Arī skatītāji gaida, kad varēs apmeklēt sacensības. Foto: Raimonds Volonts
Covid-19 vīrusa pandēmijas izraisīto apstākļu dēļ šobrīd gandrīz visā pasaulē ir aizliegti visa veida sporta pasākumi.
Arī Latvijā šobrīd visi pasākumi ir aizliegti. Lai noskaidrotu, kā šo krīzi pārvar Latvijas vadošās rallija komandas, portāls Go4speed sazinājās ar šo komandu vadītājiem, kuri pastāstīja, kā viņi šobrīd pārvar šo krīzi.
Arī Latvijā šobrīd visi pasākumi ir aizliegti. Lai noskaidrotu, kā šo krīzi pārvar Latvijas vadošās rallija komandas, portāls Go4speed sazinājās ar šo komandu vadītājiem, kuri pastāstīja, kā viņi šobrīd pārvar šo krīzi.
Foto: Sports Racing Technologies
''Šobrīd SRT strādā divas atsevišķas struktūrvienības. Rallijreida nodaļa, kas būvē jaunas automašīnas, strādā uz 100% - tur viss notiek. Savukārt rallija nodaļa strādā divās grupās, lai nebūtu lieku risku, ka kāds saķer vīrusu. Līdz ar to viena grupa strādā vienu nedēļu, otra grupa – otru nedēļu. Paralēli apkopjam sporta tehniku, veicam dažādus uzlabojumus un gaidām, kad atkal varēsim spridzināt. Mums pēdējie desmit gadi ir bijuši tik intensīvi, ka nav bijis laiks citām svarīgām lietām (sakārtot pašu autosporta saimniecību), tāpēc šajā laikā ir labs brīdis, lai pārskatītu visu un sagatavotos turpmākajam cēlienam. Tāpat paralēli pārskatām arī mūsu smagās automašīnas, kurām arī nepieciešamas dažādas apkopes. Darba ir mazāk, tāpēc šobrīd esam citādākā darba režīmā,'' saka SRT komandas īpašnieks Ģirts Krūzmanis.
Foto: Rallyworkshop
''Pirms šīs piespiedu pauzes vēl paspējām veikt nelielus testus, bet šobrīd jā, darbs pie sporta auto uz kādu brīdi ir apstājies. Lielākā daļa automašīnu ir apsegtas un gaida, kad ar tām varēs atkal braukt, bet paralēli būvējām dažas sporta automašīnas. Kaut kas jau notiek, bet ne tādā apmērā, kā pirms krīzes. Paralēli darbojos savā automašīnu servisā, kur arī ir dažādas pārbūves un citi darbi. Cik aprunājos ar saviem sportistiem, tad daudzi gaida brīdi, kad atkal varēs braukt, bet dažu braucēju dalība rallijā ir uz jautājumu zīmes. Jācer, ka drīz šis viss beigsies un varēsim atgriezties normālā ritmā. Taču lielākais jautājums šobrīd noteikti daudziem ir, vai vispār notiks LRČ sezona un kad tā atsāksies,'' saka Rallyworkshop komandas vadītājs Edgars Aņiščenko.
Foto: Neiksans Rallysport
''Neskatoties uz to, ka Latvijā ziemas rallija sezona šogad vispār nebija, mums tā izvērtās diezgan ražīga, jo šogad vairākas reizes bijām Somijas ziemeļos, kur ar dažādiem pilotiem aizvadījām gan testus, gan arī piedalījāmies sacensībās. Sanāca aizvadīt ļoti produktīvas treniņsesijas. Tagad jebkurā gadījumā bija jābūt starpsezonas pauzei, kuras laikā mēs parasti veicam dažādas saimnieciskās lietas – sakārtojam noliktavu, apkopjam sporta un smago tehniku u.t.t. Līdz ar to līdz šim brīdim manā komandā nekas daudz nav mainījies. Parasti mēs aprīļa beigās un maija sākumā sākam braukt pirmos grants treniņus. Ja ārkārtas stāvoklis beigsies tad, kad tas šobrīd ir plānots, tad šī krīze manas komandas darbību ietekmēs minimāli. Šobrīd par to ļoti nepārdzīvoju un uz priekšu raugos optimistiski, jo domāju, ka jūnijā mēs atsāksim savu darbību jau normālā un ierastā ritmā. Šis ir labs laiks, lai katrs no mums pabūtu kopā ar savām ģimenēm, bērniem un pārdomātu lietas, kuras iepriekš ikdienas skrējienā nesanāca paveikt. Tagad ir gana daudz laika, lai to savestu kārtībā un vēlāk ar dubultsparu mesties atpakaļ ierastajā ritmā. Neteiktu, ka esmu priecīgs par šo situāciju, bet personīgi man šī situācija par ļaunu nenāk,'' saka Neiksans Rallysport komandas vadītājs Māris Neikšāns.
Foto: ASRT
''Jā, šobrīd esam tādā pašā situācijā, kā daudzi citi, bet turpinām savā darbnīcā darboties. Cik vien maksimāli varam, tik uzlabojam sporta tehniku, kā arī darām citas saimnieciskās lietas, kurām ikdienas skrējienā varbūt nebija laiks pieķerties. Protams, gaidām to brīdi, kad atkal varēsim doties uz testiem, sacensībām. Ņemot vērā, ka mums ir vairāki ārzemju klienti, tad šobrīd ir liela neziņa, kad un kā viņi varēs doties uz testiem vai sacensībām. Bet gatavojamies, esam optimistiski noskaņoti un ceram, ka šim visam drīz pienāks beigas,'' tā ASRT komandas vadītājs Artūrs Igaveņš.
Foto: Edgars Leonovs
''Gada sākumā paspējām aizvadīt divas testu sesijas Somijā un divus rallijus Krievijā. Šobrīd darbojamies un gatavojam tehniku vasaras sezonai. Bija mums brīvdienas gan pirms svētkiem, gan tagad aizvadīto svētku laikā, bet kopumā gatavojamies testiem, sacensībām, tikai šobrīd nezinām, kad tas varētu atsākties. Bez sporta automašīnu gatavošanas mums bija sakrājušies visādi iekavētie darbiņi, kurus tad arī šajā laikā varam novērst. Darbs notiek, bet tas nav tik intensīvs, kāds tas ir pirms testiem vai sacensībām. Tehnika ir sagatavota, apkopta, bet šobrīd nav zināms, kad, piemēram, mūsu ārzemju klienti varēs aizvadīt testus, ņemot vērā šī brīža ceļošanas ierobežojumus. Taču jācer, ka šo klusuma pauzi kompensēs gada beigas. Ja līdz šim rudens un ziemas sākums bija klusais periods, tad šobrīd jau daudzas sacensības ir pārceltas uz gada beigām, tāpēc domāju, ka daudzām komandām tas periods varētu būt diezgan intensīvs un smags. Bet šobrīd atliek gaidīt un cerēt, ka drīz beigsies šī krīze,'' tā portālam Go4speed pastāstīja Prospeed komandas menedžeris Mārtiņš Druvaskalns.