profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Vorobjova stūrmanis par debiju ar Evo, Blūms atklāj, kā tērēs 1000 eiro

Mārtiņš Jankovskis 20.01.2014 - 18:18 Vorobjova stūrmanis par debiju ar Evo, Blūms atklāj, kā tērēs 1000 eiro
Jānis Vorobjovs/Andris Mālnieks. Foto: Indrek Allik, facebook.com/indrek.allik

Sezonas pirmais rallijsprinta posms aizvadīts ar pārliecinošu Jāņa Vorobjova/Andra Mālnieka uzvaru, kuri bija ātrākie sešos no astoņiem posmiem. Šis Vorobjovam un Mālniekam bija pirmais kopīgais rallijs.

Pēc rallija portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja visu trīs ātrāko ekipāžu pārstāvjus, kā arī labāko 2WD ekipāžu.

''Pirms rallija aizvadījām testus, tai skaitā izbraucām arī piektdien pirms paša rallija, tāpēc ļoti liela uztraukuma pirms starta nebija,'' saka Jāņa Vorobjova jaunais stūrmanis Andris Mālnieks. ''Pirmie divi ātrumposmi bija tādi ieskriešanās, kuros neiztika arī bez Jāņa palīdzības, jo brīžiem lasīju ātrāk nekā brauca Evo (smejas). Tad, kad iegāju ritmā, tad viss aizgāja savās sliedēs. To arī pierādīja nakts posmi, kurus nobraucām tikpat ātri, kā dienā. Kopumā esam apmierināti, kaut arī, protams, man vēl daudz jāmācās. Arī turpinājumā iespēju robežās brauksim rallijsprintā, lai pilnveidotos un uzlabotu mūsu sadarbību. Taču kopumā esmu priecīgs, jo šī bija mana pirmā uzvara rallijā!''


Foto: Krists Andersons, ewrc.cz

Lai arī pagājušajā sezonā Andris brauca ar Ford Fiesta R2, sportists atzīst, ka bija domājis, ka ātrums, braucot ar Evo, būs daudz lielāks. ''Ātrumu ļoti just nevarēja, jo laikam jau testos pie tā pieradu. Tikai posma beigās varēju redzēt, cik ātri braucām (ekipāžas maksimālais ātrums šajā rallijā bija apmēram 170 km/h). Arī šie rallija posmi bija tādi, ka visu laiku bija jālasa. Kad braucu ar Fiesta, tad likās, ka tas ātrums ir liels, jo tā mašīna vairāk kratījās. Savukārt Evo ir lielāks auto, kas arī stabilāk un mierīgāk iet,'' nobeidz Andris.

Otrajā vietā ierindojās Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis. ''Raibi gāja. Bija problēmas gan ar riepām, gan arī ļoti varēja just, ka nebijām trenējušies. Taču kopumā šis bija labs treniņš. Riepas? It kā bijām paņēmuši riepas, kas domātas sniegotai trasei, taču ceļus pārsvarā klāja sasalusi grunts, tāpēc mums ar tām riepām bija par īsu. Pirmajos divos posmos, kamēr iesildījāmies, Vorobjovu palaidām tālāk. Pēc tam it kā divos dopos kaut ko atguvām, bet pēdējā aplī vairs nevarējām uzņemt savu tempu un zaudējām. Jāsaka, ka nedaudz no līdzsvara izsita tas, ka pirms viena posma nolaida riepa. Uzlikām rezerves, taču tā bija sliktā stāvoklī. Nebija pārliecības, tāpēc arī neskrējām. Nakts posmā bija pat nelieli putekļi, tāpēc vairs neskrējām, jo ceļa segums bija ļoti skarbs. Necēlās roka baigi riskēt un braukt ātrāk. Noteikti, ka varējām ātrāk, taču ne šoreiz, jo nebijām gatavi,'' tā Mārtiņš Svilis.


Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis. Foto: Viesturs Lācis, Go4speed

Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa Edijs un Kārlis Bergmaņi. ''Vispirms gribētu pateikt paldies Alūksnes rallijsprinta organizatoriem, kuri pirms paša rallija bija noorganizējuši treniņus, kas ļāva pilnvērtīgi sagatavoties sacensībām. Domāju, ka mūsu trešā vieta tika izcīnīta pateicoties tam, ka pirms tam aizvadījām treniņus, jo, cik aprunājos ar citiem braucējiem, tad viņi pirmajos divos posmos nespēja uzņemt ātru tempu un uzreiz braukt ātri,'' iesāk Edijs Bergmanis.

