Foto: www.tgr-dam.com
Arī šogad pasaules rallija čempionātā ''Toyota Gazoo Racing'' rūpnīcas komandas sastāvā turpina strādāt divi latviešu mehāniķi - Mārtiņš Zūlis un Rimands Pētersons.
Jau esam ziņojuši, ka vispirms Zūlis 2017.gadā bija deviņkārtējā pasaules rallija čempiona (WRC) Sebastjana Lēba galvenais mehāniķis Pasaules rallijkrosa čempionātā, taču, pievienojoties ''Toyota'' rallija komandai, Mārtiņš vispirms bija Jari-Mati Latvalas mehāniķis, bet pagājušajā gadā viņš kļuva par Elfina Evansa mehāniķi.
Elfins Evans. Foto: Krists Andersons
Foto: www.tgr-dam.com
Koronavīrusa pandēmijas laikā Mārtiņš tāpat turpināja strādāt bāzē Igaunijā, kur tika gatavotas automašīnas jaunajai sezonai. ''Starpsezonā gatavojam automašīnas sezonai. Kad sākās kāds konkrēts rallijs, tad vispirms gatavojamies tam attiecīgajam rallijam. Pēc rallija dodamies atpakaļ uz bāzi, kur uzreiz sākas darbs pie nākamā rallija.'' Zūlis atzina, ka Igaunijas bāzē strādā apmēram 30 cilvēki, bet Somijā ir vairāk nekā 200 cilvēki, jo tur atrodas visa galvenā inženierija, dizaina departamenti u.t.t.
Foto: Pille Russi
Arī Rimands Pētersons portālam Go4speed pastāstīja, ka joprojām viņa darbs saistīts ar rezerves daļām, taču šogad Rimands komandai dosies līdzi uz visām sacensībām. ''Man arī nekas kopumā nav mainījies – mans darbs ir saistīts ar rezerves detaļām. Ja sākumā strādāju tikai bāzē, tad pagājušajā gadā no pussezonas jau braukāju līdzi uz sacensībām. Arī šogad došos komandai līdzi uz visām sacensībām. Tagad rallija laikā atbildu par to, ka, ja kādai rallija automašīnai kaut kas jāmaina no tām rezerves detaļām, par ko atbildu es, tad es mehāniķiem tās iedodu. Bieži vien pirms servisa parka jau zinu, kas būs jāmaina, tāpēc jau laicīgi varu sagatavot visu, lai servisa laikā viss būtu uzreiz pieejams. Cik komandā ir tādu cilvēku? To darbu, ko daru es, daru viens.''
Foto: www.tgr-dam.com
Tāpat Pētersons atklāja, ka, protams, forši strādāt komandā, kurā ir divi latvieši, jo vismaz var parunāt latviešu valodā, jo komandā esot cilvēki no dažādām valstīm – Somijas, Igaunijas, Francijas, Anglijas, Portugāles, Vācijas u.t.t.
Foto: www.tgr-dam.com
Jautāts, cik daudz pēc rallija parasti tiek izjauktas automašīnas, Rimands nobeigumā atzina, ''Kad atnāk rallija mašīna no sacensībām, tā tiek izjaukta gandrīz pilnībā. Viss tiek izjaukts, pārbaudīts un likts kopā. Jā, ir lietas, ko pēc FIA noteikumiem nedrīkst jaukt ārā (piemēram, ātrumkārba). Tas ir pasaules čempionāts, tāpēc tehnika tiek gatavota ļoti rūpīgi un kārtīgi,'' nobeidz Pēterson, kurš arī piebilda, ka viņam darbs patīk, kas ļauj gan ceļot, gan būt kopā ar pasaules labākajiem rallija braucējiem.
Taču šie nav vienīgie latvieši, kuri strādā WRC čempionātā. Jau drīzumā piedāvāsim sarunu ar vienu latviešu inženieri!