Jaunā 'Škoda Fabia Rally2' testos. Foto: Jarda Červ
Rally2 jeb R5 automašīnas ir bijis ļoti veiksmīgs stāsts. Pusducis ražotāju - neskaitot neatkarīgos centienus, ko radīja ''Proton Iriz'', ''Mitsubishi Mirage'' un ''Toyota Etios'' R5 versijas - ir izveidojuši klientu programmas šajā plaukstošajā kategorijā, kas tagad ir kontinenta un nacionālo čempionātu mugurkauls visā pasaulē, kur šobrīd ir izkaisīti vairāk nekā 1000 šo automobiļu.
Taču šie spožie laiki, kad otrā līmeņa automobiļu konkurencē var uzvarēt jebkurš, sāk mazināties. Pēdējos lielākajos rallijos dalībnieku sarakstos dominē ''Škoda Fabia Rally2 evo''. Lai arī šis auto nav galvastiesu pārāks pār citiem R5 auto, daudzi braucēji izvēlas tieši šo automašīnu.
Foto: Škoda Motorsport
2022.gada R5 mašīnu starti:
"Mēs pievērsām aerodinamikai vēl lielāku uzmanību nekā pašreizējam rallija automobilim," portālam DirtFish saka Lukašs Vojīks, viens no aerodinamiķiem Škoda tehniskajā departamentā. "Galvenais izstrādes mērķis bija lielāka piespiedējspēka palielināšana, vienlaikus uzlabojot automobiļa kopējo aerodinamisko efektivitāti."
Foto: Honza Froněk
Škoda ir lieliski trāpījusi ar laiku, jo diezgan daudz ''Volkswagen Polo GTI R5'' braucēju, visticamāk, 2023. gadā sāks meklēt jaunu automobili. Šobrīd tieši ''Polo R5'' ir viens no sīvākajiem ''Škoda Fabia R5'' konkurentiem. Lai arī Polo joprojām ir homoliģēts izmantošanai FIA sacensībās līdz 2025. gadam, tā ilgmūžībai nav palīdzējis fakts, ka ''Volkswagen'' 2020. gada beigās likvidēja savu autosporta nodaļu, kā rezultātā tādā īpaši konkurētspējīgā klasē kā Rally2 ''Volkswagen'' šobrīd noveco nedaudz ātrāk kā konkurenti, jo ''Polo R5'' vairs netiek uzlabots.
''Volkswagen Motorsport'' darbības pārtraukšana 2020. gada beigās neatstāja Polo braucējus bez rezerves daļām - rezerves daļu izplatītājs tika piesaistīts jau laikus, taču ar katru nākamo gadu oriģināliekārtu rezerves daļu iegūšana kļūs arvien grūtāka.
Foto: Bitto Zsolt
Tikmēr Līnamāe, kurš ir izmēģinājis arī ''Škoda Fabia R5'', atzīst, ka, ''Iespējams, ar ''Fabia'' nav tik patīkami braukt, lai to darītu pilnīgi uz robežas. Taču, no otras puses, ''Fabia'' automašīnu ir vieglāk saregulēt un tā iet pilnīgi kā tanks - tā bez problēmām iztur lielu slodzi. Savukārt Polo nav bijis tik daudz izstrādes laika, kas nozīmē, ka tas, kā auto, varētu nebūt tik spēcīgs kā Fabia. Tas nav tik izturīgs,'' saka Georgs Līnamāe.
Foto: Škoda Motorsport
"Man jau bija ļoti labas sajūtas ar jaunās paaudzes automašīnu uz asfalta un grants seguma. Pēc nesen veiktajiem ziemas testiem varu to apstiprināt arī uz sniega. Jūtos ļoti, ļoti labi šajā automašīnā. Mēs noteikti esam uz pareizā ceļa ar jaunās paaudzes ''Škoda Fabia R5'' attīstību,'' tā Andreas Mikelsens.
2021.gada WRC2 R5 statistika: