Foto: Raimonds Volonts
Minirallijs:
Sestdien, 26. oktobrī, ar Mārtiņa Ločmeļa un Harija Vējiņa ekipāžas uzvaru Rīgas Biķernieku Trasē tika noslēgta “ERST Finance” minirallija kausa 2024. gada sezona. Sacensībās 26,52 kilometru garumā Ločmelis un Vējiņš iekrāja 27,87 sekunžu pārsvaru pār otrās vietas ieguvējiem Edgaru Freivaldu un Gundaru Kļaviņu, savukārt uz trešo vietu pēdējā ātrumposmā pakāpās Madars Dīriņš ar Gintu Lasmani, kuri debitēja pie pilnpiedziņas Rally3 automašīnas stūres.
Foto: Raimonds Volonts
Latvijas rudenim raksturīgi drēgnos, taču sausos un mazliet miglainos apstākļos Biķernieku trasē pulcējās 96 ekipāžas. Veicot divus ātrumposmus rīta pusē, vēlāk atkārtojot maršrutu vēl divas reizes, sacensību dalībniekiem bija iespēja izmantot iegūtās zināšanas, lai kāpinātu tempu. Tikmēr izšķirošais 3,66 kilometru garais ātrumposms izveidots identiskā konfigurācijā kā vēlāk vakarā gaidāmajam rallijsprinta “Latvija” ātrumposmam.
Mārtiņš Ločmelis / Harijs Vējiņš (“Subaru Impreza”) savu meistarību demonstrēja jau no paša rīta, sasniedzot labāko rezultātu pirmajā ātrumposmā un pārliecinoši kāpinot tempu dienas gaitā, uzvarot sešos no septiņiem ātrumposmiem minirallija “Latvija” kopējā ieskaitē. Edgars Freivalds / Gundars Kļaviņš (“Mitsubishi Lancer Evo”) pēc otrā ātrumposma vēl atradās ārpus labāko trijnieka, tomēr dienas gaitā prata meistarīgi kāpināt tempu, finišu sasniedzot pārliecinošā otrajā vietā. Uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Madars Dīriņš / Gints Lasmanis (“Ford Fiesta Rally3”).
Foto: Raimonds Volonts
"Sanāca samērā labi nobraukt. Protams, bez kļūdām neiztikām, bet tās ir visiem. Saskārāmies arī ar tehnisku problēmu – mašīna gandrīz aizdegās, bet veiksmīgi tikām līdz servisa parkam, lai novērstu defektu un turpinājām braukt.
Otrajā ātrumposmā lielajā tramplīnā pārsitām eļļas radiatoru. Eļļa sāka tecēt pa pannu un karstā izpūtēja dēļ sāka aizdegties. Pirmajā servisa parkā šī noplūde likās pārāk maziņa, taču otrajā aplī sapratām, ka tā nav un aizdegšanās risks pastāvēja. Cilvēki no malas teica, ka mašīna deg, tādēļ centāmies braukt pietiekami ātri, lai šo liesmu nopūstu. Esam gandarīti par paveikto. Šis rallijs man allaž paticis atmosfēras dēļ. Šis rallijs īpašs ar to, ka vakarā jāsēžas otrā mašīnā un jāturpina ar rallijsprintu, līdz ar to svinēt vēl nedrīkstam," pēc sacensībām stāsta kopējās ieskaites uzvarētājs Martiņš Ločmelis.
Foto: Raimonds Volonts
Madars Dīriņš / Gints Lasmanis ar tikai 0,3 sekunžu rezervi plūca uzvaras laurus “4WD Open” ieskaitē, kamēr kopējās ieskaites uzvarētāji Mārtiņš Ločmelis / Harijs Vējiņš trofeju kolekciju papildināja ar triumfu “4WD+” ieskaitē. Pie panākuma “4WD” ieskaitē tika Adrians Apsītis / Ints Marcinkevičs (“Toyota”), bet debitantu jeb “4WD Rookie” ieskaitē šodien ātrākie bija Gatis Zariņš / Jānis Brizga (“Subaru Impreza”), pārņemot pirmo vietu noslēdzošajā ātrumposmā.
“2WD Open” jeb vienas ass piedziņas auto klasē par uzvarētājiem kļuva Jānis Cielēns / Salvis Rambols (“VW Golf”). “2WD” ieskaitē pārliecinoši triumfēja Armands Keišs / Jānis Šnikvalds (“BMW”), bet pie pirmās vietas visplašāk pārstāvētās “2WD Rookie” ieskaites dalībnieku vidū tika Niks Apfelbaums / Dinārs Tučs (“BMW”).
“2000” jeb divlitrīgo dzinēju grupā virsroku guva Kārlis Roziņš / Artūrs Himičs (“Honda Civic Type R”), bet “1600” jeb 1,6 litru grupā uzvaru izcīnīja Jānis Jansons / Agnis Bērziņš (“Peugeot 206”). “Studenti” ieskaitē Biķernieku trases eksāmenu vissekmīgāk nokārtoja Kārlis Dzenītis / Mārcis Mālers (“BMW”). “Buggy” dalībnieku konkurencē ātrākie bija Roberts Veismanis / Pauls Gereišs (“Can-Am Maverick X3 XRS Turbo”).
