Foto: Edgars Leonovs
Nesen jau ziņojām, ka ''Rally Estonia'', kas plānojas arī kā piektais Latvijas rallija čempionāta posms, varētu nenotikt. Iemesls tam - Igaunijas Autosporta savienība (EAL) vēlas iegūt zināmu atbalstu no ''Rally Estonia''. Savienība no rallija organizētājiem esot pieprasījusi 100 000 eiro, taču organizatori paziņojuši, ka nespēj izpildīt šādu prasību, kas it kā esot noteikta ar likumu. Autosporta asociācijas valde piemērojusi starptautisko ralliju reģistrācijas nodevu 100 000 eiro apmērā.
Pēc šīm ziņām Igaunijas medijos un sociālajos tīklos klīda daudz un dažādas runas, līdz savu pozīciju pauda EAL, kas uzskatīja par nepieciešamu atspēkot publicēto maldinošo informāciju.
EAL vēsta, ka tā izveidoja cenrādi saskaņā ar proporcionalitātes principu. Reģistrācijas maksa, kas iekasēta par FIA Starptautisko autosacīkšu grafikā iekļautajiem pasākumiem, iepriekš bija nesamērīgi zema, un cenu maiņas rezultātā tā ir līdzvērtīga maksai, kas tiek iekasēta par citiem autosporta pasākumiem. ''Kopš šī brīža mēs izturamies pret organizatoriem vienādi un uzskatām to par ārkārtīgi svarīgu autosporta ilgtspējībai,” tika teikts paziņojumā. EAL uzskata, ka presē izskanējušie apgalvojumi par Somijas Autosporta asociācijas (AKK) atbilstošo reģistrācijas maksu Starptautiskām autosacensībām (EUR 904 apmērā), ir maldinoši sabiedrībai. ''Mēs varam redzēt, ka atbilstošās maksas par Starptautisko autosacīkšu organizēšanu svārstās no 60 000 līdz 320 000 ASV dolāru,'' turpina Igaunijas Autosporta savienība.
Pēc šīm ziņām Igaunijas medijos un sociālajos tīklos klīda daudz un dažādas runas, līdz savu pozīciju pauda EAL, kas uzskatīja par nepieciešamu atspēkot publicēto maldinošo informāciju.
EAL vēsta, ka tā izveidoja cenrādi saskaņā ar proporcionalitātes principu. Reģistrācijas maksa, kas iekasēta par FIA Starptautisko autosacīkšu grafikā iekļautajiem pasākumiem, iepriekš bija nesamērīgi zema, un cenu maiņas rezultātā tā ir līdzvērtīga maksai, kas tiek iekasēta par citiem autosporta pasākumiem. ''Kopš šī brīža mēs izturamies pret organizatoriem vienādi un uzskatām to par ārkārtīgi svarīgu autosporta ilgtspējībai,” tika teikts paziņojumā. EAL uzskata, ka presē izskanējušie apgalvojumi par Somijas Autosporta asociācijas (AKK) atbilstošo reģistrācijas maksu Starptautiskām autosacensībām (EUR 904 apmērā), ir maldinoši sabiedrībai. ''Mēs varam redzēt, ka atbilstošās maksas par Starptautisko autosacīkšu organizēšanu svārstās no 60 000 līdz 320 000 ASV dolāru,'' turpina Igaunijas Autosporta savienība.
Foto: Rallifotod.eu
Taču pēc publiski pieejamās informācijas, kas publicēta Somijas un Vācijas autosporta federāciju mājas lapās, EAL norādījusi nepatiesas summas. Piemēram, Somijas WRC posma organizatori savai Somijas autosporta federācijai par WRC posmu maksā 56 430 eiro, kamēr Vācijas WRC organizatori savai federācijai maksā 321 458 eiro (par ERČ posmu 10 598 eiro). Tikmēr ''tāda līmeņa'' ralliji, kāds ir ''Rally Estonia'', Somijā izmaksātu 904 eiro, bet Vācijā - 3 953 eiro, kamēr EAL prasa 100 000.
Sanāksmē, kas notika Kultūras ministrijā un kuru vadīja Igaunijas Autosport Events, kas organizē ''Rally Estonia'', notika balsojums par ''Rally Estonia'' organizēšanu. Četri ''Rally Estonia'' konsultatīvās padomes locekļi, tostarp viens EAL pārstāvis (Aivo Pērns), balsoja par rallija norisi. Pret bija gan Kultūras ministrijas pārstāvis, gan divi konsultatīvās padomes locekļi. EAL atzīst, ka tā nekad nav iebildusi pret šo ralliju.
