Foto: Ott Tanak
Neskatoties uz visām runām par šī gada episko piecu dalībnieku cīņu par pasaules rallija čempionāta titulu, šajā nedēļas nogalē notiekošais Portugāles rallijs varētu pārbaudīt viena pretendenta spēku. Un tas ir Ots Tanaks. Šim rallijam vajadzētu būt pirmajai reālajai iespējai novērtēt Tanaka un M-Sport pozīciju salīdzinājumā ar pārējiem braucējiem.
Pēc uzvaras Zviedrijā un otrās vietas Horvātijā, Tanaks kopvērtējumā ir ceturtais, tikai četrus punktus zaudējot Sebastjanam Ožjē un Elfinam Evansam. Taču katrs no pirmajiem četriem posmiem - Montekarlo, Zviedrijas, Meksikas un Horvātijas rallijs, savā ziņā ir bijuši unikāli.
Portugāles rallijs, jo īpaši, ja tas saglabāsies sauss, un tā pašlaik arī tiek prognozēts, ir tradicionālāks posms, un bieži tiek uzskatīta par pirmo reālo rādītāju, kas parāda visu dalībnieku ātrumu WRC sezonas laikā. Un Tanaka temps un sajūtas ar ''Ford Puma Rally1'' automašīnu uz grants seguma būs izšķirošas, jo pēc tam sekos seši grants ralliji.
Foto: Honza Fronek
Pēc līdz šim vienīgā sezonas grants rallija Tanaka sajūtas bija tādas, ka viņš un automašīna "nesaskan", taču kopš marta ir ieguldīts daudz darba, lai uzlabotu 2019. gada WRC čempiona sajūtas. Tomēr Tanaks negaida brīnumus.
"Tagad mēs ieejam grants sezonā, kur lietas sāk kļūt daudz nopietnākas, ja raugāmies čempionāta konkurences ziņā," saka Ots Tanaks. "Pēc mūsu pirms rallija testiem mēs joprojām esam nedaudz atpalikuši dažās lietās, taču puiši cītīgi strādā, lai atrastu veidus uzlabojumiem, un mums vēl ir shakedown dops, lai pārbaudītu pēdējās detaļas.''
"Meksikā mēs redzējām, ka mūsu konkurenti ir spēcīgi uz grants seguma, un mums ir dažas jomas, kuras nākamajās sacīkstēs mums ir jāuzlabo. Mēs vēlamies samazināt savu atpalicību no ātrākajiem braucējiem, tāpēc dosimies kaujā, lai paliktu čempionāta cīņā!"
Foto: Ott Tanak
Taču Portugāle pēc savām īpatnībām tik un tā ļoti atšķiras no Meksikas sacensībām, un M-Sport inženieri jau šosezon ir pierādījuši, ka spēj uzlabot lietas no rallija uz ralliju.
Tanaka ātrums un ķermeņa valoda no pirmā asfalta posma Montekarlo un otrā asfalta rallija Horvātijā ievērojami uzlabojās, tāpēc var sagaidīt līdzīgu progresa tempu starp gada pirmo un otro grants sacīksti. "Mēs uz to ceram," portālam DirtFish sacīja M-Sport komandas vadītājs Ričards Milleners. "Mēs strādājam pie grants seguma tikpat daudz, cik pie asfalta, taču ir homologācijas jautājumi, ar kuriem mēs neko nevaram mainīt. Es domāju, ka mēs progresējam, un cerams, ka atkal redzēsim viņu Portugālē nedaudz komfortablākā pozīcijā. Meksikā bija grūti, jo šis rallijs faktiski visu nedēļas nogali mums deva sliktu starta pozīciju, un mēs zinām, kā tas ir, kad braucat pirmais pa ceļu, kur ir gandrīz neiespējami pacīnīties par labu rezultātu. Un tas apgrūtina darbu, jo tas nav patīkami ne komandai, ne braucējam.''
Foto: Ott Tanak
''Tāpēc, ja mums Portugālē izdosies labi nostartēt, un starta pozīcija mums patiešām ir izrādījusies diezgan laba, ja vien pirmajā dienā nelīs lietus, ir iespēja, ka gūsim priekšrocības. Bet jā, es domāju, ka mēs noteikti progresējam jomās, kas padara viņu labāku, bet, kad jūs ierodaties rallijā, tas ir pavisam cits scenārijs nekā testi.''
Visbeidzot Mileners uzskata, ka Tanaks meklē automašīnu, ar kuru braukšana viņam šķiet dabiskāka un kuru viņš spēj maksimāli izmantot, nevis tādu, kurai, viņaprāt, krasi nepieciešams būt ātrākai. ''Viņam ļoti patīk ļoti precīzs auto. Tāds, ko viņš precīzi zina, kas notiks, kā tas reaģēs, un mums jāstrādā pie tā elementiem, lai padarītu to labāku. Es domāju, ka mums galvenais ir tas, ka bāzes automašīna ir ļoti laba. Mēs zinājām, ka tā ir ļoti laba mašīna. Mēs to redzējām pagājušajā gadā ar Sebastjanu Lēbu un Kreigu Brīnu.''
WRC kopvērtējums:
1. |
|
S.Ožjē | 69 |
2. | E.Evans | 69 | |
3. | K.Rovanpera | 68 | |
4. | O.Tanaks | 65 | |
5. | T.Noivils | 58 | |
6. | E.Lapi | 31 |
Portugāles WRC testi:
Tanaks testos: