profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Alūksnes rallija organizators: Rinda, kurā esam pirmie, tik drīz nepienāks

Mārtiņš Jankovskis 13.11.2013 - 20:08 Alūksnes rallija organizators: Rinda, kurā esam pirmie, tik drīz nepienāks
Rauls Jēts pagājušā gada Alūksnes rallijā. Foto: Rihards Baumanis, Go4speed

Lai arī šobrīd oficiālais 2014.gada Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kalendārs vēl nav zināms, portāls noskaidroja, ka nākamgad bez diviem ziemas posmiem, kas notiks ERČ Liepājas rallija ietvaros, būs vēl viens ziemas rallijs, kas notiks Gulbenē, rallijā Sarma.

Arī nākamgad Alūksnes rallijam, kas iemantojis simpātijas gan no sportistiem, gan no skatītājiem, būs Latvijas čempionāta rallijsprintā statuss. Lai uzzinātu, kāpēc rallijs Alūksne netika iekļauts 2014. gada LRČ rallija kalendārā, kādi ir rallija nākotnes plāni un kas mūs sagaida 2014. gada Alūksnes rallijā, portāls Go4speed sazinājās ar vienu no Alūksnes rallija organizatoriem Renāru Salaku.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Cik zinu, tad 2014. gadā Alūksnes rallijs atkal paliek bez tiesībām uz iekļūšanu Latvijas rallija čempionāta kalendārā?
Jā, nākamgad Alūksnes rallijs nebūs Latvijas rallija čempionāta (LRČ) ieskaitē, bet labā ziņa ir tā, ka rallijs kā tāds notiks.

Ja 2012. gadā Alūksnes rallijs tika aizvadīts kā pārbaudes posms, tad pēdējos divus gadus tas jau tiek iekļauts Latvijas rallijsprinta čempionātā.
2012. gadā mums bija pārbaudes posms, kuru veiksmīgi izturējām un nepieciešamos punktus savācām. Lai arī izpildījām visus kritērijus, Latvijā nākamgad ir paredzēti tikai trīs ziemas posmi. Šobrīd ir gan Eiropas rallija čempionāts (ERČ), gan Sarmas rallijs, tāpēc mums nav vietas LRČ. Līdz ar to nākamgad startēsim rallijsprinta ieskaitē.

Rallijā ir taču rotācijas princips, kas kalendārā ļauj iekļūt arī citiem posmiem, kas savākuši nepieciešamos punktus...
Jā, tā ir. Rallijiem ir rotācijas princips, bet reāli šī sistēma nestrādā. Nolikumā teikts, ka, ja, beidzoties rallijam, tas tiek novērtēts robežās no 80 - 100 punktiem, tad tam posmam ir garantija iekļaušanai nākamā gada kalendārā. Ja ir 60 - 79 punkti, tad seko rotācijas princips. Visi Latvijas rallija posmi savāc labus punktus, līdz ar to šī rotācija dzīvē nestrādā, jo visi posmi saglabā savu vietu. Ir sistēma, bet gluži pareizi tā nestrādā.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Ņemot vērā, ka LRČ bez Sarmas rallija nav iedomājams un ka turpmākos trīs gadus Latvijā notiks ERČ ziemas rallijs, izskatās, ka Alūksnes rallijam, lai iekļūtu LRČ kalendārā, būs jāgaida vēl ilgi?
Protams, forši, ka ir tāds ERČ rallijs, bet, ņemot vērā, ka tas rallijs tagad noslēdza trīs gadu līgumu, tad mums nesanāk ar Alūksnes ralliju iekļūt rallija čempionātā. Mums paziņoja, ka mēs esam pirmie rindā uz iekļaušanu LRČ, bet šobrīd izskatās, ka tā rinda tik drīz nepienāks.

Ko saki par Alūksnes ralliju vasarā?
Nē, tīri no ģeogrāfiskā viedokļa un laikapstākļiem mēs Alūksnes ralliju rīkosim ziemā.

Varbūt nav pareizi, ka LRČ ir divi ralliji no viena reģiona un abi notiek ziemā?
Daudzi uzskata, ka mēs karojam ar Sarmas ralliju, bet tā nav. Viņiem ir savs rallijs, kurš pēdējā laikā palielina mērogu un izplešas uz citām pilsētām. Mēs neredzam problēmu tam, ka divi kaimiņu posmi būtu LRČ. Tie būtu divi pilnīgi dažādi ralliji.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Varbūt jāiet pie igauņiem un jāmēģina Alūksnes rallijs rīkot kopā ar kādu viņu posmu?
Šogad aizsūtījām igauņiem pieteikumu tam saucamajam E-cup jeb mūsu valodā sakot Igaunijas rallijsprintam, kas izrādās, ka nākamgad apvienojas kopā ar lielo ralliju. Viņi bija gatavi savu Igaunijas rallija čempionāta posmu rīkot pie mums Alūksnē, jo visi sportisti, kuri pirms tam iepriekš ir braukuši šajā rallijā, bija apmierināti ar tā norisi, ceļiem.

