profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Sesks: Negribu uzlikt sev tagad zīmogu – JWRC čempionāta līderis

Mārtiņš Jankovskis 07.09.2020 - 07:07 Sesks: Negribu uzlikt sev tagad zīmogu – JWRC čempionāta līderis
Foto: Martins Sesks Rally

Svētdien ar igauņu sportista Ota Tanaku uzvaru noslēdzās Rally Estonia, kas bija pasaules rallija čempionāta 4.posms. JWRC klasē, kurā pavisam kopā uz starta izgāja 12 ekipāžas, uzvaru aizraujošā cīņā izcīnīja Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci. Šī Seskam bija pirmā uzvara JWRC karjerā! Tāpat Mārtiņš kļuvis par pirmo latvieti, kurš uzvarējis JWRC.

Pēc finiša portāls Go4speed uz sarunu aicināja Mārtiņu, lai kopā atskatītos uz aizvadīto ralliju. Jāpiebilst, ka pēc šī posma Seska ekipāža ir JWRC klases līderi. Vēl JWRC čempionātā atlikuši divi posmi.

Pirmkārt, apsveicu jūsu ekipāžu ar vēsturisku panākumu.
Paldies. Daudz un smagi strādājām, tāpēc prieks par šo rezultātu ir liels.

Cik varēja redzēt, tad vietām ceļi bija ļoti izbraukāti un ar lielām špūrēm. Kā tie ceļi izskatījās no tava skatupunkta?
Ātrumposmi bija sarežģīti un vietām mašīnas tiešām brauca uz vēdera. Vietām krustojumos tās špūres bija tik dziļas, ka, ja mēs kādā krustojumā apstātos, tad mēs netiktu ārā. Ceļi otrajā aplī bija ļoti saguruši. Bija ļoti jālasa ceļš uz priekšu un jāuzmanās. Dažās špūrēs varēja uzbrukt līkumam, bet bija arī tādas vietas, kur biju spiests skatīties un domāt, kā apbraukt to vietu. Mūsu priekšpiedziņas mašīnas nav domātas tam, lai brauktu nesaudzīgi, tāpēc bija jāpiedomā pie tā, lai mašīnu nogādātu finišā vienā gabalā.

Vairāki braucēji pamanījās pārsist riepas. Kā jums gāja?
Mēs, par laimi, spējām no tā izvairīties, lai arī vietām riepas varēja ļoti viegli pārsist. Piemēram, mūsu klases konkurents Toms Kristensons vienā posmā pamanījās pārsist divas riepas, kas viņam lika izstāties. Viņš izvēlējās līdzi vest vienu rezerves riteni, kamēr mēs visu ralliju braucām ar diviem rezerves riteņiem. Ir tāda teorija, ka ar diviem rezerves riteņiem tu zaudē kādu 0,1 vai 0,2 sekundes uz vienu kilometru, taču mēs šoreiz nolēmām pieņemt drošāku lēmumu un braukt ar divām rezerves riepām. Ir lielāka drošības sajūta, kā arī tu starp posmiem vari variēt ar riepu taktiku.


Foto: Martins Sesks Rally

Cik sanāca redzēt video, tad šajā rallijā bija vairāki iespaidīgi tramplīni.
Daži tramplīni tiešām bija iespaidīgi. Bija vietas, kur kārtīgi sabremzējos, bet tāpat aizlecu tālu, bet bija arī tādas vietas, kur domā, ka sanāks lekt, bet beigās auto nemaz neatraujas. Bija interesanti.

Kā kopumā patika ātrumposmi?
Vietām bija ļoti strādājami ātrumposmi, it īpaši meža sekcijās. Tur stūrmanim bija sausa mute un man pilns salons ar rokām pa gaisu. Bet bija arī klasiskie ātrumposmi, kas bija baudāmi un plūstoši.

