Egidijusu Valeišu/Mindaugas Varža. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Rallijsprintā Gulbis sīva cīņa izvērtās starp lietuviešu sportistu Egidijusu Valeišu un Zigurdu Kalniņu, kuri attiecīgi 2WD Open klasē, startējot ar BMW markas automašīnām, ieņēma pirmās divas vietas. Abi sportisti šajā posmā divas reizes startā pieļāva pāragru startu, par ko viņiem katram pienācās sods – minūte un desmit sekundes. Finišā nedaudz veiksmīgāks bija Valeiša, kurš Zigurdu apsteidza par nepilnām četrām sekundēm.
Pēc rallijsprinta portāls Go4speed uz sarunu aicināja lietuviešu sportistu, kuram šajā rallijā stūrmanis bija pieredzējušais Mindaugas Varža, kurš parasti ir stūrmanis Martinam Samsonasam.
''Rallijsprints bija īss, taču ātrs un interesants Pirmais posms bija slidens, otrais ātrs, bet trešais - klasisks. Taču šis bija ļoti labs treniņš pirms 300 Ezeru rallija. Rezultāts? Esam apmierināti, jo, ja nebūtu saņēmuši tos divus sodus, tad rezultāts būtu pavisam labs,'' iesāk Egidijuss Valeiša, kurš piebilda, ka Latvijā rallija organizācijas līmenis ir ļoti augstā līmenī, taču pēc igauņiem, kamēr lietuvieši esot trešajā vietā.
Egidijusu Valeišu/Mindaugas Varža. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Lai arī sportistam šī ir tikai trešā sezona rallijā, pilots jau demonstrē labus rezultātus. Taču viņš atzīst, ka vēl ir jāmācās. ''Šī man ir trešā sezona rallijā, tāpēc es vēl mācos, bet man patīk. Patīkami, ka Latvijā parādās vairākas BMW mašīnas, jo ir ar ko cīnīties. Protams, ja brauktu vēl igauņi, tad būtu ļoti interesanti, jo Igaunijā pēdējā rallijā bija apmēram desmit BMW M3 automašīnas, kas brauca piecu sekundu robežās. Bija ļoti interesanti.''
Jautāts, cik jaudīgs ir Valeišas auto, pilots, pakonsultējoties pie mehāniķa, smejot saka. ''Mehāniķis saka, ka 400 ZS, bet, ja godīgi, tad tik daudz nemaz nevajag (smejas). Lai divus riteņus pagrieztu, pietiktu arī ar 250 Zs (smejas). Taču jau esmu baumu līmenī dzirdējis, ka mums Lietuvā grib panākt to, lai BMW kļūtu lēnāki jeb, lai padarītu Samsonasu lēnāku, kurš šobrīd tiešām brauc labi un ļoti ātri. Teikšu tā - stūrēt var iemācīties katrs, bet braukt ir jāmāk...''
Atgādināsim, ka šogad Samsonas skatītājus priecē ar pilnpiedziņas BMW, kura jauda ir apmēram 400 Zs un 400 Nm. Sportists gan rallijā Talsi, gan Igaunijas auto24 rallijā Open ieskaitē izcīnīja pārliecinošas uzvaras, gūstot daudz fanu simpātijas ne tikai Lietuvā, bet arī Latvijā un Igaunijā.
Sarunas nobeigumā pilots piebilda, ka viņš šogad vēl būs redzams Latvijas rallijos. ''Turpināsim braukt nākamos rallijus tik ilgi, kamēr auto nelūzīs. Paralēli rallijam ar asfalta mašīnu šogad plānojam braukt arī Biķerniekos, taču arī Latvijas rallijos jūs vēl mūs šogad redzēsiet,'' nobeidz Valeiša.
Zigurds Kalniņš/Renārs Salaks. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Priecīgs pacīnīties ar Valeišu bija arī Zigurds Kalniņš, kurš pēc šī posma Latvijas rallijsprinta čempionāta kopvērtējumā ir nostiprinājies pārliecinošā vadībā. ''Sanāca viss ļoti labi. Dodoties uz ralliju, domāju, kādas riepas likt, taču beigās to, ko izdomāju, neizdarīju. Uz otro apli gan uzliku tās riepas, kuras gribēju likt sākumā, un tas atmaksājās. Ja pirmais posms bija labs, tad otrais ļoti neveiksmīgs – tik slikti laikam savā mūžā vēl nebiju nobraucis, jo kļūdu bija ļoti daudz. Pēc tam saņēmāmies un rezultāti jau bija labāki. Pēdējo posmu gan sava prieka pēc, lai izbaudītu cīņu, nobraucu ar pilnu gāzi. Prieks, ka startēja Valeiša, jo visu laiku mums bija cīņa. Man ir gandarījums, ka mēs ar standarta BMW (265 zs) varam cīnīties ar Valeišas BMW M3. Tagad jārēķina punkti un tad jau jāskatās tālāk, bet šobrīd liels uzsvars tiek likts uz Sāremā ralliju,'' tā portālam Go4speed atzina Zigurds Kalniņš.