''''Rally Estonia'' organizatori ir apsūdzējuši EAL konkurences likuma pārkāpšanā, vienlaikus ignorējot faktu, ka viņi (''Rally Estonia'') lielā mērā organizē savu ralliju ar valsts atbalstu, kas ir lielākais konkurences kropļojums tirgū. Piemēram, mēs (Igaunijas Autosporta savienība) saņēmām 90 tūkstošus eiro (2020. gadā šī summa vēl samazināsies), kas paredzēta attīstībai astoņām autosportu zonām, tiesnešu apmācībai, infrastruktūras attīstībai un citām likumā noteiktām darbībām. Tikmēr Rally Estonia organizators pasākuma organizēšanai no valsts kā tiešo dotāciju saņēma 980 000 eiro. Šobrīd nav zināms, ka kāds cits motosporta organizētājs Igaunijā saņemtu valsts finansiālu atbalstu, pie tam vēl tik lielu,'' savu sašutumu pauž EAL.
''''Rally Estonia'' organizatori ir apsūdzējuši EAL konkurences likuma pārkāpšanā, vienlaikus ignorējot faktu, ka viņi (''Rally Estonia'') lielā mērā organizē savu ralliju ar valsts atbalstu, kas ir lielākais konkurences kropļojums tirgū. Piemēram, mēs (Igaunijas Autosporta savienība) saņēmām 90 tūkstošus eiro (2020. gadā šī summa vēl samazināsies), kas paredzēta attīstībai astoņām autosportu zonām, tiesnešu apmācībai, infrastruktūras attīstībai un citām likumā noteiktām darbībām. Tikmēr Rally Estonia organizators pasākuma organizēšanai no valsts kā tiešo dotāciju saņēma 980 000 eiro. Šobrīd nav zināms, ka kāds cits motosporta organizētājs Igaunijā saņemtu valsts finansiālu atbalstu, pie tam vēl tik lielu,'' savu sašutumu pauž EAL.
Foto: Krists Andersons
Vēlāk savu atbalstu ''Rally Estonia'' pauda Igaunijas Olimpiskās komitejas ģenerālsekretārs Sīms Sukles, atzīstot, ka EAL aktivitātes esot nožēlojamas. ''''Rally Estonia'' ir lielākais motosporta pasākums Igaunijā, kas mūsu valstij dod daudz," intervijā Postimees saka Sukles. ''Urmo Āva un viņa komanda gadiem ilgi nodarbojas ar ''Rally Estonia'' organizēšanu un mēģina panākt, lai tas turpinātu attīstīties. Tagad nāk EAL, kura vēlas gūt labumu, neveicinot pašu attīstību. Es pilnībā piekrītu Tarmo Silvera domām, ka EAL nodarbojas ar izspiešanu un ka šī situācija ir nožēlojama.''
Tikmēr trešdien kļuva zināms, ka ''AS Tallink Grupa'', kad par EAL darbību izskanējis negatīvs tēls saistībā ar ''Rally Estonia'' organizēšanu, nolēmusi pārtraukt sadarbību ar EAL kā ar oficiālo partneri. ''Mēs ļoti augstu vērtējam ''Rally Estonia'' paveikto. Mēs augstu novērtējam ''Rally Estonia'' kā pasākuma ieguldījumu Igaunijas sporta lauku attīstībā, sporta popularizēšanā jauniešu vidū un Igaunijas popularizēšanā starptautiskajā arēnā. Tallink turpinās sadarboties ar ''Rally Estonia'' autosporta jomā,” saka ''AS Tallink Grupas'' valdes priekšsēdētājs Pāvo Nogene.
Tikmēr trešdien kļuva zināms, ka ''AS Tallink Grupa'', kad par EAL darbību izskanējis negatīvs tēls saistībā ar ''Rally Estonia'' organizēšanu, nolēmusi pārtraukt sadarbību ar EAL kā ar oficiālo partneri. ''Mēs ļoti augstu vērtējam ''Rally Estonia'' paveikto. Mēs augstu novērtējam ''Rally Estonia'' kā pasākuma ieguldījumu Igaunijas sporta lauku attīstībā, sporta popularizēšanā jauniešu vidū un Igaunijas popularizēšanā starptautiskajā arēnā. Tallink turpinās sadarboties ar ''Rally Estonia'' autosporta jomā,” saka ''AS Tallink Grupas'' valdes priekšsēdētājs Pāvo Nogene.