Un?
Taču LAF jeb rallija komisija to neakceptēja. Viņi atzina, ka, ja Alūksnes rallijs nav LRČ čempionātā, tad tam nepienākas citas valsts apmaiņas posms. Igauņi bija ar mieru savu čempionāta posmu rīkot bez LRČ čempionāta klātbūtnes, taču mūsu federācijai princips bija tāds, ka tā nevar. Neko darīt. Ja ir tādi noteikumi, tad ir. Mēs jau pie tā neapstāsimies un iesim uz priekšu.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Neskatoties uz to, ka Jums nav Latvijas rallija čempionāta statuss, Jūsu rallijs tāpat var lepoties ar kuplu un spēcīgu dalībnieku skaitu.
Skatītājiem jau vajag, lai ir labi braucēji un daudz dalībnieku, ne jau tur čempionāta statusa nosaukums. Mēs esam atpazīstami daudzu braucēju vidū.

Varbūt rīkojot ralliju tikai Alūksnē, LAF baidās, ka Jums nav piemērota infrastruktūra un ka ziemā būs grūti atrast piemērotas naktsmājas visiem sportistiem un skatītājiem?
Daudzi pārmet, ka mums nav pienācīga infrastruktūra, bet tā nav. Protams, nevar salīdzināt viesnīcu skaitu un viesu mājas Alūksnē un Rīgā un tās rajonā, bet ar katru gadu šādu māju Alūksnē paliek aizvien vairāk. Mums netālu ir gan Gulbene, gan Igaunija, kur arī var palikt. Ir diezgan daudz naktsmītņu. Šogad pilsēta tika pārrakta, ceļi sataisīti. Viss notiek. Ja kāds domā, ka atrodamies Latvijas tālā nostūrī, tad tā nav. Mums ir gan telefoni, gan benzīntanki (smejas).


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Aplūkojot šī gada Alūksnes rallija starta sarakstu, jāsaka, ka ar katru gadu dalībnieku saraksts tikai pieaug?
Ja pirmajā gadā Alūksnes rallijam pieteicās ap 35 ekipāžām, tad 2012.gadā to skaits pieauga līdz 49. Šogad jau mūsu rallijā uz starta izgāja 58 ekipāžas. Jāsaka, ka dalībnieku sastāvs neatpalika vai pat bija priekšā dažiem rallija čempionāta posmiem. Protams, ja mums būtu piešķirts oficiālais rallija čempionāta statuss, tad dalībniekus būtu vieglāk piesaistīt, taču nevar sūdzēties arī tagad, jo dalībnieku ir daudz.

Kādi jaunumi saistībā par nākamā gada Alūksnes ralliju?
Varu pateikt, ka nākamgad rallijs būs pavisam savādāks nekā šogad. Būs posmi, kas jau sen ir aizmirsti, bet pamatā būs ceļi, kas nekad rallijā nav izmantoti. Par to paldies Alūksnes rallija bīdītājiem Gatim Cimdiņam un Jurim Osim. Tie cilvēki, kuri jau ir iepazinušies ar aptuveno maršrutu, par to bija sajūsmā.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Ir zināms, kāds būs aptuvenais rallija maršruts un cik daudz varēs redzēt?
Mēs esam ierobežoti ar rallija garumu (ap 70 kilometriem), taču mums nebūtu problēma atrast labus ceļus gan 100 gan vairāk par 100 kilometriem. Uzreiz varu pateikt, ka rallijs būs ļoti kompakts, jo skatītāji vienā vietā varēs redzēt ralliju divas reizes, pēc tam bez steigas pārbraukt uz citu vietu, kur atkal varēs ralliju vērot divus posmus. Šobrīd var pateikt, ka būs 8 vai 10 posmi. Ja 8 posmi, tad redzēs četrus, bet, ja desmit, tad varēs redzēt sešus posmus. Arī pārbraucieni būs ļoti īsi.

Par dalībniekiem šobrīd laikam vēl pāragri runāt?
Jā, tev taisnība, bet sarunas jau lēnām uzsākam. Domāju, ka rallijā startēs gan ātrākie latviešu, gan igauņu braucēji. Tāpat nākamgad centīsimies piesaistīt arī citu valstu braucējus.


Šogad Alūksnes rallijā cilvēku bija daudz. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Lai arī čempionāta statuss Jūsu rallijam nav, tam, manuprāt, nākamgad ir ļoti izdevīgs norises datums?
Šobrīd sanāk tā, ka mūsu rallijs notiks 17. un 18. janvārī. Pēc nedēļas notiks pirmais Igaunijas rallija čempionāta posms, bet pēc divām nedēļām - ERČ posms Liepājā, līdz ar to var teikt, ka daudzi braucēji pirms šiem posmiem varētu doties pie mums uz Alūksni un šo ralliju aizvadīt kā treniņu.

Paldies par sarunu. Man radās priekšstats, ka Jūsu organizatoru komanda ir nepiekāpīga un darīs visu, lai savus mērķus sasniegtu.
Mūsu mērķis un galvenais uzdevums noorganizēt ralliju tā, lai gan skatītāji, gan sportisti paliek apmierināti. Ja tas izdodas, tad ir labi un prieks par padarīto. Kā jau teicu, čempionāta statuss to visu atvieglotu, taču mēs esam entuziastu grupa, kas tāpat darīs visu, lai rallijs būtu kā svētki un visiem būtu labi.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png