Tjerī Noivils testos
Jau vēstījām, ka, lai samazinātu finansiālo spiedienu uz komandām, FIA šosezon rūpnīcu vienībām ir noteikusi testēšanas ierobežojumus, jo testi ir viens no lielākajiem finansiālajiem izdevumiem sezonas laikā.
Pagājušajā sezonā komandām tika piešķirtas 28 testu dienas, kā arī vairākas papildus testu dienas, lai veiktu riepu testus WRC riepu piegādātāja Pirelli uzdevumā. Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem šogad rūpnīcu ražotāju braucējiem katram būs atļauts izmantot ne vairāk kā septiņas testēšanas dienas (pavisam kopā šogad paredzēti 13 WRC posmi).
Pagājušajā gadā katrs rūpnīcu komandas braucējs varēja veikt vienu testu dienu pirms visiem Eiropas posmiem, bet testi pirms sacensībām ārpus Eiropas bija aizliegti.
"Pirmkārt, man tas liekas smieklīgi vienam braucējam samazināt testu dienu skaitu tikai līdz septiņām dienām," portālam Autosport.com saka Tjerī Noivils. "Šogad mums paredzētas 13 sacensības, bet mēs varēsim veikt testus tikai pusē no tām, taču mums ir jābūt gataviem rallijiem. Mums ir daudz ralliju ar tādiem Shakedown posmiem, kas īsti neatspoguļo to ralliju patieso specifiku, kāda mūs sagaidīs sacensībās, tāpēc testu trūkums šo visu kaut kādā brīdī var padarīt par bīstamu, ja mēs no paša rallija sākuma uzreiz neiegūsim pareizos regulējumus. Bet ir tā, kā ir.''
"Domāju, ka komandas dosies un piedalīsies nelielos nacionāla mēroga rallijos, kas atkal būs daudz dārgāk un laikietilpīgāk gan braucējiem, gan komandai."
Foto: Julien PixelRallye
"Savā ziņā tas ir izaicinājums, bet mēs visi esam vienā laivā, tāpēc vismaz tas ir godīgi pret visiem," saka Elfins Evans.
Sebastjans Ožjē piebilda: "Tā ir daļa no izmaksu samazināšanas programmas, tāpēc galu galā tam ir zināma pozitīva ietekme. Taču testa dienas mums ir svarīgas, lai mēs būtu gatavi sacīkstēm, tāpēc beigās būs svarīgi testos strādāt ātrāk, lai atrastu virzienu, kurā vēlaties progresēt.''
M-Sport bija vienīgā komanda, kura atzinīgi novērtēja testēšanas ierobežojumus un apstiprināja, ka pagaidām neplāno piedalīties nacionālajos rallijos, lai kompensētu trūkstošos kilometrus.
"Testi mums ir viena no dārgākajām WRC sacensību pozīcijām. Mēs šīs FIA izmaiņas noteikti vērtējam atzinīgi," sacīja M-Sport vadītājs Malkolms Vilsons, kurš piebilda, ka šobrīd M-Sport nav plānu piedalīties nacionālajos rallijos.