Foto: Duarte Pires
Pasaules rallija čempionāta komandas vēlas steidzamu FIA rīcību saistībā ar nedrošo temperatūru mašīnas salonā. Braucēji un komandas pieprasa FIA rast risinājumu pēc tam, kad pagājušajā nedēļā notikušajā Portugāles rallijā ekipāžas cieta no tā, ko WRC līderis Kalle Rovanpera raksturoja kā "nedrošu" temperatūru mašīnas salonā.
Problēma saistīta ar izpūtēja novietojumu jaunajās 2022. gadam paredzētajās Rally1 mašīnās, kas tā vietā, lai būtu novietots automašīnā pa vidu, ir izvietots automašīnu labajā pusē - tieši tur, kur sēž stūrmanis.
Problēma saistīta ar izpūtēja novietojumu jaunajās 2022. gadam paredzētajās Rally1 mašīnās, kas tā vietā, lai būtu novietots automašīnā pa vidu, ir izvietots automašīnu labajā pusē - tieši tur, kur sēž stūrmanis.
Foto: Duarte Pires
Hyundai Motorsport komandas vadītāja vietnieks Žuljēns Monšē atklāja, ka problēmas ir tik nopietnas, ka viņš baidās, ka ekipāžas varētu nespēt veikt Safari rallija ātrumposmus, ja Kenijā būs karsti laikapstākļi. Arī par Sardīnijas ralliju, kas notiks nākamnedēļ, esot bažas, jo tur būs vēl karstāk nekā Portugālē.
"Fiziski biju spējīgs veikt savu darbu, taču tas nebūt nebija komfortabli," portālam DirtFish sacīja M-Sport pilots Kreigs Brīns. "Godīgi sakot, tas bija patiešām slikti. Pāris reizes man šķita, ka man ir pārsista riepa, bet patiesībā tie bija stūrmaņa zābaki, kas kusa uz grīdas. Varēju just, kā tie kūst. Vienā ātrumposmā viņam nācās pāris reizes pacelt kājas no grīdas, lai pārliecinātos, ka viņš nav apdedzinājies, tāpēc tas nav tik patīkami."
Foto: Cian Donnellan
Arī Tjerī Noivils pauda to pašu. "Gribu teikt, ka mēs jau no paša sākuma, kopš braucam ar šīm mašīnām, esam bijuši diezgan kritiski noskaņoti pret šo jautājumu. Un jo īpaši stūrmaņi, jo viņi sēž tieši blakus izpūtējam, kas iet cauri mašīnas salonam. Tāpēc mašīnā ir ļoti, ļoti silts. Un, manuprāt, mēs redzējām, ka Otam Taņakam piektdienas pusdienlaikā bija grūti. Piektdienas pēcpusdienā mēs redzējām, ka mans stūrmanis cīnās ar grūtībām. Tāpēc ir nopietnas bažas. Noteikti. Mēs jau pāris gadus atpakaļ lūdzam plēvi uz logiem, lai kaut cik mēģinātu aizsargāties no šīs karstās saules, kad tu stāvi nekustīgi, bet tev kabīnē jau ir 65, 70 grādi."
"Godīgi sakot, mašīnā ir pārāk karsts," saka Kalle Rovanpera. "Tas ir kaut kas tāds, par ko, manuprāt, komandām un FIA būtu jārūpējas, jāseko līdzi vai jāizstrādā kādi noteikumi, jo, kad mašīnā ir 50, 60 grādi, tas vairs nav īsti droši. Tavas smadzenes vairs īsti normāli nedarbojas, un, lai gan fiziski tu esi labā formā, tas nenozīmē, ka automašīnā atrasties ir droši. Tas ir nedaudz par karstu."
Nobeigumā Hyundai Motorsport komandas vadītāja vietnieks piebilda, ka Kenijas rallijā pastāv iespēja, ka kāds no braucējiem varētu nepabeigt ātrumposmu, un tas radot bažas.