Foto: Hyundai Motorsport
Jau ziņojām, ka Latvija šogad bija tuvu tam, lai pirmo reizi vēsturē uzņemtu pasaules rallija čempionāta posmu. Taču tas diemžēl nenotika. Toties igauņi gan pie sevis uzņēma WRC posmu, kas šajos sarežģītajos apstākļos tika aizvadīts augstā līmenī.
''FIA pasaules rallija čempionāta rīkotājam esam parādījuši sevi un Latviju no labākās puses. Mēs pierādījām, ka nebaidāmies strādāt pie grandioziem mērķiem, pieņemot izaicinājumu sarīkot WRC posmu tik īsā laika periodā. Tomēr, dažādu iemeslu dēļ, ir nolemts, ka Latvijā notiekošais Rally Liepāja šogad netiks iekļauts pārveidotajā WRC kalendārā,” toreiz komentēja RA Events direktors Raimonds Strokšs.
Toreiz portāla rīcībā nonāca neoficiāla informācija, ka, iespējams, Hyundai un kāds augsta līmeņa bijušais igauņu rallija braucējs nevēloties, lai tieši Latvijā atsāktos WRC sezona (igauņi vēlējās, lai WRC posms vispirms notiek pie viņiem). Toyota komandas vadītāja Tomija Makinena un Sebastjana Ožjē teiktais portālam DirtFish zināmā mērā apstiprina iepriekš izskanējušās baumas.
''FIA pasaules rallija čempionāta rīkotājam esam parādījuši sevi un Latviju no labākās puses. Mēs pierādījām, ka nebaidāmies strādāt pie grandioziem mērķiem, pieņemot izaicinājumu sarīkot WRC posmu tik īsā laika periodā. Tomēr, dažādu iemeslu dēļ, ir nolemts, ka Latvijā notiekošais Rally Liepāja šogad netiks iekļauts pārveidotajā WRC kalendārā,” toreiz komentēja RA Events direktors Raimonds Strokšs.
Toreiz portāla rīcībā nonāca neoficiāla informācija, ka, iespējams, Hyundai un kāds augsta līmeņa bijušais igauņu rallija braucējs nevēloties, lai tieši Latvijā atsāktos WRC sezona (igauņi vēlējās, lai WRC posms vispirms notiek pie viņiem). Toyota komandas vadītāja Tomija Makinena un Sebastjana Ožjē teiktais portālam DirtFish zināmā mērā apstiprina iepriekš izskanējušās baumas.
Foto: Hyundai Motorsport
''Gribēju rallijus redzēt ātrāk. Godīgi sakot, mums bija diezgan labs laiks, lai aizvadītu ralliju jūlijā un augustā. Piemēram, Rally Finland, kas būtu droša vieta, kur rīkot ralliju, taču viņi (WRC) nevēlējās rīkot nevienu ralliju. Būtībā mēs zaudējām vienu mēnesi, un tagad mēs gaidām otro koronavīrusa vilni,'' iesāk Tomijs Makinens, kurš kādā no iepriekšējām intervijām pauda, ka ''Mēs cerējām, ka Igaunijas WRC posma vietā rallijs notiks Latvijā. Tas būtu taisnīgāk, jo tajos ceļos neviens nav braucis.''
Makinens norādīja, ka visi nebija vienisprātis atsākt WRC sezonu ar ''Rally Liepāja''. Tiek pausts, ka Hyundai nebija gatavs sacensties Latvijā, uzskatot, ka šis rallijs (14.-16.augusts) esot par agru priekš viņu gatavošanās WRC. ''Lēmumu pieņēma citas komandas, kuras teica, ka nav gatavas atsākt WRC sezonu, taču tajā pašā laikā viņi bija gatavi doties uz citiem rallijiem (Hyundai startēja Itālijas un Igaunijas rallijos),'' nobeidz Makinens.
Foto: Hyundai Motorsport
Uz jautājumu, vai WRC sezonai bija jāatsākas ātrāk, Sebastjans Ožjē atbildēja apstiprinoši. ''Jā, tam tā vajadzēja notikt. Tas ir skaidrs. Šo jau esmu teicis iepriekš, ka man ir skumji redzēt to, ka mūsu seriāls ir viens no pēdējiem, kas atsāka sezonu. Mēs neizmantojām to faktu, ka situācija šajā vasarā bija salīdzinoši apmierinoša un tika kontrolēta. Man nav īsti faktu priekšā, bet patiesība ir tāda, ka dažu cilvēku uzdevums bija mēģināt to panākt (lai sezona atsākas vēlāk). Redzēt, ka reģionālie, vietējie un ERČ ralliji notiek, tas rada vilšanos WRC čempionātā. Visi visur brauc, izņemot mēs. Tā tas ir, bet es neko tur nevaru darīt.”