Foto: No sportista personīgā arhīva
''Rally Alūksne'' pēc ilgāka pārtraukuma atkal startēs brāļi Atis un Nauris Bruņinieki. Pēdējā nopietnā rallija sezona Atim bija 2013.gadā, bet kopš tā laika sportists piedalījies tikai vienā rallijā (2016.gadā Kurzemē, kur nācās izstāties). Taču šogad Jaunpiebalgas ugunsdzēsējs nolēmis atsākt braukt rallijā ar pašu būvētu ''Lada Samara'' automašīnu.
''Nopietni braucis neesmu sen, taču tagad esmu nolēmis atgriezties rallija apritē. Ja atceries, tad mums bija tā smagā avārija, pēc kuras es no rallija pagāju malā. Pēc tam 2015.gada augustā sāku būvēt žigulīti. Bija doma ar šo žigulīti braukt pagājušā gada ziemas rallijos, taču dažādu iemeslu dēļ nesanāca. Pēc tam mēs 2016.gadā braucām Kurzemes rallijā, bet tur mums bija dažādas sīkas tehniskas problēmas, kā rezultātā neizdevās sasniegt finišu," sarunā ar portālu Go4speed stāsta Atis Bruņinieks.
Foto: No sportista personīgā arhīva
Jautāts, ar kādu auto Atis dosies trasē, sportists atzina, ka ''Esam uzbūvējuši jaunu Lada automašīnu, ar kuru plānoju braukt šajā Alūksnes rallijā, kā arī, visticamāk, Sarmā. Ar šādu auto nevar nebraukt ziemas rallijā (smaida). Brauksim ar žigulīti, jo mēs zemnieki nevaram nopirkt jaunas mašīnas, tāpēc braucam ar to, kas stāv šķūnītī (smejas).''
''Šo auto jau ar drošības karkasu man iedeva ''SIA Vilgars''. Auto bija iesākts, bet netika pabeigts. Tad auto sāku taisīt es, kur arī tā smuki un pedantiski visu pabeidzu. Taisīju šo auto tā, lai viss ir tīrs un smuks, kā arī lai pēc tam to auto ir viegli apkopt. Kopā ar Vilgaru uztaisīju jaunu priekšējo piekari, taču priekšdienām prasītos nedaudz jaudīgāku motoru, jo liekas, ka jauda ir par maz (Šobrīd ir ap 175 Zs).''
Foto: No sportista personīgā arhīva
Atis stāsta, ka braukt rallijā viņam gribas visu laiku, taču bieži vien gribēšana atduras pret finansēm. ''Protams, rallijā braukt gribu visu laiku, taču viss atduras pret finansēm. Tad, kad nebraucu pats, citus rallijus nebraucu skatīties, jo grūti bija nostāvēt malā – trīcēju un vibrēju (smejas). Šogad plānojam braukt tur, kur varēsim izbraukt, bet pilnu čempionātu neplānojam braukt. Esmu bijis čempions 1600 klasē, kā arī vēl vairākos rallijos izdevās kāpt uz goda pjedestāla, tāpēc kausi šobrīd nav mana prioritāte. Mana prioritāte ir parādīt savā klasē, ko es varu izdarīt ar auto, kas nav atbilstošs mūsdienu tehnoloģijām.''
Bruņinieks atzīst, ka kopumā šajā žigulītī ir ieguldīti lieli līdzekļi. ''Ja godīgi, tad beigās, saskaitos visus ieguldītos līdzekļus un darbu, šī ir ļoti dārga, bet laba mašīna. Šai mašīnai nav standartu detaļu, tāpēc viss bija jāpārtaisa, jāpielāgo vai jātaisa no jauna. Principā šim auto viss ir būvēts no rokas. No žiguļa ir palicis tikai jumts, lampas un nosaukums (smaida). Viss ir tapis manā garāžā.''
Foto: No sportista personīgā arhīva
Sarunas nobeigumā Atis piebilda, ka viņam gārāžā vēl stāv BMW, ar kuru arī viņš kādu dienu centīsies izbraukt. ''Man garāžā vēl stāv BMW, taču pagaidām tas projekts neiet diez ko raiti uz priekšu, jo tas nav lēts prieks. Taču kaut kad noteikti pucēšu vaļā ar to bembīti, jo tas ir kaifs braukt ar BMW,'' smejoties nobeidz Bruņinieks, kurš saka lielu paldies ģimenei, draugiem un Naurim par atbalstu.