Esapeka Lapi
Jau ziņojām, ka soms Esapeka Lapi savu karjeru pasaules rallija čempionātā (WRC) turpinās Hyundai vienībā.
Pēc 2020.gada WRC sezonas, kuru Lapi pavadīja M-Sport Ford WRT komandā, nākamajā gadā viņš palika bez darba. Pateicoties sponsoriem, Lapi 2021.gadā aizvadīja divus posmus WRC2 ieskaitē, kur abos tika izcīnītas uzvaras. Somijas WRC Lapi tika pie iespējas startēt ar ''Toyota Yaris WRC'', kur Lapi izcīnīja augsto ceturto vietu. Ar to pietika, lai šogad Lapi kļūtu par Toyota rūpnīcas komandas braucēju, kur šogad viņš aizvadīja pusi sezonas. Trīs posmos Lapi kāpa uz goda pjedestāla.
''Šobrīd tas ir diezgan liels kontrasts ar situāciju, kādā bijām pirms diviem gadiem, kad Moncas rallijā biju nobraucis pēdējo ralliju. Pēc tam pirms gadu mijas ar puišiem sarīkojām noslēguma ballīti Jiveskilā, jo domāju, ka ar to mana karjera WRC ir beigusies. Bet tagad ar stūrmani Jannu Fermu esam pilnas WRC sezonas dalībnieki. Tas ir smieklīgi,'' somu portālam rallit.fi smejoties stāsta Esapeka Lapi.
Lapi bija noskaņojies, ka arī 2023.gadā viņš startēs Toyota sastāvā, dalot trešo automašīnu ar Sebastjanu Ožjē, taču liktenis lēma savādāk.
Lapi piebilda, ka šis zvans mainīja viņa plānus. ''Kad no Hyundai nāca piedāvājums braukt viņu sastāvā pilnu sezonu, man tas bija nopietni jāapsver. Pāris dienas cītīgi domāju, ko vēlos darīt. Manā prātā bija tik daudz lietu, ka bija grūti aizmigt. Bet beigās nonācām pie slēdziena un pievienojāmies Hyundai.''
Jau nākamnedēļ sagaidāms, ka Lapi aizvadīs pirmos testus ar ''Hyundai Rally1'' automašīnu.
''Šeit noteikti būs daudz ko mācīties. Vēl nezinu, kā tiksim galā ar mašīnu, bet arī šeit saskatu daudz iespējas. Manuprāt, Hyundai šīs sezonas otrajā pusē attīstījās diezgan strauji, tāpēc mēs noteikti virzāmies uz priekšu.''
Toyota komandas boss Jari Mati Latvala piebilda, ka ''Mūsu mērķis bija turpināt braukt ar tādu pašu sastāvu, kā šogad, jo, kā jau teicu iepriekš, mainīt braucējus, kuri uzvarējuši abos čempionātos, ir bezjēdzīgi. Protams, tas bija pārsteigums, ka Hyundai izteica piedāvājumu Lapi. Mēs būtībā viņam varējām piedāvāt tikai pusi sezonas, kamēr Hyundai piedāvāja līgumu uz visu sezonu. Mēs nevarējām konkurēt ar viņu piedāvājumu.''