''Runājot par pašiem ātrumposmiem, tad pirmie četri posmi bija forši, jo ceļi bija sniegoti. Nākamajos divos posmos ieslēdzām tādu kā drošības režīmu, bet pēdējos divus posmus pa tumsu jau braucām izteikti lielā drošības režīmā. Tāpat gribu atzīmēt, ka man ļoti priecēja rallijsprinta dalībnieku skaits, jo mūsu klasē bija 15 dalībnieki. Šis bija tikai pirmais posms, tāpēc domāju, ka noteikti vasarā varētu būt vēl citi braucēji, kuri varbūt uz ziemas posmiem nepaspēja laicīgi sagatavoties,'' nobeidz Edijs.


Edijs un Kārlis Bergmaņi.
Foto: Indrek Allik, www.facebook.com/indrek.allik

Ātrākā 2WD klasē bija Emīla Blūma/Reiņa Vilsona ekipāža. ''Pirms pirmā posma bija uztraukums, jo iepriekšējai mašīnai (Ford Fiesta) bija sekvenciālā ātrumkārba, bet Honda mašīnai parastā. Sanāca tā, ka pāris vietās no otrā ātruma ieliku pirmajā, nevis trešajā. Tas nedaudz izsita no ritma. Pēc tam nomierinājos un tādas kļūdas vairs nepieļāvu. Otrajā posmā bija avarējis Plangi, kas mūs izsita no ritma. Pēc tam, kad izstājās Nauris Bruņinieks un igauņu sportists, tad nolēmām pabraukt nedaudz prātīgāk un pēc savādāka braukšanas stila. It kā jau nebija doma braukt ļoti lēni, bet, kā pamainījām savu taktiku, tā mums sāka neiet,'' stāsta Emīls Blūms.

''Stūrmanis? Viss kārtībā. Bija viens posms, kur bija mazi attālumi, taču to posmu viņš nolasīja ļoti labi. Bija arī posms, kad abiem negāja, taču tas priekš pirmās reizes ir pieņemami, jo tas bija mūsu pirmais kopīgais rallijs. Esam sapratuši, ka jāstrādā ir daudz, arī man, jo esmu nedaudz atradis no braukšanas ar Hondu. Taču kopumā ar rezultātu esam apmierināti. Šis bija mans pirmais rallijs Alūksnē, taču man patika šie ceļi. Ļoti labs posms priekš pieredzes.''


Emīls Blūms/Reinis Vilsons. Foto: Viesturs Lācis, Go4speed

Tāpat sarunas laikā Emīls atklāja kādu interesantu atgadījumu ar riepām. ''Pirms pēdējā posma paskatījos riepas. Vienā no tām bija apmēram 15 šipi. Nolēmu, ka stūrmanim neko neteikšu, jo varbūt nobīsies (smejas). Protams, braucu piesardzīgāk, bet pēc posma stūrmanis man jautā, kāpēc vietām braucu tik lēni un tik daudz bremzēju? Pateicu, lai izkāp ārā un paskatās uz riepām (smejas). Tagad garāžā apskatījāmies, tad katrai riepai bija palikuši apmēram trīs šipi (veselīgi smiekli). Cik šipiem jābūt? Manuprāt no 250 – 300.''

Par uzvaru 2WD klasē ekipāža tika pie 1000 eiro liela balvu fonda. Uz jautājumu, vai par šo naudu ekipāža pirks saldumus, Emīls smejoties saka. ''Saldumus nepirksim (smejas), bet šo naudu ieguldīsim sevis attīstībā. Gan jau, ka par šo naudu aizvadīsim treniņus, lai vēl labāk saprastos un būtu vēl ātrāki,'' nobeidz Emīls. 

Rallijsprinta Alūksne rezultāti:
1. flag 
J.Vorobjovs Mitsubishi Lancer Evo X 
41:49.60
2.
flag M.Svilis
Mitsubishi Lancer Evo VIII 
+57.92
3.
flag E.Bergmanis  
Mitsubishi Lancer Evo +1:51.62
4.  flag I.Bulancevs
Mitsubishi Lancer Evo X  +3:07.75
5. flag R.Mēnesis Mitsubishi Lancer Evo X  +3:12.71
6. flag A.Gorelovs Mitsubishi Lancer Evo X  +3:16.26
7. flag A.Ustups Mitsubishi Lancer Evo +3:52.38
8. flag K.Nebars Subaru Impreza +4:04.91
9. flag A.Mersijanovs  Mitsubishi Lancer Evo X  +4:18.43
10. flag R.Kalniņš Audi 80 +4:39.27

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png