Foto: Claudio Cavion
No 10.-13.oktobrim Itālijā, Sanmarīno, 17.reizi notika slavenais Leģendu rallijs, kurš, kā jau katru gadu, pulcēja daudz zvaigznes, kā arī vēsturiskas automašīnas. WRC klasē pārliecinošu uzvaru svinēja Tjerī Noivils (Hyundai i20 Coupe WRC), kurš par gandrīz divām minūtēm apsteidza savu komandas biedru Andreasu Mikelsenu (Hyundai NG i20 WRC). Historic klasē sīvā cīņā triumfēja Džiljano Kalzolari (Porsche 911 SC), bet Myth klasē pirmais Kens Bloks (Ford Escort RS Cosworth).
Foto: Raimonds Volonts
Šova klasē, kurā netika ņemti rezultāti, otro gadu pēc kārtas startēja brāļi Ivars un Andris Velmes. Sarunā ar portālu Go4speed Ivars Velme atklāja, ka sacensības aizvadītas godam, taču šogad rallijs iesācies ne pārāk labi.
“Pirmās dienas otrajā ātrumposmā, divus līkumus pirms finiša, uzsprāga salona apsildes radiators, tādējādi viss salons bija pilns ar tosolu. Par laimi, tajā vietā ralliju vēroja mūsu draugi, ar kuru palīdzību kopā desmit minūšu laikā defekts daļēji tika novērsts un varējām braukt tālāk. Pēc tam sekoja pauze, kuras laikā ar salvetēm tīrījām visu salonu. Manuprāt, paņēmām salvetes no visām tuvākās apkārtnes kafejnīcām, kā arī iztinām papīrus no visām tualetēm (smejas). Tad vienam no konkurentiem (Marko Maureram (Audi Quattro)) pajautāju, kā varētu notīrīt logu, kuram cauri bija ļoti grūti redzēt. Viņš palīdzēja sadabūt vienu līdzekli, ar kuru tad izdevās attīrīt logu,” pirmās dienas notikumus atceras
Ivars Velme.
“Trešajā posmā sākās problēmas ar bremzēm, kur beigās finišā tās pazuda pavisam. Taču ar to problēmas vēl nebeidzās – pēc finiša izjuka pusass un nolūza ritenis. Līdz 4 rītā taisījām auto, novēršot visus defektus, taču, dodoties uz servisa parku, tajā mūs vairs nelaida iekšā, jo bija par vēlu. Nekas cits neatlika, kā auto novietot mūsu treilerī, lai pēc tam 7 no rīta dotos pakaļ sporta auto un dotos atpakaļ uz stadionu, no kura tika dots starts sacensību otrajai dienai.”
Par laimi, šīs ekipāžai bija vienīgās problēmas. “Cik neveiksmīga bija piektdiena, tik veiksmīga bija sestdiena, jo viss aizritēja kā pa diedziņu – nebija ne tehnisku problēmu, gan arī braukšana gāja no rokas. Izbaudījām sestdienu uz visiem 100%. Arī svētdien viss gāja labi, par ko esam ļoti apmierināti. Jāsaka, ka divos ātrumposmos posma laikā izdevās noķert Audi S1 un jauno Porsche.''
''Ja runājam par auto jaudu, ko uzlabojām pirms starta, tad jāsaka, ka braukšana patika labāk. Izņēmām priekšējo bloķi, kā rezultātā auto gāja daudz labāk un ātrāk. Tagad ar jaudu viss bija kārtībā,” turpina Ivars Velme, piebilstot, ka ceļi šogad bija savādāki nekā pagājušajā gadā.
Svētdien brāļiem kādā no posmiem izdevās augsts lēciens, par ko finišā tika saņemts kauss. “Vienā no ātrumposmiem tika vērtēti sportistu augstākie lēcieni, kur mums izdevās otrs augstākais lēciens. Pašam jau likās, ka jābūt pirmajam, bet šoreiz uzvarēja mājinieki itāļi. Bet jebkurā gadījumā bija prieks kāpt uz goda pjedestāla.”
Jautāts, cik brāļi un viņu 1985.gada 'Audi Quattro A2' (470 Zs un 680 Nm) Leģendu rallijā bija populārs šogad, Ivars turpina: “Pagājušajā gadā arī pie mums nāca cilvēki, bildējās, interesējās, bet šogad bija ļoti traki. Visu laiku apkārt pilns ar cilvēkiem, visi interesējas par auto, grib nobildēties, prasa autogrāfus. Braucam pa ceļu, iet fani un klanās mums. Ja godīgi, tad mazliet jau kauns palika (smejas). Šogad tas līmenis, kā mūs uzņēma un atbalstīja, bija cits.”
Sarunas nobeigumā Ivars, protams, pateicās saviem faniem un atbalstītājiem. “Protams, gribu teikt lielu paldies saviem draugiem un atbalstītājiem. Paldies visiem, kuri fanoja par mums uz vietas Itālijā vai turēja īkšķus mājās. Paldies draugiem, kuri šī rallija laikā palīdzēja un darīja visu, lai mēs maksimāli varētu domāt tikai par braukšanu. Katrs pielika savu pirkstu, kas vainagojās ar veiksmīgu ralliju un finišu. Bija vērts gaidīt gadu, lai gūtu tādas emocijas.”
Brāļi uz goda pjedestāla: