Foto: Honza Fronek
M-Sport komandai pēdējie mēneši nav bijuši tie vieglākie, jo koronavīrusa pandēmija pamatīgi apgrūtināja darbu un ieviesa zināmas korekcijas vienības plānos. Oktobrī durvis vērs vaļā jaunais daudzmiljonu mārciņu vērtais M-Sport attīstības un novērtējuma centrs. Blakus 10 732 kvadrātmetru lielajam centram atradīsies 2,5 kilometrus gara trase. Šī ēka piedāvās ražotājiem un komandām unikālu iespēju izpētīt, attīstīt un būvēt automašīnas.
Foto: M-Sport
''Varu droši atklāt jums, ka tā bija vissmagākā lieta, ar kuru esmu sakāries šajā biznesā. 40 gadu laikā man nav gājis tik grūti, kā tas ir šobrīd. Taču diemžēl mums tas ir jādara, lai pasargātu uzņēmuma nākotni. Jūs mani pazīstat – esmu par cilvēkiem šajā biznesā, jo viņi ir manas pirmās rūpes. Zaudēt tik daudz cilvēkus ir briesmīgi. Šajā biznesā esmu ilgu laiku, tāpēc neatceros, kad iepriekš būtu bijis tik grūti. Neviens to neatceras. Man nav nekā svarīgāka par katru mana personāla cilvēku. Dažus mums nācās zaudēt un atlaist, jo mums vienkārši nebija naudas, kas ienācās uzņēmumā. Kad nav rallija un citu sacensību, kad neviens nepērk mašīnas, kad neviens tās neīrē, kad neviens nepērk rezerves detaļas un kad neviens tās nelabo, tad viss apstājās,'' tā Malkolms Vilsons.
Arī gatavojoties WRC sezonas atsākšanai, M-Sport bija vienīgā komanda, kura neaizvadīja testus (Hyundai un Toyota testējās gan Somijā, gan Igaunijā), kā arī sacensībās Louna-Eesti rallijā M-Sport rūpnīcas piloti startēja ne ar M-Sport komandas automašīnām.
Foto: Honza Fronek
''Priecājamies, ka varam atgriezties rallijā, jo šis sporta veids mums nozīmē visu. Šis laiks nevienam nebija viegls. Pēdējie mēneši, ja godīgi, bija briesmīgi. Nav noslēpums, ka šis laiks M-Sport komandai bija ļoti smags un grūts. Tika pieņemti daži sarežģīti lēmumi, taču tie tika pieņemti viena iemesla dēļ – lai M-Sport kompānija un komanda pēc iespējas ātrāk pārvarētu šo krīzi,'' stāsta M-Sport komandas vadītājs Ričs Mileners.
Mileners atklāj, ka uz augstu rezultātu viņa komandas braucējiem būs cerēt grūti. ''Tas, ka neaizvadījām testus Igaunijā, nav labi mums. Tas saistīts ar budžeta samazināšanos. Taču puiši pavadīja laiku pie automašīnām – Gas Grīnsmits un Tēmu Suninens brauca Greistokas mežos, Esapeka Lapi piedalījās Dienvidigaunijas rallijā. Tas ir labi. Ko mēs no viņiem varam sagaidīt? Redzēsim. Daži somi dažās ātrās Ford Fiesta WRC mašīnās ātros ceļos – noteikti ir potenciāls labam rezultātam. Protams, mēs vienmēr gribam uzvarēt. Tāpēc mēs piedalāmies šajā sportā. Kad esat bijis virsotnē, tas sāp, kad vairs tur neesat. Uzvarēt Igaunijā būtu satriecoši, taču mēs arī būtu priecīgi par goda pjedestālu.''