Kāda bija jūsu taktika pirms starta?
Braukt ātri, bet 100% droši. Galvenais uzdevums bija sasniegt finišu, tāpēc no sākuma, un arī turpinājumā, nebraucām super ātrā tempā. Braucām ātri, bet ar apdomu, jo viena neuzmanības kļūda varēja beigties ar pārsistu riteni vai citām nopietnākām sekām. Šobrīd grūti pateikt, cik ātrāk vēl varējām pabraukt, bet rezultāts finišā rāda to, ka izvēlētais temps šim rallijam bija pareizs.

Kāds bija tavs mērķis pirms rallija starta?
Neviens jau nebrauc uz ralliju izklaidēties vai pavizināties, tāpēc, protams, mūsu mērķis bija cīņa par uzvaru. Visi mēs esam sportisti un domāju, ka visi braucēji grib uzvarēt.


Foto: Maciej Niechwiadowicz

Kā vērtē pats savu sniegumu? Esi apmierināts ar savu braukšanu?
Vienmēr var labāk. Nezinu, vai sportā kādreiz ir tāds brīdis, kad sportists visu paveic ideāli. Ir daudz jāstrādā, lai tiektos uz ideālo sniegumu. Šoreiz mūsu sniegums bija tāds, kas ļāva uzvarēt. Ir vēl daudz jāstrādā, lai sniegums būtu tuvu ideālam. Tagad jāizbauda šis mirklis, tad neliela atpūta un pēc tam jau jāsāk gatavoties nākamajam JWRC posmam, kas notiks Sardīnijā.

Tagad esi čempionāta līderis. Vai tas atstās kaut kādu zīmogu uz sezonas atlikušajiem posmiem?
Protams, tas, ka esi līderis, ir patīkami un tas dod pārliecību pār saviem spēkiem. Tas apliecina to, ka mēs ejam pareizajā virzienā. Taču šobrīd ļoti negribas uzlikt sev to zīmogu – JWRC čempionāta līderis.

Taču šobrīd iekrātais pārsvars tev ļauj nedaudz kontrolēt notikumus. Kamēr citiem konkurentiem, lai tagad pacīnītos par JWRC titulu, būs obligāti jāuzvar. Tikmēr tev galvenais noturēt stabilitāti.
Kopējais un primārais mērķis arī ir nobraukt ātri un stabili. Ja mēs to varam izdarīt, tad rezultāts neizpaliks un atnāks pats no sevis. Mēs nevaram runāt par rezultātu, ja nav stabilitāte. Šis ir pasaules rallija čempionāts, kur visu laiku tev ir jābūt gatavam, ir daudz jādomā un jāanalizē. Šeit viss ir salikts tā, lai braucējiem nebūtu viegli un kur uzvarēs stiprākais, kas ar visu tiks galā vislabāk. Nevis ātrākais, bet stabilākais un stiprākais.


Foto: Martins Sesks Rally

Līdzīgi kā Sebastjans Ožjē - varbūt šobrīd nav tas pats ātrākais, taču ir čempionāta līderis.
Jā. Viņš ir uzvarējis tikai vienā rallijā, bet pārējos viņš brauc ātri un stabili, kas arī viņam ļauj šobrīd būt WRC līderim. Jā, varbūt viņš nav visur ātrākais, taču kopvērtējumā viņš ir pirmais, kas arī ir svarīgākais. Ja vari braukt ātri un stabili visos rallijos, tad arī tu būsi līderis.

Kā gatavosies Sardīnijas rallijam?
Noteikti gatavosimies maksimāli kompakti. Mūsu budžets šobrīd nav tāds, kas mums ļautu braukt trenēties uz ārzemēm. Mums ir jāiespringst, lai savilktu galus un lai varētu finišēt šo sezonu. Ir jāgatavojas gan fiziski, gan tehniski, gan arī finansiāli. Darba daudz.

Rezultāti JWRC klasē:


Kopvērtējums JWRC klasē:

Komentāri
Vecmeistar13. 09.09.2020 18:36
Mārtiņ un Renār,Jūsu komandas darbs un Jūsu meistarība-ņemot vērā ''miera pīpi'' ir noveduši Jūs pie teicamiem sasniegumiem!Turēties tik pat braši ,atlikušajos posmos-rezultāti neizpaliks!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png