Foto: Martins Sesks Rally
Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci šogad izcīnīja trešo vietu Junior WRC čempionātā, bet pirms gada ekipāža izcīnīja augsto otro vietu. Sesks JWRC startē kopš 2019.gada, kuru laikā 22 gadus vecais liepājnieks 13 rallijos spēja izcīnīt divas uzvaras un sešas reizes kāpt uz goda pjedestāla. 2019.gadā Sesks JWRC startēja ar ''Ford Fiesta R2T19'' automašīnu, taču pēdējās divās sezonās uz starta tika iziets ar ''Ford Fiesta Rally4''.
Taču nu Mārtiņš nolēmis spert nākamo soli un pārkāpt uz pilnpiedziņas auto, tāpēc šobrīd viņš nolēmis tirgot savu ''Ford Fiesta Rally4'' automašīnu, kas tika iegādāta 2019.gada rudenī. ''Šo auto mēs iegādājāmies tāpēc, ka sapratām, ka, lai JWRC cīnītos par augstākajām vietām, ir nepieciešama sava mašīna ar kuru varētu trenēties. Tāpēc droši varu teikt, ka pēdējos divos JWRC gados, kuros izcīnījām otro un trešo vietu, šim auto ir liela loma,'' sarunā ar portālu Go4speed stāsta Mārtiņš Sesks.
Foto: Martins Sesks Rally
Lai arī, protams, automašīnas iegādāšana prasa lielākus sākuma līdzekļus, Mārtiņš uzskata, ka ilgtermiņā tās izmaksas nav tik lielas. ''Lielākais pluss šai rūpnīcā ražotai mašīnai ir tas, ka tā ir salīdzinoši saprotama un vienkārša uzturēšanas, kā arī apkalpošanas ziņā. Mehāniķiem ar to ir vienkārši strādāt. Jā, protams, pirmais ieguldījums, lai iegādātos šo auto, ir liels, bet vēlāk, lai uzturētu šo auto, ir daudz vieglāk. Atceros laikus, kad braucu ar Honda automašīnu. Nemitīgi tika meklēti un domāti risinājumi – braukt ar tādām pusasīm vai šādām, likt tādu kārbu vai tādu, vai viņa turēs vai neturēs u.t.t. Sākumā likās, ka tās izmaksas nav tik lielas, bet, šādi eksperimentējo, sezonas beigās gada griezumā tas cipars tāpat bija gana liels, kā arī garāžā sakrājās gana daudz rezerves daļas, no kurām daļu tu vairs nevari izmantot. Taču tagad, braucot ar Rally4 automašīnu, tu zini, ka tev vajag to un to, un tu to arī pasūti un zini, ka viss derēs un būs atbilstošs. Tas arī dod to kaifu, ka vari braukt bez problēmām un nedomāt par to – izturēs vai neizturēs.''
Foto: Grzegorz Rybarski
Mārtiņš piebilda, ka šajos pēdējos divos gados, braucot ar ''Ford Fiesta Rally4'' automašīnu, viņš ne reizi nav izstājies tehnisku problēmu dēl. ''Šajos divos gados ar šo auto esmu nobraucis 4000 kilometrus un ne reizi neesmu izstājies kādas tehniskas kļūmes rezultātā, izņemot, ko pats nebūtu izraisījis, kaut ko salaužot vai sabojājot. Tiešām varu teikt, ka šo 4000 kilometru laikā nekas pats no sevis nav salūzis un mums, izņemot par braukšanu, ne par ko citu nebija jādomā. Pārsvarā izstāšanās rodas pēc savām kļūdām. Piemēram, tādi WRC posmi kā Portugālē vai Sardīnijā – Portugālē viens 30 kilometrus garš ātrumposms, manuprāt, bija vairāk degradējošāks nekā sezona LRČ. Protams, nav tā, ka šīs mašīnas ir būvētas kā R5, tāpēc ir detaļas, kas lokās vieglāk vai ātrāk saplīst, bet tāpat šī mašīna ir vairāk izturīgāka nekā pašu būvēta rallija mašīna.''