Foto: Raimonds Volonts
Ātrākajām minirallija ekipāžām “ERST Finance” minirallija kausa posma “Latvija” organizatori un atbalstītāji bija parūpējušies par dažādām partneru sarūpētām specbalvām, ekipāžām nodrošinot papildu motivācijas devu:
• “ERST Finance”
Specbalva – degvielas kanna ar 98 markas degvielu – kā ātrākajai “Studenti” ekipāžai ātrumposmā SS1 “ERST FINANCE” tika pasniegta Kārlim Dzenītim / Mārcim Māleram.
• “Biķernieku trase”
Specbalva – sacīkšu simulatora dāvanu karte – kā otrajai ātrākajai “1600” ekipāžai ātrumposmā SS2 “BIĶERNIEKU TRASE” tika pasniegta Arnim Blūmfeldam / Kārlim Eberhardam.
• “Hydroscand”
Specbalva kā ātrākajai “4WD Rookie” ekipāžai ātrumposmā SS3 “HYDROSCAND” tika pasniegta Ivaram Mielavam / Lindai Šķilai.
• “Green Motors - Škoda”
Specbalva kā ātrākajai ekipāžai, kuras sastāvā startē stūrmane, un kura minirallija “Latvija” norises laikā būs saņēmusi vismazāk soda sekundes tika pasniegta Reinim Trūpam / Beatei Klipai-Gribustei.
• “SDK.lv”
Specbalvas trim ātrākajām “Buggy” ekipāžām minirallijs “Latvija” kopvērtējumā tika pasniegta Robertam Veismanim / Paulam Gereišam, Toomasam Veskem / Karolainei Karistei un Rolandam Puravam / Ingaram Saknem.
• “Conti Painting House”
Specbalva – auto krāsošanas pakalpojuma dāvanu karte – kā ātrākajai “4WD+” ekipāžai ātrumposmu SS6 “CONTI STL PAINTING HOUSE” un SS7 “RLV SUPERSPECIAL” kopsummā tika pasniegta Mārtiņam Ločmelim / Harijam Vējiņam.
• “Swecon”
Specbalva – Swecon instrumentu komplekts – kā ātrākajai “2WD Rookie” ekipāžai ātrumposmu SS6 “CONTI STL PAINTING HOUSE” un SS7 “RLV SUPERSPECIAL” kopsummā tika pasniegta Nikam Apfelbaumam / Dināram Tučam.
Rezultāti:
Rallijsprints:
Kā pēdējos gados ierasts, Latvijas autorallija sezonas noslēgums risinājās Rīgā, Biķernieku trasē, sportistiem sacenšoties Latvijas rallijsprinta kausa un Latvijas vēsturisko rallija automašīnu kausa sezonas pēdējā posmā rallijsprintā “Latvija”. Uzvaru sacensību absolūtajā kopvērtējumā izcīnīja Mārtiņa Ločmeļa / Harija Vējiņa (“Subaru Impreza STI”) ekipāža, kuri pārspēja Andri Kulbergu / Andi Veinbergu (“Mitsubishi Lancer Evo”) un igauņus Rasmusu Arrasu / Allaru Heinu (“BMW E46 Compact”).
Foto: Raimonds Volonts
Kopumā rallijsprinta “Latvija” dalībniekiem bija jāveic seši ātrumposmi, kuru sportiskās distances kopējais garums sasniedza 62,48km. Sacensības sākās jau sestdienas vakarpusē, kad norisinājās skatītājiem un dalībniekiem īpaši saistošs un intriģējošs paralēlais ātrumposmos, braucējiem sacenšoties mitrā un tumšā Biķernieku trasē. Jau ar pirmo ātrumposmu sevi kā pretendentu cīņai par uzvaru pieteica Mārtiņš Ločmelis, kurš par attiecīgi 8,87 un 10,13 sekundēm apsteidza Miku Ķenavu (“Mitsubishi Lancer Evo VI”) un Mārtiņu Ķikustu (“Mitsubishi Lancer Evo VII”). No cīņas par uzvaru jau pirmajā ātrumposmā izstājās Kalvis Blūms (“Mitsubishi Lancer Evo”), kura auto tika nolauzts ritenis.
