Foto: Vladislav Maschl
Šis ir pēdējais gads, kad pasaules rallija čempionātā (WRC) tiek izmantoti tagadējās paaudzes WRC spēkrati, kas līdzjutējus priecē kopš 2017. gada.
Nākamgad WRC tiks startēts ar jaunajām ''Rally1'' hibrīda automašīnām, pie kuru būvēšanas un testēšanas aktīvi šobrīd ir iesaistītas visas trīs šī brīža rūpnīcu komandas - ''Toyota'', ''Hyundai'' un ''M-Sport Ford''.
Foto: wrc.com
Taču Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) lēmusi, ka nākamgad WRC čempionātā varēs startēt arī ar šī brīža WRC spēkratiem, tikai ar vienu būtisku noteikumu – šiem auto tiks samazināta atļautā jauda par apmēram 30 Zs, lai šī brīža WRC auto nebūtu ātrāki par jaunajām Rally1 automašīnām. ''Vienīgās izmaiņas automašīnās būs ierobežotāja nomaiņa no 36 mm uz 33,7 mm, kas tiek aprēķināts kā jaudas samazinājums par 30 zirgspēkiem,'' teikts FIA paziņojumā.
Ar šādu soli FIA atbalstīs privātos un biznesa braucējus, kuriem pieder šādas mašīnas un kuri grib startēt WRC posmos.
"Ņemot vērā izrādīto interesi no privātajiem braucējiem, šī brīža WRC automašīnas varēs piedalīties WRC sacensībās arī nākamgad, taču ražotāju komandas par to neizrāda lielu interesi," skaidro FIA rallija nodaļa.
M-Sport komandas vadītājs Ričards Milleners atzina, ka viņa komandas uzmanības centrā nākamgad ir klientu Rally1 automašīnu vadīšana.
Foto: Honza Froněk
"Mūsu mērķis ir vadīt klientu automašīnas jaunajā Rally1 kategorijā," saka
Ričards Milleners. ''Tāpēc šie jaunie tehniskie noteikumi tika izstrādāti, lai padarītu automašīnas vienkāršākas un pieejamākas daudzās jomās. Tas, cerams, ļaus mums uz starta redzēt vairākas Rally1 automašīnas, jo mēs visi zinām, ka pēdējos gados tās automašīnas WRC čempionātā trūkst. Vecās automašīnas joprojām būs blakus, bet, tāpat kā ar visu citu, dažreiz jums ir jādodas tālāk. Jums jāskatās nākotnē, nevis pagātnē. Vecās WRC automašīnas būs un tās varēs izmantot, kas ir lieliski, bet nākotnei joprojām piederēs hibrīdauto un jaunie noteikumi, un mēs koncentrēsimies uz to."