Ņemot vērā, ka nākamgad JWRC klases braucēji startēs ar jaunajām ''Ford Fiesta Rally 3'' automašīnām, Mārtiņš šobrīd savu auto tirgo ar skatu nākotnē. ''Jā, ar šo auto pārdošanu skaidrs ir tas, ka mēs iesim citā virzienā, par ko vēl negribu neko plašāk teikt. Vai tas būs ''Ford Fiesta Rally 3'' vai R5, rādīs laiks. Bet skaidrs ir tas, ka šajā klasē (Rally 4) mēs vairs nestartēsim, jo tā tagad būs pieejama tikai ERČ, kur jau ieguvām Čempiona titulu 2018.gadā. Tāpēc mums nākamajam gadam vajadzīgs cits plāns un šis sešu gadu priekšpiedziņas stāsts ir jāliek skapītī un jāver vaļā jauna lapaspuse.''
Sesks pie R5 auto stūres. Foto: Martins Sesks Rally
Jautāts, vai JWRC čempionāta pāriešana uz ''Ford Fiesta Rally 3'' ir pareizs solis un tas sportistiem ļaus būt tuvāk pārejai uz startiem ar Rally 2 automašīnu, Sesks zināja teikt, ka ''Cik man sanāca parunāt gan ar M-Sport, gan arī šo Rally3 auto papētīt tuvāk, tad domāju, ka izstāšanās procentam WRC posmos šim auto jābūt vēl mazākam, jo, piemēram, braucot ar Rally4 mašīnām pēc WRC un R5 mašīnām, brīžiem bija ļoti grūti tikt cauri ātrumposmam, kur nu vēl parādīt ātru braukšanu. Jāsaprot tas, ka no Rally4 uzreiz ielekt Rally2 ir ļoti grūti, tāpēc ir jābūt tam starpsolim, ko šobrīd arī piedāvā Rally3 pilnpiedziņas automašīnas. Ir vairāki braucēji, kuriem pēc priekšpiedziņām, pārkāpjot uz R5 klasi, nemaz tik viegli neiet. Jā, arī es nobraucu divus rallijus ar R5 auto, un varu teikt, ka tā ir pavisam cita pasaule – griezt iekšmalas, lidot špūrēs, tramplīnos. Tas prasa daudz citādāku domāšanu, tam ir jābūt gatavam par visiem 100%. Līdz ar to šobrīd uzskatu, ka šis Rally3 solis ir ļoti piemērots tam, lai sagatavotos vēlākiem startiem ar R5,'' nobeidz Mārtiņš.
Zināms, ka dalības maksa JWRC klasē ar jauno ''Ford Fiesta Rally'' 3 būs 199 999 eiro bez PVN (klāt noteikti jāpierēķina testi, ceļošanas, dzīvošanas un remonta izdevumi). Piemēram, šogad dalības maksa JWRC ar ''Ford Fiesta Rally4'' bija 150 000 eiro, kam papildus vēl bija jāskaita klāt gan ceļošanas, dzīvošanas izdevumi, mašīnas apdrošināšana, remontdarbi, kā arī papildus izdevumus sastādīja testi ar savu privāto auto.
Zināms, ka dalības maksa JWRC klasē ar jauno ''Ford Fiesta Rally'' 3 būs 199 999 eiro bez PVN (klāt noteikti jāpierēķina testi, ceļošanas, dzīvošanas un remonta izdevumi). Piemēram, šogad dalības maksa JWRC ar ''Ford Fiesta Rally4'' bija 150 000 eiro, kam papildus vēl bija jāskaita klāt gan ceļošanas, dzīvošanas izdevumi, mašīnas apdrošināšana, remontdarbi, kā arī papildus izdevumus sastādīja testi ar savu privāto auto.
Seska 2021.gada rezultāti JWRC:
1. - 2.vieta
2. - 1.vieta
3. - 3.vieta
4. - 6.vieta
5. - 6.vieta