profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Noivils: WRC ir sasniedzis kritisko punktu

Go4speed 22.05.2023 - 23:28 Noivils: WRC ir sasniedzis kritisko punktu
Foto: Ondra Beneda

Beļģu rallija braucējs Tjerī Noivils uzskata, ka pasaules rallija čempionāts (WRC) ir sasniedzis punktu, kad nepieciešamas pārmaiņas, lai atjaunotu seriāla dinamiku, ja WRC vēlas saglabāt un paplašināt pašreizējo rūpnīcas ražotāju bāzi.

WRC rallija augstākā klase pēdējos gados ir mēģinājusi piesaistīt jaunus ražotājus, un tas bija viens no galvenajiem mērķiem, kāpēc pagājušajā gadā tika ieviesti Rally1 hibrīda noteikumi.

Toyota, Hyundai un M-Sport Ford ir apņēmušies jaunajā noteikumu ciklā startēt līdz 2024. gadam, taču pāreja uz hibrīdautomobiļiem līdz šim vēl nav piesaistījusi nevienu citu ražotāju.


Foto: Vladislav Maschl

Nesen tika ziņots, ka WRC ir identificējis trīs vārdā nenosauktas jaunas markas, ar kurām pašlaik tiek apspriesta iespējamā turpmākā dalība čempionātā. Taču potenciāls šķērslis ir tas, ka vēl nav paziņots, kāds būs WRC ilgtermiņa attīstības plāns. Paredzams, ka 2025. un 2026. gadā tiks pieņemti Rally1 hibrīda noteikumu grozījumi, tostarp paplašināta hibrīddzinēju izmantošana.

FIA pašlaik risina sarunas ar ražotājiem, lai saprastu, kādu ceļu izvēlēties pēc 2026. gada, un būtisks diskusiju elements ir piedziņas veids. Tiek vērtēta hibrīddzinēja, ūdeņraža un akumulatora elektriskā jauda.

Nesen portāls autosport.com sociālajos medijos publicēja ierakstu, kur tika jautāts, kuru ražotāju fani gribētu redzam startējam WRC. Noivils zem šī ieraksta skaidri pauda savu viedokli, atbildot: "Vai WRC rīkotājs un FIA var saglabāt pašreizējo 2,5 ražotāju uzticību WRC?"


Vēlāk Noivils portālam motorsport.com atzina, ka ''Pēc manām personīgajām izjūtām, jā, WRC ir kritiskā punktā. Rallijā esmu ļoti ilgi un man ir liela pieredze. Personīgi uzskatu, ka acīmredzot Covid ir devis lielu triecienu WRC,” saka Tjerī Noivils.

''Pirms Covid es teiktu, ka tas bija samērā labi, bet pēc Covid manā skatījumā WRC gāja lejup pa nogāzi. Un man ir tāda sajūta, ka neviens to īsti neapzinās, cik krasi tas notiek. Kā braucējs tu to sajūti mediju apmeklētības ziņā, un es to sajutu Beļģijā. Par WRC vairs neviens neinteresējas. Jūtu, ka ražotāju iesaiste vairs nav tāda, kāda tā bija agrāk. Tātad ir daudz lietu, kas rada sajūtu, ka jā, mums ir jāreaģē.''

''Mēs redzam, ka Formula 1 spēj mainīt formātu arī sezonas laikā. Arī MotoGP" tiek pievienotas sprinta sacīkstes, bet rallijā - nekādas izmaiņas. Mēs dzīvojam laikā, kad neviens vairs negrib sekot tikai mašīnām, kas brauc pa mežu. Jā, tas ir iespaidīgi, kad tu brauc un skaties, bet, kad esi pie televizora, tas nav tas pats,” turpina Noivils, kurš pēc sezonas pieciem WRC posmiem kopvērtējumā ieņem piekto vietu.


Foto: Honza Froněk

"Nekad neesmu teicis, ka kāds [ražotājs] aizies. Bet jau daudzus gadus neviens nav pievienojies, tas jau ir fakts. Cik gadu kāds ražotājs to vēl darīs, es nezinu. Ja tu katru gadu, katru gadu, katru gadu ieguldi lielu naudu čempionātā, tad tev vajadzētu saņemt arī kaut kādu atdevi."

Vaicāts, ko Noivils vēlētos mainīt, lai palielinātu WRC pievilcību, viņš piebilda: "Ir daudz lietu, bet, manuprāt, vispirms vajadzētu rīkot sanāksmes, kurās spriestu par to, kas būtu labi. Esmu pārliecināts, ka komandām ir savs redzējums. Bet dažreiz arī braucējiem ir labs viedoklis, un, esot šajā sporta veidā jau ilgu laiku, varbūt dažreiz braucēju un komandu apsvēršana būs noderīga čempionāta veicināšanai. Ir daudz lietu, kas var būt interesantas. Negribu par to tagad runāt, bet jā, man ir dažas idejas."
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png