profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Leščs: Dažreiz, kur ātrums bija virs 140 km/h, stūrmanis man netika līdzi

Go4speed 23.02.2017 - 00:02 Leščs: Dažreiz, kur ātrums bija virs 140 km/h, stūrmanis man netika līdzi
Dans Leščs/Raitis Ripelis. Foto: Edgars Leonovs, motorsunsports.lv

Veiksmīgi jauno rallija sezonu sācis liepājnieks Dans Leščs, kurš kopā ar stūrmani Raiti Ripeli gan rallijā ''Alūksne'', gan rallijā ''Sarma'' izcīnīja uzvaras 2WD Open klasē.

''Var teikt, ka esmu apmierināts. Bija labi, kaut es ar ziemas riepām sacensībās pēdējo reizi biju braucis pirms gadiem deviņiem. Un treniņš pirms sacensībām bija salīdzinoši neliels – kilometri 20, lai vispār saprastu, kas ir kas," portālā liepajniekiem.lv citēts Dans Leščs, kurš ar savu stūrmani vairs nav “Technical Art Rally Team” sastāvā.

''Rallijs ''Alūksne'' bija labs. Man patika gan ceļi, gan tas, kā uzvedās mašīna, un sadarbība ar stūrmani. Bija daži patiesi labi momenti. Tostarp, negaidīts tramplīns. Pirmajā reizē to gan pat nepamanījām, bet otrajā reizē, ejot jau daudz drošāk, aizlidojām labi tālu. Ļoti gaidījām ralliju ''Sarma'', kurā arī izdevās uzvarēt, kaut šajā rallijā mums negāja tik gludi. Pāris vietās, acīmredzot, sākot braukt drošāk un ātrāk, auto sagriezās uz ceļa, kā rezultātā zaudējām pārdesmit sekundes.''

Ar balto ''BMW'', ko Dans pamanījās apskādēt pērnvasar testa ātrumposmā, bet ko drīz vien atkal saveda kārtībā, viņš nu jau esot saradis. ''Pirms kāda laika man ieteica, kā ar aizmugures piedziņu labāk braukt. Piemēram, ja ar priekšpiedziņu, kā man savulaik mācīja, jābremzē ar kreiso kāju, lai mašīnu labāk uz ceļa noturētu līkumos, tad aizmugures piedziņai to pašu dara ar rokas bremzi. Pēdējie divi ralliji bija šī paņēmiena mēģināšana, lai izprastu, kā mašīna uzvedas. Un biju patīkami pārsteigts, ka tā lieta strādā. Tiesa, pagaidām ar rokas bremzi es pieturu mašīnu gan, kur vajag gan arī, kur nevajag, bet, kad šo paņēmienu spēšu izmantot tāpat, kā savulaik knifu ar priekšas piedziņu, domāju, ka iegūšu vēl lielāku ātrumu,'' turpina Dans.


Dans Leščs/Raitis Ripelis. Foto: Edgars Leonovs, motorsunsports.lv

Arī ar stūrmani Dans saka, ka ir jau gana labi sastrādājies: ''Kopumā ir labi, vien reizēm ātrajos gabalos, kur ātrums ir virs 140 kilometriem stundā, viņš man netiek līdzi. Šāds gadījums bija rallija ''Sarma'' laikā, taču ceru, ka tas bija tikai viens misēklis. Bet sastrādāsimies. Starp rallijiem ''Alūksne'' un ''Sarma'' bija mēnesis, bet trenējušies nebijām. Kā pēc viena rallija no mašīnas izkāpām, tā otrajā iekāpām.''

Savukārt, jautāts par nākotnes plāniem, Dans neslēpj, ka nākamais rallijs, kurā viņi ar pārinieku piedalīsies, būs rallijs ''Talsi'', kas notiks šā gada maijā: ''Šobrīd arī laiks nav piemērots autosportam. Arī treniņiem, jo braukšana pa slapju segumu nav vēlama ceļiem. Skatījāmies, vai kādas sacensības nav Lietuvā vai Igaunijā, jo gribētos vēl mazliet pabraukt ziemas apstākļos. Bet arī tur patlaban nekā nav. Ir tikai Somijā, bet tas ir mazliet par tālu, to nevaram atļauties laika ziņā.''

Jautāts, vai nav plānots lūkot pēc cita sacīkšu auto, Dans saka, ka, ''Ja kaut ko mainīšu, tad tikai pret jaunāku kuzavu. Bet aizmugures piedziņa paliks. Vismaz šogad noteikti.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png