Isaks Hatanmā. Foto: No sportista personīgā arhīva
Gulbenes ceļos aizvadīts Latvijas rallijsprinta kausa izcīņas otrais posms, rallijsprints Sarma. Otro posmu pēc kārtas uzvaru svinēja Latvijā rallija karjeru uzsākušais Turcijas pilots Kerems Kazazs. 15 sekundes viņiem zaudēja lietuvietis Ramūnas Čapkauskas (Mitsubishi Lancer Evo IX), bet nepilnu minūti atpalika Elviss Hermanis (SRT PROTO 01).
Augsto ceturto absolūti un pirmo RSK9 klasē izcīnīja 14 gadus vecais somu sportists Isaks Hatanmā, kurš startēja ar latviešu SRT komandas sagatavoto priekšpiedziņas ''Peugeot 208 Rally4''. Arī rallijsprintā Alūksne Hatanmā, kuram maijā paliks tikai 15 gadi, uzvarēja RSK9 klasē.
Foto: rallifotod.eu
Pēc Sarmas rallija portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja jauno Somijas rallija sportistu, kurš pagājušajā sezonā LRC4 klasē izcīnīja otro vietu.
Tāpat kā citi rallija braucēji, arī tu savu rallija karjeru esi sācis Latvijā. Kā tavs ceļš atveda līdz Latvijai?
Stāsts noteikti būs tāds pats kā citiem – mēs Somijā šādā vecumā ar īstu rallija auto nevaram braukt, tāpēc ir jāmeklē citi varianti.
Vai pirms nonākšanas Latvijā konsultējāties ar citiem somu sportistiem?
Mans tēvs aprunājās ar Kalles Rovanperas stūrmani Joni Haltunenu, kurš iedeva mums Jāņa Krastiņa telefona numuru. Un tālāk jau viss aizgāja pa ķēdītei. Mums nebija nekādu cerību vai prognožu, kā tas varētu atrisināties, taču jau no pirmā kontakta ar Latviju bija daudz pozitīvu emociju, kas noveda līdz tam, kad varam šeit startēt.
Hatanmā Paides rallijā. Foto: Urmo Sibul
Man bija 12 gadi, kad pirmo reizi vienā dienā izbraucu gan ar ielas auto, gan ar īstu rallija auto. Pirms tam braucu ar kartingu un trenējos ar kroskartu. No turienes arī mana interese par autosportu sākās. Mans tēvs arī garāk brauc rallijā.
Pagājušajā sezonā, kas bija tava pirmā nopietnā rallija sezona, izcīnīji 2.vietu LRC4 klasē. Kā raksturotu savu pirmo pilno sezonu?
Kopumā sezona izdevās ļoti laba, taču vienu posmu bijām spiesti izlaist.
Foto: No personīgā arhīva
Desmit baļļu sistēmā liktu sev septiņi. Rezultāti ir labi, taču neesmu izmantojis visu savu potenciālu. Joprojām ir daudz darba pie stenogrammas un parastajiem treniņiem. Mēs zinām, kas mums ir jādara, lai spertu soli uz priekšu, un pie tā arī strādāsim.
Kurš no rallijiem (Alūksnes vai Sarma) tev pašam patika labāk, tīri snieguma ziņā?
Varbūt Alūksnes rallijs, jo braucām ar auto, kuram trūka jauda un kuram bija citas nelielas problēmas. Tagad Sarmas rallijā viss strādāja labi, taču rallija sākumā daudz ''vērojām'', kas notiek apkārt. Vēlāk visus spēkus izlikām Power Stage ātrumpomsā, kas aizritēja mums labi. Kopumā laikapstākļi bija labi, taču vietām bija slidens.
Foto: Raimonds Volonts
Ko vari teikt par rallija organizēšanu Latvijā?
Visi ir ļoti izpalīdzīgi, tāpēc šeit ir jauka organizācija. Mums, junioriem, LAF un organizatori dara ļoti svarīgu darbu. Liels paldies viņiem visiem, dodot man iespēju braukt šeit.
Kā tev patīk latviešu rallija fanu kultūra?
Tas ir satriecoši. Lieliski ir jūtama viņu interese par šo sporta veidu. Ir ļoti patīkami redzēt, kā fani mūs atbalsta ātrumposmos. Tāpat arī ekipāžas ir draudzīgas un atbalsta viena otru.
Foto: Dace Janova
Izcīnīt LRC4 klases un RSK9 klases čempiontitulus.
Kādi ir tavi mērķi rallijā un ko tu vēlies sasniegt?
Kļūt par WRC braucēju un izcīnīt WRC čempiontitulu! Par to es sapņoju. Protams, lai to sasniegtu, jāiegulda liels darbs, kā arī blakus nepieciešams daudz atbalstītāju. Pašu spēkiem to būs grūti sasniegt, jo mēs esam vienkārša ģimene.
Power Stage ātrumposma noslēgums: