Artūrs Šimins/Ralfs Sirmacis. Foto: Mārtiņš Vanags
Aizvadītajās brīvdienās Alūksnes rallijsprintā uzvaru savās debijas sacīkstēs ar pilnpiedziņas auto izcīnīja 15 gadus vecais somu sportists Kalle Rovanpera. Otro vietu izcīnīja Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins, kuriem šis bija otrais starts ar pilnpiedziņas ''Mitsubishi Evo IX R4''. Kā pēc rallija sarunā ar portālu Go4speed atzina Rovanpera, tad viņš ir ļoti gandarīts ar aizvadīto ralliju, jo viņa galvenais mērķis bija sasniegt finišu, tāpēc sportists bija ļoti priecīgs par izcīnīto uzvaru.
Kalle Rovanpera. Foto: Egita Upīte
''Rallijs bija satriecošs. Atbraucām ar mērķi finišēt un krāt pieredzi, bet beigās sanāca uzvarēt. Vienreizēji,'' priecīgs bija Kalle Rovanpera. ''Ātrumposmi man ļoti patika, kas bija piemēroti šai mašīnai. Ja šis S2000 auto jāsalīdzina ar manu iepriekšējo priekšpiedziņas ''Citroen'', tad šis auto ir stabilāks un komfortablāks, kuru ir ļoti viegli vadīt. Tagad nākamais starts mums paredzēts rallijā Sarma, kur noteikti iesim un cīnīsimies par uzvaru,'' tā Rovanpera, kurš piebilda, ka, ja būtu nepieciešams, viņš varētu pabraukt arī ātrāk.
Augsto otro vietu izcīnīja Sirmacis/Šimins, kuriem šis bija tikai otrais starts ar pilnpiedziņas auto. ''Braucām ātri un bez kļūdām. Pirmajos dopos ceļi bija slideni, jo trasē braucām pirmie, bet vēlāk, kad jau atkārtoti veicām posmus, tad ātrums bija pavisam cits. Ja pagājušajā gadā braucām taustoties un nepārliecinoši, tad tagad uzreiz spējām braukt ātri un pārliecinoši. Šajā rallijā mēs braucām stabili un neriskējām. Kopumā esam ļoti apmierināti ar to, ka izdevās braukt gan pirmajiem pa slidenu trasi, gan vēlāk jau pa attīrītu trasi. Iespējams, tas mums noderēs Liepājas ERČ. Galveno mērķi, kas bija braukt ātri jau no pirmajiem metriem, mēs izpildījām, un tas ir galvenais. Bija liels prieks pārkāpt no priekšpiedziņas un braukt ar pilnpiedziņas auto,'' pēc finiša portālam atklāja Ralfs Sirmacis un Artūrs Šimins.
Sirmacis/Šimins. Foto: Egita Upīte
Jāsaka, ka pēc rallija un rallija laikā nācās dzirdēt vairākas piezīmes, ka, redz, somu sportists ierādīja latviešiem vietu. Taču šoreiz negribētos piekrist šādām runām. Ir jāsaprot, ka nevis Sirmacis ir lēns, bet gan Rovanpera ir ļoti, ļoti ātrs. Šobrīd Rovanpera savos 15 gados atgādina kaut ko no fantastikas, taču tajā pašā laikā nedrīkst nenovērtēt to, ko ir sasniedzis Sirmacis ar Šiminu, kuri šajā rallijā nobrauca ļoti labi. Ļoti iespējams, ka pēc pāris gadiem mēs par Rovanperu varēsim teikt, ka pie mums Latvijā savu rallija karjeru ir sācis pasaules rallija čempions, jo to, ko šobrīd 15 gados rāda Rovanpera, ir apbrīnu vērts. Taču mums ir jānovērtē arī Sirmača/Šimina sasniegumi.
''Zināju, ka Rovanpera būs ātrs, taču nedomāju, ka viņš būs tik ātrs. Biju domājis, ka spēsim ar viņu pacīnīties, taču beigās viņš bija ātrāks par mums. Viņš parādīja pienācīgu ātrumu ar S2000 automašīnu un uzvarēja pelnīti. Lai ar mūsu R4 grupas auto (ar N4 motoru) noķertu Rovanperu, kurš brauca ar S2000 auto, mums vēl ir daudz jātrenējas. Ir jāsaprot, ka braukt ar šādu grupas auto un apdzīt tik lielisku braucēju ar S2000 mašīnu šobrīd ir praktiski neiespējami,'' nobeidz Ralfs.
Un šeit var paskatīties nedaudz vēsturē. Piemēram, 2013.gada Alūksnes rallijsprintā uzvaru ar ''Ford Fiesta S2000'' izcīnīja Vasīlijs Grjazins, kurš tobrīd tikpat garā rallijā, cik tas bija šoreiz, otrās vietas ieguvēju Sīmu Plangi (''Mitsubishi Lancer Evo X'') apsteidza tieši par vienu minūti. Vēl ir jāatzīmē tas fakts, ka S2000 automašīna uz vienu kilometru ir par pusotru līdz divām sekundēm ātrāka par N4 grupas auto.
Berķis/Čeporjus. Foto: Mārtiņš Vanags
Arī Jānis Berķis portālam atzina, ka nevajag tagad meklēt ātros un lēnos, jo gan Kalle, gan Ralfs ir talantīgi sportisti, kur katram ir savas iespējas, kā attīstīt savu talantu. ''Tas, ka Kalle būs ļoti ātrs un cīnīsies par uzvaru, to es zināju pirms starta. Vienīgi biju skeptisks par to, vai viņš spēs būt tik ātrs uzreiz no pirmā ātrumposma. Es zinu savu vietu, tāpēc es arī par to cīnos. Ir jāsaprot to, ka ir cilvēki, kuriem rallijs ir pirmajā vietā, bet ir cilvēki, kā es, kuri mēģina braukt, kad var izrauties no darba. Man tas ir hobijs, bet Ralfam un Kallem pieļauju, ka tas ir kas vairāk nekā hobijs. Šim somu braucējam mēs šoreiz zaudējām, bet citiem somiem mēs esam bijuši priekšā. Tas nenozīmē, ka mēs esam par viņiem uzreiz ātrāki vai lēnāki, vienkārši šajā gadījumā, runājot par Kalli, tas ir talants, par kuru mēs, iespējams, runāsim vēl daudz. Katram braucējam ir atbilstošs finansējums un atbilstoši mērķi, pie kā strādā gan vecāki, gan sponsori, gan federācijas. Mēs nezinām, kā būtu, ja Ralfam tajā vecumā, kādā šobrīd ir Rovanpera, būtu tādas pašas iespējas. Varbūt tad Ralfs būtu tikpat ātrs vai pat ātrāks. Viss ir darbā, talantā un meistarībā. Ralfs ir ielicis gan darbu, gan arī viņš ir talantīgs, bet, iespējams, somu puika ielicis vēl lielāku darbu un viņam tas atbalsts ir vēl lielāks. Ja Ralfs būtu pārsēdies uz pilnpiedziņu daudz ātrāk, iespējams, rezultāts būtu cits. Šobrīd Rovanperam ir talantīgs un tur nav šaubu, bet nav teikts, ka 22 gados viņš būs tikpat talantīgs un ātrs, jo ir daudz blakus lietas, kas to visu var iespaidot un pamainīt. Par Ralfu es šobrīd varu teikt, ka viņš ir ātrākais braucējs Latvijā. Tas, ka viņš neparādīja savu potenciālu šajā rallijā, to zina gan viņš, gan pārējie. Nevajag tagad noniecināt Ralfu, ka redz, viņš nespēja apdzīt Rovanperu. Es domāju, ka, ja Kalle brauktu arī Liepājas ERČ, viņš daudziem pilotiem un valstīm iesistu pliķi pa seju, taču tas nenozīmētu, ka visiem ir jābeidz braukt. Novēlu Ralfam un Artūram, lai viņiem viss izdodas ar saviem plāniem, jo tad viņi būtu paraugs latviešiem rallijā,'' saka Jānis Berķis.