profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Juris Mūrnieks: Pēdējos gados notikusi strauja pāreja, bet šogad viss sabruka

Mārtiņš Jankovskis 20.07.2017 - 14:39 Juris Mūrnieks: Pēdējos gados notikusi strauja pāreja, bet šogad viss sabruka
Foto: Jānis Kušners

''Jaunatnes Autosporta Klubs'' paziņojis, ka pieteikto dalībnieku skaits uz 19.jūnija plkst. 17.00 nenodrošina Latvijas čempionāta kritērijus un sacensību budžetu, lai pasākums varētu notikt.

Pavisam kopā sacensībām dalību apstiprināja 25 braucēji. Kā vēsta nolikuma 2.2. punkts, tad pieteikumu pieņemšana beidzas 19.07.2017. plkst. 17:00. Ja līdz nolikumā noteiktajām pieteikšanas laika beigām ir pieteikušies mazāk kā 60 dalībnieki, rīkotājs saglabā iespēju pārcelt sacensības. Kā informē RSS ''Latvija'' direktors Juris Mūrnieks, tad sacensības Rallija SuperSprintā ''Latvija'', kam bija jānotiek 22.jūlijā, nenotiks.

Atgādināsim, ka vispirms tika atcelts 14. maijā Rīgā paredzētais rallija supersprinta sezonas atklāšanas posm ''Biķernieki Pavasarī 2017'', bet 18.jūnijā tika atceltas ''Līgo 2017'' sacensības.

Līdz ar to šobrīd atcelti visi trīs Supersprinta posmi.


Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Lai noskaidrotu iemeslus, kāpēc šogad Supersprintā ir tik maz braucēju, portāls Go4speed uz sarunu aicināja Standarta automobiļu komisijas padomes vadītāju Juri Mūrnieku.

''Jāsāk ar to, ka Supersprints ir pirmais solis jauniešiem, kas palīdz izprast un saprast, kas ir autosports. Ja mēs paskatāmies pēc uzvārdiem, tad šobrīd ļoti daudzi no Supersprinta ir pārgājuši uz miniralliju, kas ir normāls process. Daļa aizgājusi uz minišoseju, daži – rallijsprintu. Mums ir speciāla jauniešu programma, kur viņiem tiek apmaksātas dalību maksas gan supersprintā, gan minirallijā. Darām visu, lai nāktu klāt jauni braucēji, bet šobrīd situācija ir tāda, kāda tā ir. Daudzi braucēji strauji aizgāja pa kāpnēm un neizveidojās jaunas rezerves. Ja apskatāmies pēdējos gadus, tad var redzēt, ka ar katru gadu to dalībnieku palika aizvien mazāk. Šogad diemžēl tas viss sabruka, kur pēdējā posmā pieteicās ap 20 sportistiem. Domāju, ka tas, ka šobrīd Supersprintā ir tik maz dalībnieku, varētu būt saistīts arī ar ekonomisko situāciju,'' saka Juris Mūrnieks.

''Pēc sezonas ir doma sēsties kopā, tai skaitā arī ar tiem, kas rīko sacensības nelegāli, un uzklausīt viedokļus. Varbūt kaut kādā pozīcijā LAF var piekāpties, bet, lai kaut ko lemtu, ir jānāk kopā un jārunā. Varbūt kopā mēs kaut ko varam izveidot. Varbūt sanāktu izveidot jaunu sacensību seriālu. Šo sezonu diemžēl ir jānoraksta, bet uz nākamo sezonu varbūt varētu izveidot kaut ko jaunu, uzklausot viedokļus no citiem.''


Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Mūrnieks uzskata, ka tas ir dabisks process, kur cilvēki, sasniedzot zināmu līmeni, pāriet uz nākamo disciplīnu. ''Domāju, ka, ja neizdosies vienoties ar citiem, tad Supersprints paliks, bet varbūt ne čempionāta statusā. Varbūt ir jāiepauzē, kamēr atkal parādās jauni braucēji. Šajos divos gados tiešām jāsaka, ka notikusi ļoti strauja pāreja, kur braucēji no Supersprinta pārgāja uz miniralliju, minišoseju, rallijsprintu. Tas ir dabisks process. Jāsaka, kad mēs pirms četriem gadiem laidām gaisā minirallija projektu, es domāju, ka Supersprints ātrāk sabruks.''

Juris atzina, ka iepriekš sportisti izteica vēlmi, ka grib startēt jaunās trasēs. Šogad bija plānots sacensības aizvadīt nebijušās trasēs, taču tik un tā dalībnieku ir maz. ''Supersprintam atrast trases nav viegli, taču šogad visas trases bija nebijušas un jaunas. Taču, acīmredzot, tas arī nenostrādāja, jo nesen sportisti izteicās, ka labprāt gribētu braukt jaunās trasēs.''

Taču Mūrnieks un LAF Komisija gatava turpināt darbu un domās par jaunām iespējām un projektiem, kā attīstīt Supersprintu. ''Esam savas sacensības reklamējuši gan pa radio, gan bukletus izgatavojām, lai tos izplatītu autoservisos. Viss tika darīts, pat vairāk nekā citus gadus, taču šogad to braucēju nav. Varbūt ir jāapstājas, jāpadomā un jātaisa restarts. Varbūt pēc gada vai diviem atkal būs daudz braucēju. Komisija turpinās darbu un domās jaunus projektus,'' nobeidz Mūrnieks.
Komentāri
puiks 20.07.2017 18:12
Ari citēju : 'Supersprintam atrast trases nav viegli, taču šogad visas trases bija nebijušas un jaunas. Taču, acīmredzot, tas arī nenostrādāja, jo nesen sportisti izteicās, ka labprāt gribētu braukt jaunās trasēs.'' Tad rodās jautājums, kura trase būtu jauna - Teperis? Biķernieki? Rullītis? 333? Ķemeri? Es domāju cilvēki grib pavisam citas trases, nevis braukāt vienas un tās pašas trases krustu šķērsām. Ir bijis gads ka uz Teperi solīja jaunu konfigurāciju un hu*j... kopija no iepriekšējiem gadiem. Un dalības maksa arī paliela priekš knapiem 3 braucieniem, salīdzinot ar miniralliju, kur dalību sadala uz ekipāžu ir piemērota, plus pasākums daudz aizraujošāks neka RSS, tāpēc daudzi aiziet uz miniralliju un neatgriežās RSS, tanī vietā nobrauc kādu citu gonku(KTSK, EVE, u.c), kuras labākas par RSS un daudz lētākas sacensības.
bitux 20.07.2017 16:07
Mūrnieka kungs! Citējot Jūsu teikto: Ja apskatāmies pēdējos gadus, tad var redzēt, ka ar katru gadu to dalībnieku palika aizvien mazāk. varu tikai piebilst ka viss ir salaists sviestā. Mini rallijā brauc ar sporta auto (bez dugām). Supersprinnts ar savām cenām ir pagaisis. Vai tikai zivs nepūst no galvas? Dodiet kādam jaunam,ar svaigām idejām bagātam, savu vietu! lai Jums labas dienas!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png