Ots Tanaks un Malkolms Vilsons
Malkolms Vilsons vairāk nekā 40 gadus ir vadījis un vada savu M-Sport uzņēmumu, kas pēdējos gados pasaules rallija čempionātā (WRC) cīnās pret rūpnīcu komandām Toyota un Hyundai. Sarunā ar portālu moottori.fi Vilsons atzīst, ka ir noraizējies par savu pašreizējo komandas situāciju, tomēr tuneļa galā ir gaisma.
Neraugoties uz riskantajiem ieguldījumiem, kas saistīti ar liela komandas centra būvniecību, kā arī 2022.gada sezonā Sebastjana Lēba piesaistīšanu uz četriem WRC posmiem, Vilsons joprojām piedalās spēlē. Tomēr vislielākās neveiksmes un grūtības izraisīja lietas, kuras Vilsons nevarēja kontrolēt un ietekmēt.
''Šis ir bijis grūts periods. Mēs vēl neesam atgriezušies tajā līmenī, kāds bija pirms Covid pandēmijas. Tagad mums ir par 80 cilvēkiem mazāk nekā pirms Covid. Joprojām ir grūti, bet es jau varu nedaudz atpūsties,'' atklāj Malkolms Vilsons, kurš piebilda, ka uz viņu tiek izdarīts liels spiediens, jo tas saistīts ar aptuveni 170 cilvēku nodarbinātību.
Intervijas laikā M-Sport vadītājs atzīst, ka runas par 2019. gada pasaules čempiona Ota Tanaka nolīgšanu sākās jau vasarā. Taktika bija tāda pati kā iepriekš ar Ožjē. Lai arī rezultāti, kad M-Sport sastāvā startēja Ožjē, bija lieliski (Ožjē 2017. un 2018.gadā M-Sport sastāvā kļuva par čempionu), toreiz M-Sport neieguva jaunus un lielus atbalstītājus. Šoreiz situācija esot nedaudz vieglāka, jo Tanaku atbalsta Austrijas enerģijas dzērienu gigants Red Bull.
Foto: Marcin Rybak
Lai nodrošinātu Tanaka piesaistīšanu, Vilsonam nācās iebāzt roku savā kabatā, jo katra WRC čempiona pakalpojumi tiek augstu novērtēti neatkarīgi no tā, pirms cik gadiem tas ir noticis. Rallija pasaulē pavadītie gadi ir padarījuši Vilsonu ģimeni pietiekami turīgu, lai vajadzības gadījumā veiktu pat riskantus ieguldījumus.
''Es vairs nevaru atļauties tādu pašu sezonu, kā pērn. Sezona sākās fantastiski (Uzvaru 2022.gada pirmajā posmā ar ''Ford Puma Rally1'' izcīnīja Sebastjans Lēbs), bet beidzās slikti. Esmu pārāk vecs šādām situācijām. Nevarēju tā turpināt, tāpēc man bija kaut kas jādara. Galu galā tie ir lieli izdevumi, bet, ja mēs iegūstam rezultātus, tas atvieglo arī finansiālo pusi.''
Foto: M-Sport
Pirms sezonas sākuma, kad rallija līdzjutēju vidū parādījās baumas, ka Tanaka piesaistei daļa M-Sport akcijas varētu būt pārgājušas Tanaka īpašumā, Vilsons par to nosmej, taču viņš būtu gatavs šķirties no savām akcijām. ''Varu jums apliecināt, ka nevienam citam, izņemot mani, nepieder neviena uzņēmuma daļa. Bet priecātos, ja kāds atnāktu un nopirktu vairākas mana uzņēmuma akcijas, taču pagaidām šīs baumas galīgi neatbilst patiesībai.''
Sarunas nobeigumā Vilsons piebilda, ka M-Sport pamatdarbība arī turpmāk būs ar ralliju saistītas klientu aktivitātes, pārdodot vai iznomājot automašīnas un pārdodot rezerves daļas. Lai arī cilvēki jautāja, kāpēc Montekarlo rallijā nebija vairāk ''Ford Puma Rally1'' automašīnu, Vilsons noteica, ka ''Mums viss ir kārtībā. Montekarlo rallijā mums varēja būt vairāk automašīnu, taču mēs pieturējāmies pie iespējas, ka Lēbs un Gas Grīnsmits tomēr būtu braukuši ar mums Montekarlo rallijā. Mašīnas mums ir, tāpēc, iespējams, ar vairākām mašīnām mēs brauksim citās šīs sezonas sacīkstēs.''