profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

'Toyota Gazoo Racing' rallija rūpnīcas komandā strādā pieci latvieši (VIDEO)

Mārtiņš Jankovskis 23.10.2022 - 01:30 'Toyota Gazoo Racing' rallija rūpnīcas komandā strādā pieci latvieši (VIDEO)
Mārtiņš Zūlis

Latvietis Mārtiņš Zūlis jau vairākas sezonas strādā Toyota Gazoo Racing rallija komandā. Atgādināsim, ka 2017.gadā deviņkārtējā pasaules rallija čempiona (WRC) Sebastjana Lēba galvenais mehāniķis Pasaules rallijkrosa čempionātā bija latvietis Mārtiņš Zūlis, taču 2018.gada martā Mārtiņš aizgāja no rallijkrosa un ''Peugeot Hansen'' komandas, un pārgāja uz Pasaules rallija čempionātu, pievienojoties ''Toyota Gazoo Racing'' komandai.

Sākotnēji Mārtiņš bija mehāniķis komandas bāzē, kurš kopā ar vairākiem citiem amata brāļiem gatavoja mašīnas rallijiem. Vēlāk Zūlim radās iespēja pievienoties sacīkšu komandai, un 2018.gada Korsikas WRC posmā Mārtiņš kļuva par vienu no četriem mehāniķiem, kurš sacensību laikā apkalpoja somu rallija zvaigznes Jari-Mati Latvalas (tagadējais Toyota komandas vadītājs) automašīnu. Pēdējos gados Mārtiņš turpina darbu Toyota vienībā, kur sacensību laikā viņa pamata rūpes ir ap Elfina Evansa automašīnu.


Mārtiņš Zūlis. Foto: Toyota Gazoo Racing

Sarunā ar Krišjāni Cauni Zūlis atklāja, ka viņš šogad turpina darbu Toyota vienībā, kur viņa galvenais pienākums ir sagatavot mašīnu startam un apkalpot to sacensību laikā. Pamatā Zūlis strādā pie Elfina Evansa mašīnas, bet rallija laikā nepieciešamības gadījumā viņš var darboties arī pie citām komandas automašīnām. Šajā rallijā Mārtiņš atbild par Evansa automašīnas priekšējo kreiso stūri.


Kaspars Upītis saņem apsveikumus no Latvalas

Tāpat Zūlis atklāja, ka šobrīd ''Toyota Gazoo Racing'' komandā, kas svētdien kļuva par čempioniem ražotāju kausā, strādā jau pieci latvieši. Bez Mārtiņa komandā vēl ir Kristaps Ulmis, kurš arī strādā pie Evansa mašīnas. Edgars Kaļķis un Kaspars Upītis strādā pie Takamoto Katsutas spēkrata, bet Rimands Pētersons ir tas cilvēks, kurš mehāniķiem sagatavo un pēc nepieciešamības izsniedz rezerves daļas. Kā pagājušajā gadā Rimands atklāja portālam Go4speed, tad ''Mans darbs ir saistīts ar rezerves detaļām. Rallija laikā atbildu par to, ka, ja kādai rallija automašīnai kaut kas jāmaina no tām rezerves detaļām, par ko atbildu es, tad es mehāniķiem tās iedodu. Bieži vien pirms servisa parka jau zinu, kas būs jāmaina, tāpēc jau laicīgi varu sagatavot visu, lai servisa laikā viss būtu uzreiz pieejams.''

Foto: Toyota Gazoo Racing

Toyota komanda, tāpat kā Hyundai, var lepoties ar iespaidīgu motormāju. Kā atzina Zūlis, tad bez steigas šāda motormāja tiek uzbūvēta trīs dienās.

Uz Caunes jautājuma, kas atrodas lielajās smagajās automašīnās, latviešu mehāniķis atzina, ka ''Pirmajā smagajā automašīnā atrodas visas rezerves daļas, otrajā smagajā automašīnā atrodas braucēju atpūtas stūris, kurā atrodas arī sportistu aprīkojums, bet trešajā atrodas visa inženierija, kurā sēž komandas gudrie prāti.''






Tāpat šajā rallijā Caune satika Miķeli Urtānu un Edgaru Jākabsonu, kuri strādā WRC TV, lai mums, skatītājiem, nodrošinātu tiešraidi no rallija sacensībām. Šajā rallijā Miķelis un Edgars strādāja servisa parkā, nodrošinot studijas starp ātrumposmiem, intervijas un citu interesantu saturu no servisa parka. Tāpat šajā rallijā vēl no latviešiem WRC TV strādāja Rihards Vīgants un Rolands Veikša, taču kopā esot septiņi astoņi latvieši, kas strādā WRC TV. Miķelis atzina, ka viņus jau saucot par latviešu mafiju. Pavisam kopā Spānijas rallijā WRC TV strādājot 104 cilvēki.



Tāpat Spānijas WRC bija sastopama latviešu SRT komanda, kura šogad apkalpo Mikolaja Marčika ekipāžu.



Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png