Pēdējās sezonās pasaules rallija čempionāta (WRC) noslēdzošā diena skatītājiem ne pie televīzijas ekrāniem, ne arī klātienē nedod patiesu gandarījumu. Pēc tam, kad ir aizvadītas divas notikumiem un cīņām bagātas sacensību dienas, rallija noslēdzošajā dienā, kad parasti jāveic četri vai pieci samērā īsi ātrumposmi, sportisti vairs lieki neriskē.
Protams, ja notiek cīņa par godalgotām vietām, sportisti turpina cīnīties un braukt ātri, bet pārsvarā, kad kopvērtējumā vairs nekas būtiski nevar mainīties, tad WRC braucēji noslēdzošās dienas pirmajos ātrumposmos nebrauc ar pilnu gāzi un taupa riepas Power Stage ātrumposmam, kur Top 5 ātrākie braucēji var izcīnīt papildus punktus (5, 4, 3, 2 un 1). Ja paklausās noslēdzošo dienu pēcfiniša intervijas, tad vairums braucēju runā par to, kā viņi brauc piesardzīgi un taupa riepas Power Stage ātrumposmam.
Foto: wrc.com
Jau vairākas reizes no faniem un citiem funkcionāriem ir izskanējis priekšlikums, ka noslēdzošajā dienā vajadzētu kaut ko mainīt. Piemēram, dot papildus punktus par uzvarām dopos, kā tas ir Junior WRC (Šajā klasē gan juniori papildus vienu punktu nopelna par katru uzvarēto ātrumposmu visa rallija garumā) vai arī ļaut sportistiem pirms Power Stage ātrumposma samainīt riepas.
Foto: Vladislav Maschl
Arī WRC komentētājs un bijušais rallija braucējs Julians Porters atklāja, ka viņš būtu par tādu ideju, ka arī WRC pilotiem noslēdzošajā dienā dotu papildus punktus par izcīnītajām uzvarām ātrumposmos, kā tas ir Junior WRC klasē.