Lapi testos. Foto: Henri Vuorinen Photography
Zviedrijas WRC rallijā debiju pie jaunās ''Toyota Yaris Rally1'' mašīnas piedzīvos soms Esapeka Lapi. Somu sportists ir atgriezies Toyota komandā pēc tam, kad 2017. gadā viņš debitēja pasaules rallija čempionāta augstākajā klasē ar šo komandu. Pēc 2018. gada sezonas viņš pārgāja uz Citroen un M-Sport komandām. Pagājušajā gadā Lapi aizvadīja pāris posmus WRC2 klasē, kuros viņš izcīnīja vairākas uzvaras.
Šogad Lapi dalīs trešo ''Toyota Yaris Rally1'' mašīnu ar pašreizējo pasaules rallija čempionu Sebastjanu Ožjē, kurš savu galveno uzmanību šogad pievērsis pasaules izturības čempionātam.
Neskatoties uz to, ka Lapi nav tik lielas pieredzas ar jauno auto, viņš, ņemot vērā arī viņa lielisko starta pozīciju pirmajai sacensību dienai, tiek minēts kā viens no favorītiem uz uzvaru šajā rallijā. Taču Lapi apzinās, ka viņa iespējamā cīņa par augstākajām vietām var tikt apdraudēta, ja tieši aiz viņa tobrīd atradīsies komandas biedri Elfins Evans un Kalle Rovanpera, kuri abi aizvada pilnu čempionātu.
Lapi testos. Foto: Henri Vuorinen Photography
"Tas var būt sarežģīti svētdien, bet galu galā šī ir ļoti laba situācija, ja tā notiek, tāpēc, protams, neesmu vīlies, bet, manuprāt, vēl ir mazliet pāragri runāt par uzvaru un šīm lietām. Jā, mana starta pozīcija izskatās laba, bet tam var arī būt kādas negatīvas sekas, piemēram, ar riepu nodilumu. Gribētu ticēt, ka mūsu temps nebūs slikts. Būtu ļoti pārsteigts, ja tas tiešām būs slikts."
Lapi testos. Foto: Henri Vuorinen Photography
Lai arī Toyota komanda šogad var būt līdzīgā situācijā, kādā pagājušajā gadā bija Hyundai, kas pēdējos gados uz vairākiem rallijiem mainīja savas komandas trešo braucēju, kuriem attiecīgi vairākos rallijos bija ļoti labas starta pozīcijas, Toyota komandas vadītājs Jari-Mati Latvala piebilda, ka komandas taktikas nav viņa plānos. "Būtībā Toyota princips ir tāds, ka viņiem nepatīk komandas taktika, un tā būtībā ir arī mana personīgā puse. Tā ir ļoti, ļoti reta situācija, kad mēs spēlējam kādas taktiskās spēles."
Toyota testos: