Edijs un Kārlis Bergmaņi trasē. Foto: ASRT Media
Svētdien noslēdzās rallijsprints "Kalnamuiža 2014", kurā uzvaru debijas sacensībās ar pilnpiedziņas automašīnu izcīnīja ASRT rallija komandas pilots Mārcis Ķenavs. Pēc finiša portāls Go4speed uz sarunu aicināja visus trīs ātrākos braucējus, kuri par aizvadīto ralliju pastāstīja vairāk.
''Viss bija baigi labi. Līdz šim ar šo pilnpiedziņas auto aizvadījām vienu testu sesiju, lai saregulētu mašīnu un saprastu, ko tā pilnpiedziņa dara,'' iesāk Mārcis Ķenavs. ''Pēc rezultātiem jau var redzēt, ka pirmajā posmā nedaudz taustījāmies, bet uz beigām jau braucām, kā mākam. Uzdevums bija nobraukt ātri un finišēt, ko arī veiksmīgi izdarījām, jo mums nebija lielu kļūdu.''
Mārcis Ķenavs/Gatis Cimdiņš. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
Ķenavs atklāj, ka uz otro un trešo apli tika izanalizētas pirmā apļa kļūdas, tāpēc arī varēja pabrakt ātrāk. ''Nebija tā, ka otrajā aplī mēs brauktu daudz ātrāk. Izanalizējām pirmā apļa kļūdas un uz otro apli nolēmām tās izlabot, kas arī izdevās. Mums nebija mērķis skriet pa galvu un pa kaklu.'' Uz jautājumu, kad Ķenavu atkal varēs redzēt pie Evo X stūres, Mārcis atbildēja: "Skatīsimies, jo viss atkarīgs no sponsoriem un komandas tālākajiem plāniem.''
Tikai sekundi Mārcim zaudēja Jānis Berķis/Edgars Čeporjus. Jautāts, kur palika sekunde, Jānis pēc garas nopūtas saka: "Sanāca tā, ka pēc finiša pašās beigās mums iedeva piecu sekunžu sodu par ceturtajā posmā aizskartu roteri. Jā, pieļauju, ka viņu aizķēru, taču to sodu jau varēja iedot ātrāk. Tad mēs varētu ķert Ķenavu, nevis viņš mūs. Bet, kā ir tā ir – Mārcis šeit bija ātrs, un arī mēs ar visu savu lielo pauzi (astoņi mēneši netika braukts) daudz neatpalikām. Visu, ko varējām, to arī izdarījām," stāsta Jānis Berķis.
Jānis Berķis/Edgars Čeporjus. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
''Ātrāk uz šo brīdi noteikti nevarējām pabraukt. Ja būtu laicīgi zinājis, ka esmu aiz Ķenava, iespējams, sāktu mēģināt skriet, tādējādi riskējot ar izstāšanos, tāpēc ir labi, kā ir. Esmu priecīgs ar par šo otro vietu. Ja godīgi, tad man ir liels prieks par Ķenavu, jo atceros sevi, kad no priekšpiedziņas pārkāpu uz pilnpiedziņu. Smaids bija līdz ausīm,'' smejoties nobeidz Berķis, kurš piebilda, ka, lai arī ilgi bija šaubas par to, braukt vai nebraukt, tad tagad viņš esot sapratis, cik tomēr forši ir braukt.
Uz jautājumu, ar ko izskaidrojamas sīvās cīņas līdz pat pēdējam posmam, Jānis saka: "Nevaru izskaidrot, kāpēc tā, bet arī pagājušajā gadā Kalnamuižā bija līdzīga situācija, kad līdz pat pašām beigām vairākas ekipāžas cīnījās par uzvaru. Varbūt visi noilgojušies pēc vasaras un braukšanas? Arī šogad šeit bija tieši tas pats, no kā, protams, ieguvēji ir gan skatītāji, gan sportisti.''
Edijs un Kārlis Bergmaņi trasē. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
Uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Edijs un Kārlis Bergmaņi, kuriem par uzvaru liedza pacīnīties bremžu defekts. "Sākumā viss bija labi, taču tad Ķenavs ar Berķi ieskrējās,'' rallijsprinta notikumus atceras Edijs Bergmanis. ''Taču mūsu uzdevums nebija viņus ķert par katru cenu, jo viņi nebrauca čempionāta ieskaitē. Taču tad sestajā posmā mūsu auto pazuda bremzes. Ja sākumā uz otro trešo spiedienu vēl varēja apstāties, tad beigās bremzes nebija vispār. Īstenībā jāsaka, ka labi, ka vispār esam tikuši līdz finišam. Pēc sestā ātrumposma beigām mēs nespējam laicīgi sabremzēties, tāpēc, neapstājoties pat pie tiesnešu Stop zīmes, mēs pa taisno uzbraucām uz šosejas, kur arī beigās apstājāmies. Bet labi, ka Kārlim ātras kājas, kurš aizskrēja pie tiesnešiem pēc ieraksta karnetē un mēs varējām turpināt ralliju (veselīgi smiekli). Servisa parkā problēmu daļēji novērsām un beigās esam šeit. Ar piedzīvojumiem, bet finišs ir sasniegts (smejas).''
Kādā no nākamajiem rakstiem piedāvāsim citu braucēju komentārus par aizvadīto rallijsprintu.
Kopvērtējuma rezultāti:
1. M.Ķenavs/G.Cimdiņš (Mitsubishi Lancer Evo X) 24:13.22
2. J.Berķis/E.Čeporjus (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +1,09
3. E.Bergmanis/K.Bergmanis (Mitsubishi Lancer Evo) +31,96
4. K.Nebars/G.Berķis (Subaru Impreza RA) +49,10
5. J.Vorobjovs/A.Mālnieks (BMW M3) +49,69