Pasaules rallija čempionāta (WRC) sacensības nākamās sezonas beigās varētu atgriezties pie nehibrīda automobiļiem, ja neizdosies panākt vienošanos ar pašreizējo hibrīdautomobiļu piegādātāju Compact Dynamics, vēsta portāls dirtfish.com
Sākotnējam Rally1 homologācijas ciklam bija trīs gadu termiņš, kas sākas 2022. gadā. Pēc tam, pagarinot to par vēl diviem gadiem. Sarunas starp Compact Dynamics, FIA un WRC ražotājiem turpinās.
FIA tehniskais direktors Havjērs Mestelāns Pinons apliecināja, ka priekšroka tiek dota status quo saglabāšanai līdz 2025. un 2026. gadam, taču piebilda, ka braukšana bez hibrīda joprojām ir iespējama.
Foto: Jakub Pojmicz
Vaicāts par scenāriju, kurā neizdosies panākt vienošanos, Mestelāns Pinons piebilda: "Mums nepārprotami ir iespēja braukt WRC arī bez hibrīda agregāta. Es nesaku, ka tā ir mūsu izvēle. Mums vienkārši ir jāpieņem labākais lēmums kopā ar Compact Dynamics un mūsu ražotājiem.''
"Es domāju, ka abas puses būtu vairāk nekā priecīgas turpināt sadarbību, ja mēs varētu uzlabot sistēmas uzticamību. Neaizmirstiet, ka pagājušajā gadā šī sistēma bija pilnīgi jauna, tāpēc ir normāli, ka pēc tam, kad tiek atklātas kādas tehniskas problēmas, to var uzlabot."
Foto: Wojciech Gradzki
DirtFish saprot, ka diskusiju centrā ir uzticamība un veiktspēja, kā arī neizbēgamās sarunas par izmaksām. "Izmaksas ir saistītas ar uzticamību," teica Mestelāns Pinons. "Ja sistēma šajā ziņā būs labāka, katram ražotājam būs nepieciešams mazāk rezerves vienību. Mēs apspriežam šo jautājumu ar Compact Dynamics. Šobrīd esam ļoti tuvu noteikumam, tāpēc mums ir jāpieņem lēmums [drīzumā]."