu Larkinu un FIA sporta drošības departamenta pārstāvi Mišelu Mutonu izbraucām visu WRC plānu. Tikmēr Saimons redzēja arī Biķernieku trasi un paredzēto rallija atklāšanas vietu. Parādīju arī Vecrīgu un citus interesējošos punktus. Bija vietas, kuras akceptēja uzreiz, bija vietas, kuras ļoti patika, bet bija dažas vietas, kur prasīsies izmaiņas. Ja tā rupji jāpasaka, tad 85% trases pieņēma, bet 15% vēl būs jāpielabo, jāpamaina. Bet tā nebūs problēma, jo mēs bijām iekļāvuši rezervi, kuru arī viņiem parādījām un kura viņiem patika. Vienu no rezervēm viņi gribēja kā Power Stage, bet diemžēl mēs to dažu tehnisku iemeslu dēļ nevarēsim izpildīt. Secinājumi tiks izdarīti, bet prieks, ka lielākā daļa viņiem viss patika, un atliek veiktas dažas izmaiņas, lai viss būtu uz 100%.

Kas bija tie 15%, kas viņus neapmierināja?
Viņi skatās to ātrumu un kas ir apkārt trasei. Nav tā, ka viņiem nepatīk ātrums, bet tam ātrumam ir jānāk līdzi kaut kādam sportiskam elementam. Īsumā sakot, viņi skatās, lai ir interesanti un maksimāli droši.


Foto: Tet Rally Liepāja

Tu pats brauci arī sestdien un svētdiena drošības kanālā. Kā izskatījās? Kaut kādas lietas arī redzēji, kas jāuzlabo?
Tik komplicētā pasākumā bez kļūdām nevar, tāpēc tās bija. Bija lietas, kas izdevās, bet bija lietas, kas izdevās mazāk. Bet jāsaka, ka mēs šajā rallijā atļāvāmies diezgan daudz paeksperimentēt. Veiksim analīzi, lai visu uzlabotu. Jā, bija viena lieta, no kuras mēs noteikti varējām izvairīties un kas mums absolūti nepalīdzēja – tā ir ''0'' ekipāžas avārija. Tas diemžēl nav pieņemami. Būs rūpīgi jāizanalizē šis, lai nekas tāds vairs neatkārtojas. Protams, pēc rallija saņemsim vēl FIA atskaiti, kur varbūt arī tiks norādītas kādas lietas, kas jāuzlabo, bet tā neko sliktu nedzirdēju par ralliju.

Cilvēku ātrumposmos bija daudz?
Jā, likās, ka fanu bija daudz. Karogi, protams, bija iespaidīgi, un īpaši tā sagaidīšana finišā, bet gribētu vēlreiz vērst uzmanību faniem, ka pāri ceļam neko nevajag vilkt. Diemžēl vienā vietā karogs bija pārvilkts pāri ceļam, kas ir bīstami. Vienlaicīgi izsaku pateicību mūsu rallija skatītājiem – gadu no gada, mainoties drošības noteikumiem, – vai tas būtu 30 minūšu noteikumi vai atjauninātais drošības lentojums – nemainīgi augsta ir fanu attieksme pret šo noteikumu ievērošanu. Un tas ļauj ar drošu skatu raudzīties nākotnē, jo tieši Jūsu disciplinētība ir viens no būtiskākajiem drošu un veiksmīgu sacensību sarīkošanas stūrakmeņiem.


Foto: liepajniekiem.lv

Pats arī kaut ko redzēji no rallija?
Pēc ilgiem laikiem man sanāca pašam vienā skatu punktā pavērot ralliju un noķert to sajūtu. Protams, pavēroju, ko vēl var uzlabot. Bija prieks redzēt, ka bija daudz cilvēku un bērnu. Tas vairs nav tikai čaļu pasākums, bet rallijus jau bieži apmeklē arī ģimenes.

Kam tu vēl gribētu teikt paldies?
Rallijs ir komandas darbs. Jau sākot ar tā pamatu pamatu – ekipāžu. Tieši tik pat liela nozīme komandas darbam ir arī sacensību sarīkošanā. Ņemot vērā rallija plašo vērienu, tā ir ne vien mūsu rīkotāju komanda, bet arī plašā sadarbības partneru komanda, kurai šogad pievienojās vēl vairāki dalībnieki, padarot mūsu komandu vēl lielāku, vēl spēcīgāku! Paldies ikkatram no Jums par Jūsu iesaisti un veltīto darbu, jo tikai kopā strādājot mēs varēsim sasniegt sev izvirzītos augstos mērķus!

PIEDALIES RALLY BUHARIKI UN POLIGON #1 TACTICAL LASER TAG PROGNOŽU SPĒLĒ
Komentāri
altea 07.07.2023 10:00
Ar nuļļu ekipāžām vispār tai rallijā bija ,ļoti trūcīgi, pat neatceros ,kad bijušas tikai divas sporta mašīnas.
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png