Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
Svētdien par Moncas WRC rallija uzvarētājiem sīvā cīņā kļuva franču rallija ekipāža Sebastjans Ožjē/Žuliēns Ingrasija, tādējādi nodrošinot sev astoto WRC čempiontitulu karjerā, kamēr ''Toyota'' komanda sev nodrošināja titulu ražotāju kausā! Kamēr Ožjē nākamsezon atgriezīsies dažos WRC posmos, Ožjē stūrmanim Ingrasijam šis bija noslēdzošais WRC rallijs karjerā! Pēc finiša emocijas nespēja valdīt ne Ožjē, ne stūrmanis.
Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
''Šķērsojot finiša līniju, emocijas noteikti nāca ārā kā uguņošana. Esmu ļoti laimīgs, ka izcīnīju šo titulu. Par uzvaru ralliju tajā brīdī īsti nezināju. Kaijs (Lindstrēms) pa radio teica... bet nezinu, ko. No saņemtā komandas ziņojuma nedaudz parunāju ar Ingrasiju, un mēs uzzinājām tikai to, ka esam izcīnījuši čempiontitulu, bet nezināju par uzvaru rallijā. Taču lielākās emocijas šodien bija mazās. Tā bija tāda dīvaina sajūta, zinot, ka tagad tiešām tas viss beigas. Mēs panācām daudz vairāk, nekā sapņojām pirms 15 gadiem, kad satikāmies. Scenārijs, kas šādi beidzās, ir vislabākais iespējamais. Vēl viena neaizmirstama atmiņa, kas man ir kopā ar Julienu. Grūti aprakstīt visu to, ko mēs šobrīd jūtam. Ir arī tukšums - viss spiediens, uzmanība, jautājumi un gaidas, viss. Tu to sasniedz, un tas ir pārsteidzoši, un tad tu jūties nedaudz tukšs. Tās ir unikālas dienas, bet ir vajadzīgs arī vairāk laika, lai novērtētu panākumus. Mēs zinām, ka mūsos ir daudz prieka, bet ir arī nedaudz skumju, un patiesībā vairāk nekā nedaudz. Vismaz nākamgad braukšu tikai dažus rallijus, jo man nav reālu plānu. Katrai labai lietai dzīvē ir beigas, un es nevienā brīdī neesmu skumjš par šo lēmumu, ko esmu pieņēmis, jo man šķiet pilnīgi pareizi to darīt tieši tagad," preses konferencē atklāja Sebastjans Ožjē.
Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
Jautāts, vai viņam pietrūks Ingrasijas, Ožjē turpina. ''Tas ir vienkārši - man viņa pietrūks. Esmu par to pārliecināts. Jūs šādas attiecības veidojat daudzus gadus un jums ir tik daudz automātisku lietu, kas darbojas kopā. Būtībā mums nav tik daudz jārunā, lai viens otru saprastu. Man nekad manā karjerā nebija iemesla mēģināt mainīt Julienu. Viņam bija tāds pats mērķis un tāda pati apņemšanās. Tas bija vienkārši, un man nekad nav nācies viņam kaut ko uzspiest. Mums jau no paša sākuma bija viena un tā pati misija. Pirms 15 gadiem, kad sākām braukt kopā, man patika, kā viņš man lasīja stenogrammu. Tā ir prioritāte numur viens. Tāpēc mēs nodarbojamies ar šo sporta veidu, lai būtu ātri ātrumposmos. Viss, kas ir apkārt, ir organizācija, teiksim tā, bet vēl vairāk ir Juliena specialitāte. Dažreiz viņš ir mazliet nesasniedzams savā burbulī, un varbūt dažreiz viņš ir savā garīgajā pasaulē. Bet tas ir tāpēc, ka viņš ir pilnībā koncentrēts, un viņu par to nevar vainot. Tā viņš dara savu darbu. Jūs būsiet dzirdējuši šo stāstu, bet tikai vienu reizi manā karjerā kāda komanda mēģināja mūs izšķirt. Kad es sāku nodarboties ar sportu, valdīja filozofija, ka dažkārt ir labāk, ja tev blakus ir pieredzējis stūrmanis. Par laimi, šajā karjeras posmā biju pietiekami spītīgs un spēcīgs, lai pateiktu "nē", jo gribēju turpināt kopā ar Julienu. Savas karjeras brīdī, kad man bija jāpierāda, uz ko esmu spējīgs, riskēju ar savu vietu un nākotni. Lielākā daļa pilotu, ienākot šajā rallija pasaulē, saka "jā" visam, jo baidās par savu pozīciju. Es jau tajā brīdī biju pietiekami spēcīgs, lai teiktu, ka Julienam tas izdosies, un šodien varu teikt, ka tas bija pareizs lēmums.''
Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
Ožjē atklāj, ka, būdams mazs, viņam bija sapnis nokļūt WRC virsotnē, un franču rallija leģenda ir priecīga, ka viņam izdevās to īstenot. ''Nekad neaizmirsīšu šo savu bērnības sapni, kad, skatoties uz Montekarlo ralliju ar zvaigžņu pilnām acīm, domāju, ka esmu piedzimis nepareizā vietā. Man nebija naudas, un es to nevarēju atļauties. Nekad to neaizmirsīšu, un mēs ar šo sporta veidu nokļuvām līdz virsotnei un tik daudzus gadus noturējāmies šajā virsotnē. Lepojos ar to visus šos gadus. Tas ir bijis unikāls ceļojums, un visam tam virsū - uzvaras un skaisti skaitļi. Uz tādām lietām skatījos, kad tikai sāku savu karjeru. Taču tagad vairāk ir svarīgas emocijas un cilvēki, kurus esam sastapuši šajā ceļā. Ir patīkami šodien būt šeit kopā ar Jari-Mati Latvalu, Dani Sordo un Elfīnu Evansu. Lepojos ar šo ceļojumu un to, ka esmu daļa no sporta veida vēstures, kas man bērnībā deva sapni.''
Protams, Ožjē veltīja arī uzslavas Kallem Rovanperam, kurš Moncas WRC strādāja komandas interesēs. ''Vēl viena papildus lieta par Kalli šajā nedēļas nogalē. Zinu, ka viņam bija grūti. To vienmēr ir grūti pieņemt. Kalle šo ralliju aizvadīja komandas interesēs. Man karjeras sākumā bija daudz šādu ralliju. Vienmēr ir grūti, kad esi karjeras sākumā un tev arī ir ambīcijas. Viņš to paveica lieliski, lai nodrošinātu komandai ražotāju titulu. Paldies, Kalle.''
Priekšpēdējā ātrumposmā Ožjē aizķēra betona apmali. Par laimi, sitiena brīdī cieta tikai nedaudz mašīnas disks, bet sekas varēja būt daudz sāpīgākas. "Jā, veiksme ir daļa no sporta. Tajā posmā vienkārši aizķēru barjeru. Daži milimetri vairāk un varēju pārsist vai nolauzt riteni. Zināju, ka tas nebija liels trieciens, jo es to gandrīz nejutu, bet iekšā tas izklausījās dīvaini, tāpēc nepārtraukti pārbaudīju savu mērinstrumentu paneli, lai pārliecinātos, vai man nav pārsists ritenis. Man bija diezgan liels atvieglojums, kad redzēju, ka riepa nav pārsista un es varēju normāli turpināt ceļu."
Atskatoties uz savu karjeru, Ožjē saka, ka no astoņiem čempiontituliem nav iespējams izcelt kādu mīļāko. ''Manās acīs viņi visi ir labākie un visus titulus mīlu. Domāju, ka emocionāli šos titulus novērtēju vēl vairāk gadu no gada."
Jāpiebilst, ka jau drīzumā Ožjē atgriezīsies pie rallija automašīnas stūres, jo sagaidāms, ka francūzis pirmo reizi testēs Toyota jauno hibrīdauto.
Jāpiebilst, ka jau drīzumā Ožjē atgriezīsies pie rallija automašīnas stūres, jo sagaidāms, ka francūzis pirmo reizi testēs Toyota jauno hibrīdauto.