Foto: Vladislav Maschl
Neparastais ziemas apstākļu trūkums WRC sezonas atklāšanas posmu pārvērta par sausa asfalta ralliju, kas izraisīja vairāku braucēju aicinājumu pārcelt Montekarlo ralliju tālāk uz ziemeļiem, lai garantētu tradicionālos sniega un ledus ātrumposmus, kādi bija iepriekš. Šis bija otrais gads, kad Montekarlo rallijā nebija sniegs. 2022.gadā sniegs un apledojums skāra tikai vienu ātrumposmu, kas šogad tika izņemts no rallija maršruta.
Pēc šogad Montekarlo rallijā izcīnītās devītās uzvaras Sebastjans Ožjē atklāja, ka viņš vēloties, lai rallijs tiktu pārcelts tālāk uz ziemeļiem, tādējādi radot papildus izaicinājumus. ''Diemžēl, ja ralliju pārsvarā veic dienvidos, kā mēs to darām kopš pagājušā gada, tad pastāv liela iespēja, ka rallijā nav sniega un ledus. Globālā sasilšana pastāv, diemžēl mēs to zinām. Es īsti negribu to teikt, jo nāku no tās vietas, bet, manuprāt, mums visiem pietrūka Gapa un tās apkārtne, jo tur ir potenciāls lieliskiem ātrumposmiem (Monako no Gapas šķir apmēram 250 kilometri). Dzirdēju, ka varbūt ir iespēja, ka rallijs varētu tur atgriezties. Esmu pārliecināts, ka atgriešanās ziemeļos šim rallijam piešķirtu papildu azartu, un esmu pārliecināts, ka līdzjutēji gribētu redzēt, kā mēs cīnāmies ar laikapstākļiem un riepu izvēli. Šogad tas nenotika un mums bija skaists asfalta rallijs uz skaistiem ceļiem."
Foto: Vladislav Maschl
Tomēr WRC sacensību direktors Saimons Larkins portālam Motorsport.com atzina, ka čempionāts neplāno atgriezties Gapā vai mainīt trasi, raksturojot šā gada nesezoniski sausos laikapstākļus kā "anomāliju".
Montekarlo WRC rallijs citos gados
Vaicāts, vai tiek apsvērtas izmaiņas rallija maršrutā, Larkins turpina: "Nē, es domāju, ka ikviens, kurš slēpo, zina, ka šobrīd ir vairāki slēpošanas kūrorti bez sniega. Līdz šim visa slēpošanas sezona ir bijusi katastrofa. Es domāju, ka šis gads ir neliela anomālija un ļoti, ļoti neparasts. Tas, ka nebija sniegs, ir tikai fakts."
Montekarlo WRC rallijs citos gados
"Jā, es tā domāju," uz jautājumu, vai rallijam būtu jāpārceļās uz ziemeļiem, atbild Kalle Rovanpera. "Tas ir pavisam citāds rallijs, kad ir šāds sauss laiks. Visi brauc ar maksimālu ātrumu kā pilnvērtīgā asfalta rallijā. Tas ir pavisam savādāk. Mums ir ļoti jāspiež un jābrauc ātri, taču mums nav pietiekami daudz riepu, lai tā varētu braukt. Tas nav tas labākais veids."
Foto: Bastien Roux
''Svētdienā, visiem taupot riepas Power Stage dopam, tas vienmēr ir briesmīgi, kad rallijs beidzas šādi, ja jūs zināt, ko es domāju. Protams, šī bija neparasti sausa nedēļa, bet, protams, risks šādiem apstākļiem vienmēr būs daudz lielāks, ja esi tālāk uz dienvidiem,'' tā Elfins Evans.
Jāpiebilst, ka arī Peters Solbergs, komentējot Montekarlo ralliju, atzina, ka viņam pietrūkst sniega un ledus, jo tas rallijam piedotu īpašu garšu. Bijušais rallija braucējs atklāja, ka skatītāji labprāt redzētu, kā sportisti izvēlas ātrumposmiem riepas, kā viņi riskē un analizē laikapstākļus.
Foto: Honza Fronek
Atgādināsim, ka agrāk ir bijuši tādi Montekarlo ralliji, kuros laikapstākļi mainās ne vien pa stundām, bet pa minūtēm. Atmiņā spilgti palicis Citroen komandas pilota Krisa Mīkes 2014.gada rallija starts Montekarlo rallija trešajā ātrumposmā, kur sportists piedzīvoja vairāku laikapstākļu apvienojumu. Ja 19 kilometrus garā posma sākumā pilots uzsāka braukt pa diezgan sausu asfaltu, tad turpinājumā trasē parādījās ne tikai lietus un peļķes, bet posma vidū ceļu sāka klāt sniegs. Tuvojoties ātrumposma beigām, sniegs gandrīz pazuda un sportistiem atkal bija iespēja braukt pa slapju asfaltu.
Lūk, kādi dažreiz mēdz būt laikapstākļi Montekarlo posmā un kādiem tiem būtu jābūt šādā leģendārā rallijā.
Mīkes onbords: