profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Rallijsprinta 'Saldus' organizators: Sacensības izdevās kā plānots un varbūt pat labāk

Mārtiņš Jankovskis 04.10.2017 - 05:50 Rallijsprinta 'Saldus' organizators: Sacensības izdevās kā plānots un varbūt pat labāk
Gatis Krastiņš. Foto: No personīgā arhīva

Otrdien portāls Go4speed vēstīja, ka rallijsprintā Saldus uzvarētāja ekipāžas vidējais ātrums sasniedza 158 km/h. Kā vēlāk portālu informēja sacensību organizators Gatis Krastiņš, tad šis vidējais ātrums neatbilst patiesībai. G.Krastiņš atzina, ka kļūdas pēc oficiālajos dokumentos netika nopublicēta faktiskā maršruta karte, kas, kā izrādās, atšķīrās no tās maršruta kartes, kas jebkuram interesentam bija apskatāma pirms un pēc rallija.

''Protams, izlasot rakstu par vidējo ātrumu, biju nepatīkami pārsteigts. Tā bija mana kļūda, ka daudzos darbos pirms rallija nenopublicēju faktisko maršruta karti. Un visas šīs jezgas pamatā ir paņemta plānotā (pagaidu) maršruta karte, kura tika publicēta kopā ar sacensību nolikumu mēnesi pirms rallija,'' stāsta Gatis Krastiņš.

''Lai nerastos pārpratumi, sacensību dienā dalībnieki saņēma maršruta karti ar leģendu, kura atbilda faktiskajam rallijam. Varu atklāt, ka SS1/4 tika saīsināts par nepilniem 400 metriem, jo iepriekš paredzētajā vietā nebija iespējams izveidot finiša tiesnešu posteni. SS2/5, savukārt, tika pagarināts par 150 metriem. Visbeidzot SS3/6 sākotnēji plānotajam tika apgriezts no abiem galiem, jo startā vēl nebija nokulta soja un, respektējot saimnieku ieguldīto darbu, mēs nedrīkstējām pieļaut, ka kāds to var izmīcīt. Arī finišā aug ļoti gara kukurūza, kas ātrumposmu tajā vietā padara ļoti nedrošu. Organizējot ralliju, jārēķinās ar daudz un dažādiem mainīgiem un neplānotiem gadījumiem. Līdz ar to vidējie ātrumi nav tādi, kā sākotnēji tie izskanēja,'' skaidro rallija organizators.


Foto: Krists Andersons

G.Krastiņš pastāstīja, ka rallijsprinta kopējā distance no plānotajiem 49,4 kilometriem samazinājās uz 44,2 kilometriem, kā rezultātā Grjazina vidējais ātrums sasniedza 141,31 km/h, Gunta Lielkāja ekipāžai tas bija 133,04 km/h, bet ātrākajam 2WD klases braucējam Danam Leščam – 129,05 km/h.

Jāatzīmē organizators no Kurzemes puses ir vienīgais, kurš pēc ilgāka pārtraukuma ir uzorganizējis rallijsprinta posmu jaunos ceļos, turklāt atsevišķi no lielā rallija. Pārējie šī gada posmi ir apvienoti ar rallija sacensībām. Kā atzina G.Krastiņš, tad iepriekšējā rakstā izskanējušie rallijsprinta žūrijas komisijas vadītāja Jura Mūrnieka izteikumi esot viņu pamatīgi pārsteiguši.

''Ja godīgi, tad mani pamatīgi pārsteidza J.Mūrnieka kunga izteikumi par neprofesionālo rīcību, nesaskaņošanu. Tāpat man bija pārsteigums par teikumu, kurā teikts par ātrumposma atcelšanu, kaut gan ar mani nekas tāds tajā dienā netika apspriests. Negribu šobrīd neko plašāk komentēt, jo to mēs izrunāsim visi kopā. Varu atklāti pateikt, ka mana ģimene, tuvākie un tālākie draugi vairākus mēnešus bija iesaistīti rallijsprinta “Saldus 2017” organizēšanā. Pats tam veltīju ļoti daudz laika. Pasākums izdevās, viss bija kā plānots un varbūt pat labāk, bet šobrīd man sanāk attaisnot savu un komandas darbu par it kā kaut kādām paviršībām. Sajūtas nav foršas," komentēja organizators.

Zemāk piedāvājam nelielu interviju ar Saldus rallijsprinta organizatoru.

Vai viss iecerētais, ko plānojāt, izdevās?
Ja runājam par rallija drošību, tad noteikti varu apgalvot, ka viss izdevās, kā plānojām. Viss noritēja pēc grafika un bez aizķeršanās. Beigās pietrūka spēka un resursu sociālajām aktivitātēm un publikācijām.


Foto: Krists Andersons

Vai bijāt paredzējuši, ka ātrumi šajos ātrumposmos varētu būt tik lieli?
Zināju, ka būs ātrs rallijs. Bet, ņemot vērā, ka laikapstākļi un ceļa stāvoklis bija tuvu ideālam, pieņēmām lēmumu neko daudz nemainīt. Īsi pirms rallija saīsinājām SS 3/6, kā arī SS2/5 tika izveidots ātruma slāpētājs.

Kāda ir jūsu pieredze rallija organizēšanā?
Protams, mana pieredze nav daudzu gadu desmitos mērāma. Ar ralliju un autosportu esmu saistīts pēdējos piecpadsmit gadus. Esam braukuši kā “nulle” un “Safety” ekipāža neskaitāmos rallijos. Tāpat arī noorganizēto rallija testu bagāža ir gana iespaidīga. Protams, ne vienmēr viss noritējis labi, bet līdz ar to ir gūta pieredze. Esam viesojušies citos rallijos, lai iegūtu papildus pieredzi. Uzskatu, ka vislabāko pieredzi var iegūt tikai un vienīgi darot. Uzskatu, ka pieredzes nepietrūka, jo rallijs noritēja veiksmīgi. Gan es, gan mana komanda izdarīja visu kā nākas. Neprofesionāla rīcība noteikti nebūtu ļāvusi veiksmīgi darboties turpat 150 cilvēku lielai komandai.

Izskanēja pārmetumi, ka neesot bijusi pietiekami aktīva komunikācija rallija organizatoram ar LAF (Latvijas Automobiļu federācija).
Nemācēšu atbildēt, kas ir pietiekama komunikācija. Visus neskaidros jautājumus noskaidroju pie attiecīgās komisijas.


Foto: No personīgā arhīva

Kas būtu tās lietas, kas jāuzlabo, lai nākotnē šis rallijs būtu vēl labāks?
Ir dažas nianses, ko varam uzlabot. Piemēram, varējām izveidot daudz ērtāku servisa parku, bet tas veidotu par 60km garāku kopējo distanci. SS 1/4 vietā varējām piedāvāt interesantāku ātrumposmu, bet tad rallijsprints nebūtu tik kompakts. Ir daudzas lietas, kuras varētu darīt savādāk, bet jāizvērtē, vai tas ir par labu organizatoram vai sportistiem. Katrā ziņā, tiksimies ar LAF amatpersonām un izrunāsim, ko varam darīt labāk.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png