Svētdienas rīts Biķernieku trasē pienāca bez nokrišņiem, tomēr laikapstākļi bija rudenīgi vēsi un, dienas pirmajos ātrumposmos, ar mazliet mitru asfalta segumu. Līdz pēdējam ātrumposmam Ločmelis bija iekrājis jau 27,26 sekunžu pārsvaru pār Ķenavu, savukārt arī pēdējo ātrumposmu veicot visātrāk, Ločmeļa ekipāža varēja svinēt pārliecinošu uzvaru. Neveiksmi 22,08 kilometrus garajā noslēdzošajā ātrumposmā (auto tehnisks defekts) piedzīvoja Ķenavs, tādējādi izstājoties no turpmākās cīņas par goda pjedestālu. Otro vietu absolūtajā ieskaitē izcīnīja Andris Kulbergs / Andis Veinbergs, kuri uzvarētāju ekipāžai zaudēja 1 minūti 9,17 sekundes, savukārt uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa igauņi Rasmuss Arrass / Allars, kuri no labākā rezultāta atpalika par 1 minūti 28,26 sekundēm.
Rallijsprinta “RK8” grupas ieskaitē pirmā vieta absolūtās ieskaites uzvarētājam Ločmelim, otrajā vietā Mārtiņš Ķikusts / Raitis Ķikusts (“Mitsubishi Lancer Evo VII”), bet trešajā vietā finišēja Vigo Rubenis / Kristaps Eglīte (“Subaru Impreza”), kurus no Ķikusta šķīra vien 5,71 sekunde.
Foto: Raimonds Volonts
“RK9” grupā pirmajās vietās ierindojās ārzemju braucēji – uzvaru izcīnīja Igaunijas ekipāža Rasmuss Arrass / Allars Heina, bet 1 minūti 23,17 sekundes viņiem zaudēja lietuvieši Gitis Stalerūnas / Markas Buteikis (“BMW 128”). Trešajā vietā šajā grupā finišēja Artūrs Igaveņš / Ralfs Igaveņš (“Renault Clio Rally4”), kuru deficīts līdz līderim bija 1 minūte 54,57 sekundes. “RK10” ieskaitē Vitālijs Antonovs / Normunds Kokins (“Renault Clio Rally5”) par trīs minūtēm pārspēja Ralfu Stāmeru / Andri Voveru (“Ford Fiesta”). Jāmin, ka ar tehnisku auto defektu un izstāšanos tieši pēdējā ātrumposmā sacensības noslēdza arī Emīls Blūms (“Mitsubishi Lancer Evo IX”), kurš sacensībās šoreiz par uzvaru necīnījās, bet izmantoja iespēju sarīkot sev un savai komandai godam nopelnītu sezonas noslēgumu.
''Labas sajūtas. Biju jau domājis, ka varētu mēģināt ko šādu sasniegt, tomēr par šodienu nebija tik liela pārliecība. Par vakardienu (miniralliju) bija skaidra doma, ka ir jāvinnē, jo zināju, ko no tās baltās mašīnas sagaidīt. Tikmēr par šo nezināju, kā viņa uz asfalta uzvedīsies. Bet nu vakar bijām labi iesildījušies, un šodien tā arī turpinājām. Šādā formātā bez ātruma slāpētājiem Biķernieku trasē īsti nebiju braucis, līdz ar to, te ir vairāk jādomā, jāizvēlas pareizās trajektorijas. Bet viss kārtībā, asfalts man kopumā patīk, laba nedēļas nogale,” stāsta rallijsprinta “Latvija” uzvarētājs Mārtiņš Ločmelis.
Latvijas vēsturisko automašīnu rallija kausa ietvaros uzvaru “RK11” grupā izcīnīja absolūtās ieskaites otrās vietas ieguvējs Andris Kulbergs, bet aiz viņiem par mata tiesu otro vietu izrāva Māris Erts / Matīss Erts (“Subaru Impreza”), kuri par nieka 0,66 sekundēm pēdējā ātrumposmā apsteidza trešajā vietā palikušos Intaru Rezakovu / Elviju Zebuliņu (“Subaru Impreza”). “RK12” grupā vientuļi finišu sasniedza Guntars Danne / Artūrs Pāvilsons (“Lada 2108”) izcīnot grupas uzvaru sezonas izskaņā.
Foto: Raimonds Volonts
''Mums ar stūrmani ir noruna – neesam braukuši neko citu, bet viens ir obligāti jānobrauc, lai tur vai kas – Jāņa Krastiņa “mini WRC” posmu nevar laist garām. Izcila nedēļas nogale, iesildīšanās ar miniralliju, tagad arī rallijsprints. Tādi asfalta svētki Latvijas rallistiem ir neierasti, visi māk braukt pa grunti, bet pa asfaltu daudziem ir jāmācās. Es apbrīnoju Krastiņu un organizatorus, kā no šīs konfigurācijas var dabūt tādus kilometrus. Es katru reizi esmu pārsteigts, un viņam vienmēr tas izdodas,” teic Latvijas vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņas uzvarētājs Andris Kulbergs.
Plašāka informācija par minirallijs “Latvija” pieejama www.minirallijs.lv, bet par rallijsprintu “Latvija” interneta vietnē www.autorally.lv. Informācija par abu sacensību norisi pieejama arī sociālā tīkla “Facebook” kontā /RallijsprintsLatvija.
Rezultāti:
Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts