Rallijsprints ''Saldus'' noslēdzās ar Nikolaja Grjazina pārliecinošu uzvaru. Jau rallija laikā un pēc sacensībām vairāki braucēji izteicās, ka rallijs esot bijis ļoti ātrs. Kā liecina ewrc-results.com, tad Grjazina vidējais ātrums šajā rallijā bija gandrīz 158 km/h. Piemēram, SS4 un SS6 vidējais ātrums sasniedzis pat 164 km/h. Ja paskatās rallijsprinta ieskaites braucēju vidējos laikus, tad tie ir mazāki - Danam Leščam vidējais ātrums ir bijis 145,4 km/h, bet Ingum Eisleram - 142,9 km/h.
Pēc rallija portāls Go4speed aprunājās ar Rallijsprinta ''Saldus'' žūrijas komisijas vadītāju Juri Mūrnieku, kuram bija savi novērojumi par šo ralliju.
Pēc rallija, apskatot vidējos ātrumus, jāsecina, ka tie ir ļoti augsti.
Kopumā rallijs nebija ātrs. Jā, pirmais un ceturtais posms bija par ātru, bet pārējie bija normāli. Taču svarīgākais ir tas, ka ceļi bija plati un droši. Piekrītu, ka pirmajā posmā, iespējams, vajadzēja nedaudz sadzēst ātrumu, jo tur pat tādu īstu divnieku nebija. Mēs šo posmu pirms sacensībām pārbaudījām un viss bija kārtībā, taču pēc pirmās reizes pastāvēja iespēja, ka uz otro apli šo posmu varētu noņemt.
Dans Leščs. Foto: Edgars Leonovs, motorsunsports.lv
Vai ir kaut kur noteikts, cik liels vidējais ātrums var būt rallijsprinta sacensībās?
Mūsu noteikumos nav nekur rakstīts, cik lielam vidējam ātrumam ir jābūt rallijsprintā. Galvenais ir drošība attiecīgajā posmā un rallijā. Šeit pārsvarā bija pļavas. Nebija ne grāvju, ne mežu ar kokiem tuvu trasei. Savulaik rallija metodika bija tāda, ka pirmais posms nedrīkst būt sarežģīts. Ir jāļauj sportistam ieiet ritmā un iesildīties. No tāda viedokļa pirmais posms bija labs, jo nākamie bija sarežģītāki un tur lielu ātrumu nebija.
Lai arī ātrumi bija lieli, izstāšanos bija ļoti maz.
Jā, jo izstājās tikai trīs ekipāžas, kurām bija tehniski defekti. Šis, manuprāt, bija pirmais rallijs šogad, kur nebija avārijas un nopietnas izstāšanās.
Vai 158 km/h tomēr nav nedaudz par daudz?
Grūti spriest, cik kuram bija tas vidējais ātrums - mums, manuprāt, sanāca 153 km/h vidējais. Bet, ja tā var izteikties, tad Grjazins nav rādītājs, jo viņš mūsu rallijā brauca kā viesis ar pasaules līmeņa tehniku, ar kuru pie mums rallijsprintā nebrauc. Ja mēs paņemam to braucēju vidējos laikus, kuri brauc rallijsprinta ieskaitē, tad tie ir pieņemami.
Foto: Jānis Asaris
Vai pirms starta nebija iespējams pirmajā ātrumposmā samazināt ātrumu?
Šī rallijsprinta organizators ir pieredzējis, bet viņam nedaudz pietrūka pieredzes tieši rallija organizēšanā. Domāju, ka cits organizators būtu pirmajā posmā izlicis kādus divus ātruma slāpētājus, kas ātrumu nedaudz nosistu lejā. Varu teikt, ka šī rallijsprinta organizators par daudz uzņēmās. Mums parasti ir pieņemts, ka pirms oficiāli tiek paziņota trase, komisija to izbrauc un pieņem. Šeit tas tika ignorēts, kas nebija labi. Noteikumos ir rakstīts, ka pirms trase tiek saskaņota, komisijai tā ir jāizbrauc un jāskatās šis melnraksts, skice, kuru mēs pēc tam apspriežam un iesākam kaut ko palabot. Tikai pēc tam viņš drīkst publicēt oficiāli. Mēs uzticamies pieredzējušiem organizatoriem, taču šeit laikam vajadzēja vairāk uzstāt.
Vai nākamreiz šis rallijsprints tiks kontrolēts vairāk?
Secinājumi ir tādi, ka mums kopā vairāk ir jāstrādā. Ceļi ap Saldu ir interesanti. Drīz mums būs šī posma izvērtēšana, kur organizatoram būs liels saraksts, kas ir jāuzlabo uz nākamo reizi. Tas viss nākamreiz būs uz kontroli. Mēs sapratām, ka Gatim Krastiņam nav tāda rallija pieredze. Viņam bija daudz aktīvāk jākomunicē ar LAF, jāprasa padomi u.t.t. Viņš ir pieredzējis sacensību rīkotājs, kurš veiksmīgi ir organizējis gan minirallijus, gan dažādas daudzcīņas, tāpēc viņš saprot daudz lietas, arī drošības jautājumus, bet diemžēl pēc rallijsprinta noteikumiem vairāki punkti netika izpildīti. Saraksts ir liels, bet viss ir novēršams.
Kā sportistiem patika šis rallijsprints?
Pats runāju ar sportistiem, un viņiem rallijs patika. Piekrītu, ka sportistiem taisnie ceļi nepatīk, bet beigās jau viņi teica, ka rallijs esot bijis labs.
Rallijsprinta ''Saldus'' vidējie ātrumi (km/h) pēc ewrc-results.com datiem:
1. | Gryazin Nikolay |
Škoda Fabia R5 |
157,9 | |
2. | Lielkajis Guntis |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
151,1 |
|
3. | Leščs Dans |
BMW 325i E36 | 145,4 |
|
4. | Eislers Ingus |
Subaru Impreza STi | 142,9 |
|
5. |
Švarcs-Švampāns M. |
Subaru Impreza GT Turbo |
142,6 |
|
6. |
Neško Mikus |
Subaru Impreza | 141,0 |
|
7. | Sesks M. |
Peugeot 208 R2 | 140,6 |
|
8. | Rubenis Vigo |
Subaru Impreza | 140,2 |
|
9. |
Sarma K. |
Mitsubishi Lancer Evo VI | 141,9 |
|
10. |
Zintis Putniņš K. |
Subaru Impreza STi N10 |
140,4 |