Foto: No personīgā arhīva
Pagājušā gada novembra beigās jau ziņojām, ka brāļi Ivars un Andris Velmes, kas pēdējos trīs gadus skatītājus gan Latvijā, gan ārpus tās priecēja ar savu leģendāro 'Audi Quattro A2', šķīrās no savas 470 Zs jaudīgās automašīnas.
''Protams, žēl šķirties no šī auto, ar kuru ir piedzīvoti tik daudz patīkamu brīžu un gūtas neaizmirstamas emocijas… Šie bija trīs burvīgi gadi ar šo auto. Taču no autosporta mēs neaizejam. Tagad būs neliela pauze, bet pēc tam domājam atgriezties ar kaut ko tikpat unikālu un iespaidīgu. Ticu, ka spēsim iepriecināt skatītājus vēl vairāk,'' toreiz teica Ivars Velme.
Jau pēc neilga laika Velme portālam Go4speed atklāja, ka plāno būvēt vēl vienu unikālu Audi automašīnu – leģendāro B grupas ''Audi S1E2'', kas skatītājus WRC rallijā priecēja sākot no 1985.gada. Taču ar brāļiem Velmēm vienojāmies, ka materiāls par viņu nākamo auto taps, kad auto iegūs jau reālas aprises.
Šādu auto būvē brāļi Velmes
''Kopš sāku braukt rallijā, mans mērķis bija kādu dienu izbraukt ar leģendāro B grupas ''Audi S1E2'', par kuru internetā esmu skatījies ļoti daudz video. Iepriekšējo 'Audi Quattro A2' pārdevām ar vienu domu – lai varētu īstenot sapni un uzbūvēt ''Audi S1E2''. Protams, šķirties no iepriekšējā auto bija smagi – divus gadus to būvēju un divus gadus braucu. Tik daudz darba un pūļu tika ielikts, ka šķirties bija ļoti žēl. Bet zināju, ka pārdodu tikai ar vienu mērķi – uzbūvēt ''Audi S1E2'','' otrajās Lieldienās portālam Go4speed pastāstīja Ivars Velme.
Foto: No personīgā arhīva
Foto: No personīgā arhīva
Velme atklāja, ka šobrīd auto jau ir ielikts drošības karkass un arī virsbūve daļēji ir salikta, bet, protams, darba vēl esot vēl ļoti daudz. Jautāts, cik procentuāli auto šobrīd ir gatavs, Ivars noteica, ka apmēram 35%.
Jautāts, kad auto varētu būt gatavs startam, brāļi cer, ka pie labvēlīgiem apstākļiem tas varētu notikt nākamā gada ziemas rallijos.
Foto: No personīgā arhīva
Šis ''Audi S1E2'' būs aprīkots ar 2.2 turbo 20V dzinēju, kura jauda bez restriktora var sasniegt 600Zs. Šis auto būs tikpat jaudīgs, ka tie B grupas rallija auto, kas 80. gadu vidū skatītājus priecēja WRC. Rallija trasēs B grupas mašīnas bija redzamas tikai četrus gadus 80. gadu vidū, tomēr šo mašīnu ēra autosporta vēsturē ierakstīta zelta burtiem un tiek saukta par rallija zelta laikmetu.
Kas attiecas uz pašām mašīnām, tām veltīti dažādi epiteti, piemēram, ka tās vienkārši bija pārāk ātras, lai ar tām sacenstos. Un tiešām, B grupa ir mūsdienu inženieru sapnis – minimāli ierobežojumi, kas galvenokārt izrietēja no motora izvietojuma un tilpuma.
Foto: No personīgā arhīva
Foto: No personīgā arhīva
Foto: No personīgā arhīva
Foto: No personīgā arhīva
''Šobrīd ir mērķis uzbūvēt šo auto un pašam braukt. Gribas ar šo auto aizbraukt vēlreiz uz Leģendu ralliju. Šobrīd galvenais ir uzbūvēt, izbaudīt šo procesu un iziet uz starta. Tas ir mans sapnis un kuru lēnām arī eju.''
Ivars Velme. Foto: No personīgā arhīva
''Bildēs tas skats ir viens, bet dzīvē pavisam savādāks – īsts nezvērs,'' nobeidz Velme, kurš piebilda, ka jau šobrīd par šo auto ir liela interese.