Kurzemes rallija ietvaros norisinājās arī rallijsprinta sacensības, kurās sportistiem bija jāveic pieci ātrumposmi ar kopējo garumu 66,47 kilometri. Pavisam kopā uz starta izgāja 25 ekipāžas.
Pirmajā posmā ātrākais bija Edijs un Kārlis Bergmaņi, kuri par trīs sekundēm apsteidza Kārli Nebaru un Gundaru Berķi. Taču jau nākamajos divos posmos Nebars bija neapturams, jo brāļi Bergmaņi tika apsteigti par 26 sekundēm. Te gan jāpiebilst, ka otrajā posmā Bergmaņi nedaudz izbrauca ārpus trases.
Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
Ceturtajā posmā ātrākais bija Edijs Bergmanis, kuram desmit sekundes zaudēja Nebars, kurš, kā izrādās, kādā no līkumiem pieļāva kļūdu un iebrauca pļavā. Pilsētas posmā ātrākais bija Aigars Bajārs/Edgars Avens, taču kopvērtējumā tas neko nemainīja.
Ātrākais bija Nebars, kuram sekoja brāļi Bergmaņi (+17.23) un Ints Jeršovs ar Gintu Bērzi (+2:26.62). 1600 klasē uzvarēja Jānis Cielēns, 4WD klasē Jeršovs, 2WD Open klasē nepārspēts palika Oto Patmalnieks, 4WD Open Nebars, bet Classic ieskaitē no trīs sportistiem vienīgais finišu sasniedza Jānis Vanags.
Oto Patmalnieks/Pēteris Rastorgujevs. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Pēc rallija portāls Go4speed aprunājās gan ar Kārli Nebaru, gan Ediju Bergmani, kuri par aizvadīto rallijju pastāstīja vairāk.
''Pirms rallija pārregulējām mašīnu, kas jaudas ziņā palika konkurētspējīgāka,'' iesāk Kārlis Nebars. ''Treniņus ar sporta mašīnu neizdevās aizvadīt, bet pierakstus gan patrenējām. Pirmajā posmā gāja ļoti labi, jo Bergmaņiem zaudējām tikai trīs sekundes. Jāsaka, ka tramplīnā uzlecām par augstu, kā rezultātā sabojājām amortizatorus, tāpēc sapratām, ka vairs nevaram lekt. Nākamajā posmā Bergmaņi izbrauca cauri rapšu laukam, kur viņi zaudēja vērtīgas sekundes. Nākamajā posmā gāja labi – bija lieli ātrumi, kuros sanāca labi nobraukt. Priekšpēdējā posmā vienā no līkumiem atspiedos pret krūmiem, taču aizbraucām tālāk. Taču nedaudz vēlāk ielidojām pļavā. Kamēr tikām atpakaļ, sanāca izbraukt cauri lielam grāvim, kur sabojājām gan mašīnas piekari, gan arī vizuāli auto bija nedaudz cietis. Neskatoties uz šo neveiksmi, Bergmaņiem zaudējām tikai desmit sekundes, kas pirms pēdējā pilsētas posma mums ļāva viņus apsteigt par 13 sekundēm.''
Kārlis Nebars/Gundars Berķis. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
''Pilsētu aizvadījām mierīgi, jo nebija jēgas vairs riskēt. Beigās izcīnījām uzvaru, ar ko, protams, esam ļoti priecīgi, lai arī jāsaka, ka mums šajā rallijā bija tehnisks defekts – pēc otrā posma konstatējām, ka mums zūd dzesēšanas šķidrums, taču par laimi viss beidzās labi. Atlikušajos posmos pašiem nebija ko dzert, bet dzinējam gan ūdens visu laiku bija līdzi (smejas). Šis motors ir tāds, ka viņam vēl daudz ko vajag uzlabot, lai būtu vēl labāk, bet tas prasa līdzekļus, kuru mums šobrīd nav. Tagad, aplūkojot mūsu laikus pret lielo rallija dalībniekiem, jāsaka, ka turējāmies Top 10 braucēju robežās, kas ir ļoti labi. Gribu pateikt lielu Paldies atbalstītājiem un mehāniķiem, kuri paveica lielisku darbu,'' nobeidz Kārlis.
Edijs un Kārlis Bergmaņi. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
''Jāsāk ar to, ka pirms rallija mums neizdevās patrenēties. Mums bija paredzēti divi treniņi, taču pirmajā treniņā pēc astoņiem kilometriem sapratām, ka mums motors ir beigts, tāpēc steidzami bija jāmeklē cits, ko izdevās atrast tikai pēdējā brīdī,'' iesāk Edijs Bergmanis. ''Nobraucām Shakedown, kas būtiski atšķīrās no tā, kas mums bija jābrauc rallijā. Mērķis rallijā bija cīnīties tikai par pirmo vietu. Vecpili iesākām labi (ātrākais laiks absolūti, kā arī sestā vieta starp lielā rallija dalībniekiem – aut.), lai arī bija viens moments, kad mašīnas aizmugure izbrauca pa grāvi. Nākamajā posmā iebraucām rapšu laikā, kur zaudējām pāris sekundes. Pēc šī posma sapratām, ka cīņa starp mums un Kārli būs ļoti sīva. Par cik sen nebijām braukuši, nolēmām, ka būtu muļķīgi skriet un riskēt, tāpēc izlēmām turpinājumā braukt drošāk, kas atspoguļojās ari rezultātos. Garajā Vecpils posmā viss izdevās labi, bet tobrīd jau mēs Kārlim zaudējām daudz, kas nozīmēja to, ka atgūt to laiku vairs nevar, tāpēc nobraucām pilsētu mierīgi.''
Edijs un Kārlis Bergmaņi. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
''Kopumā nevar teikt, ka ir ļoti slikti, bet tādi mēs bijām uz šo brīdi – ātrāk nevarējām pabraukt. Šonedēļ plānojam aizvadīt treniņus un tad jau dosimies uz Lietuvas rallijsprinta posmu (tur notiks arī Latvijas rallijsprinta čempionāta posms - aut.), kur ceram būt labākā formā. Bet kopumā jāsaka, ka Nebars bija baigais malacis, kurš šoreiz bija pelnījis uzvarēt.''
''Varbūt nedaudz šoreiz nepatika tas, ka pirmajā dienā rallijsprinta dalībnieki nevarēja startēt kopā ar pārējiem braucējiem, kas būtu labs treniņš pirms rallijsprinta otrajā dienā. Citos rallijos ir bijis tā, ka pirmajā dienā sportisti var braukt kopā ar pārējiem un tādējādi labāk sagatavoties otrās dienas galvenajam startam. Bet tā kopumā rallijs bija foršs, ceļi fantastiski,'' nobeidz Bergmanis.
Ar visiem rezultātiem var iepazīties ŠEIT
Rallijsprinta rezultāti:
1. | K.Nebars/G.Berķis | Subaru Impreza |
35:12.27 |
2. |
E.Bergmanis K.Bergmanis |
Mitsubishi Lancer Evo |
+17.23 |
3. |
I.Jeršvs/G.Bērze |
Subaru Impreza |
+2:26.62 |
4. |
A.Bajārs/E.Avens |
Subaru Impreza |
+2:43.98 |
5. | A.Alksnis/A.Pārupe | Mitsubishi Lancer Evo VI | +2:49.00 |
6. | O.Patmalnieks/P.Rastorgujevs |
Renault Clio |
+2:52.98 |