Novembra sākumā jau ziņojām, ka Mārtiņš Sesks, kurš kopā ar Renāru Franci šogad izcīnīja trešo vietu Junior WRC čempionātā, pārdošanā izlika savu ''Ford Fiesta Rally4'' automašīnu. ''Jā, ar šo auto pārdošanu skaidrs ir tas, ka mēs iesim citā virzienā, par ko vēl negribu neko plašāk teikt. Vai tas būs ''Ford Fiesta Rally 3'' vai R5 auto, rādīs laiks,” iepriekš teica Sesks.
Lai arī kopš iepriekšējās sarunas pagājis vairāk nekā mēnesis, Mārtiņš sarunā ar portālu Go4speed atzina, ka lielākas skaidrības pagaidām neesot, jo viss būs atkarīgs no Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) pieņemtajiem lēmumiem.
Foto: Jakub Pojmicz
''Šobrīd joprojām ir liela neskaidrība starptautiskā līmenī, jo ir dažādi plāni, kā tiks sadalītas klases, par ko šobrīd FIA turpina diskutēt. Tas nevienā brīdī nepalīdz mums, jo, ja mums jau būtu zināms budžets un plāns, mēs tāpat nezinātu, kur startēt. Līdz ar to mēs šobrīd ieturam tādu kā pauzi, skatāmies un vērtējam situāciju. Bet, protams, paralēli meklējam variantus, kur startēt,” iesāk Mārtiņš Sesks.
''Mūsu galvenais mērķis nākamgad ir braukt pilnu čempionātu. JWRC čempionāts sākas februārī, un līdz šim čempionātam ir ļoti maz laika. Bet, kā jau teicu, šobrīd viss ir atkarīgs no FIA, kur vēl ir jāpieņem svarīgi jautājumi. Cerams, ka līdz Ziemassvētkiem tas tiks izdarīts. Tad arī plānosim tālāk.''
Jautāts, kādus tieši lēmumus no FIA gaida Seska komanda, Mārtiņš atzina, ka tie ir saistīti par klašu sadalījumiem. ''Mēs domājam gan par Eiropas, gan par pasaules rallija čempionātu. Domājam gan pa Rally 3, gan Rally 2 Kit mašīnām, gan Rally 2 mašīnām. Spektrs ir plašs, tāpēc apsveram visus variantus. Jāsaskaita kauliņi, lai saprastu, kas mums sanāk. Šobrīd, kā jau teicu, ir liela neskaidrība par to, kā FIA saliks klases un kurās klasēs ar kurām mašīnām varēs braukt. Ja pagājušajā gadā jau ap šo laiku zinājām, kur brauksim, tad šobrīd galvā tiek rēķināti dažādi varianti. Līdz ar to šobrīd neskaidrību ir vairāk nekā skaidrības. Mums tie aprēķini ir dažādi. Ir brīži, kad kādā čempionātā noteikti būs izdevīgāk braukt ar īrētu mašīnu, bet ir brīži, kad pēc aprēķiniem sanāk, ka vienkāršāk un gudrāk ir visu pašiem darīt. Līdz ar to šis vēl ir diezgan grūts jautājums, tāpēc aprēķiniem jābūt maksimāli korektiem.''
Rally2 Kit automašīnas šogad bija redzamas vairākos rallijos. Piemēram, Lietuvas Elektrēnu rallijā ātrais soms Tēmu Asunmā ar ''Škoda Fabia Rally2-Kit'' izcīnīja augsto ceturto vietu, no trešajā vietā esošā Valērija Gorbana atpaliekot tikai 2,6 sekundes, bet uzvarētājam Vaidotam Žalam zaudējot minūti un 46 sekundes. Tāpat ''Škoda Fabia Rally2-Kit'' šogad bija redzams Kanāriju salu ERČ posmā.
Sportists atklāja, ka JWRC etaps ir noiets un ka turpinājumā viņš vairāk vēlas pats sevi attīstīt kā braucēju. ''JWRC etaps ir noiets. Tur ir nobraukti trīs gadi, tāpēc turpinājumā gribas attīstīt sevi un savu braukšanu. JWRC bija lieliskas cīņas un visiem braucējiem tika nodrošināti vienādi apstākļi. Taču, startējot JWRC, mums nebija iespējas pašiem attīstīt sevi kā braucējus. Šobrīd gribas pašam vairāk saprast un izprast tehniku, regulējumus, u.t.t., ko varbūt iepriekš neizdevās īstenot, jo M-Sport tehnisko pusi nodrošināja augstākajā līmenī un mums nebija daudz iespēju strādāt ar inženieriem, pašiem regulēt auto. Tas ir nedaudz pietrūcis.''
22 gadus vecais Sesks savas karjeras laikā ir braucis ar R5 auto, kur 2019.gadā Rally Liepāja viņš izcīnīja trešo vietu, piekāpjoties tikai Oliveram Solbergam un Aleksejam Lukjaņukam.
Foto: Edgars Leonovs
Sarunas turpinājumā liepājnieks atzina, ka primārais mērķis būtu startēt ar R5 auto, taču, vai tas izdosies, rādīs laiks. ''Protams, primārais mērķis būtu braukt ar R5 auto. Ņemot vērā citu braucēju pieredzes, esam daudz ko analizējuši, lai saprastu, kuri soļi ir pareizi un kurā brīdī tie ir jāveic. Šobrīd gribas domāt, ka savus soļus esam spēruši pareizi un ka turpinājumā mums būtu jāspēj atrast tie labākie veidi, lai turpinātu šo karjeru. Mūsu valsts tirgus un manu atbalstītāju uzticība man ir ļoti svarīga. Mēs nevaram atļauties pieņemt kādu nepareizu lēmumu vai spert kādu nepareizu soli. Visam ir jābūt 100% drošam par to, ko darām.''
Nobeigumā jautājot, vai kādā rallijā Sesks būs redzams arī Latvijā, Mārtiņš atzina, ka tāds plāns esot. ''Mūsu plānos ir arī nobraukt kādu ralliju Latvijā ar mūsu Subaru (smaida). Šobrīd, kad jāsāk mācīties braukt ar pilnpiedziņu, būšu ļoti priecīgs, ja man izdosies kādā rallijā vai rallijsprintā nobraukt ar Subaru, lai krātu nobrauktos kilometrus,” nobeidz Sesks, kurš drīzumā cer aizvadīt testus arī ar jauno ''Ford Fiesta Rally 3'' pilnpiedziņas automašīnu.