Trešdien, 18. septembrī, Sporta kompleksā “333” Sports Racing Technologies (SRT) komanda prezentēja jauno ''Škoda Fabia R5 Evo''. Prezentācijā piedalījās tādi zināmi rallija piloti kā Mārtiņš Sesks, Vaidotas Žala, Kens Torns, Lukašs Habajs, Aleksanders Rzevkins un Tomašs Kasperčiks.
Prezentācijas laikā sportistiem bija iespējama iepazīt jauno auto, kā arī veikt pirmos demo braucienus Latvijā. Jāatzīmē, ka ar šo auto, kurai ir 18.sērijas numurs, iepriekš trīs dienu testus Somijā veica Nikolajs Grjazins, tāpēc auto sportistiem bija sagatavots lieliski.
Foto: Go4speed
Foto: Go4speed
Foto: Go4speed
Kā portālam Go4speed atklāja SRT komandas vadītājs Mārcis Ķenavs, tad komandas īpašumā uz nākamo sezonu būs vismaz trīs tādas automašīnas. ''Šobrīd zināms ir tas, ka Nikolajs Grjazins ar šo auto brauks Velsas un Spānijas WRC rallijos. Nākamsezon ar vienu auto WRC2 čempionātā brauks Grjazins, otra mašīna paredzēta Raulam Jētsam, bet trešā mašīna būs pieejama uz īri. Ja būs vairāk gribētāju, tad domāsim tālāk. Protams, mūsu rīcībā būs arī iepriekšējās ''Škoda Fabia R5'', kuras arī būs pieejamas uz īri,'' stāsta Mārcis Ķenavs.
Foto: Go4speed
Ķenavs piebilda, ka jaunajam auto ir vairāki uzlabojumi. ''''Škoda Fabia R5 Evo'', salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir vairāki uzlabojumi – motora regulējumi, savādāka jaudas līkne, ir pastiprināta drošība, izmainīti piekares leņķi, amortizatori, bremžu sistēma, salonā vairāki mūsdienīgāki uzlabojumi u.t.t. Teiktu, ka 70% šis auto ir savādāks par iepriekšējo. Pats neesmu vēl izbraucis ar šo auto, bet pēc citu braucēju komentāriem var teikt, ka auto ir labāks, tas labāk reaģē un auto vadās vēl labāk. Protams, lai šo auto padarītu vēl ātrāku, tam ir jāveic nopietni testi.''
Foto: Go4speed
Foto: Go4speed
Kā pēc pirmajiem braucieniem portālam Go4speed atzina Mārtiņš Sesks, kuram trešdien apritēja 20 gadi, tad ''Pirmās sajūtas ir tādas, ka var just, ka auto ir progresējis, piemēram, ar tādām ikdienišķām lietām kā - rokas bremze noraujama daudz vieglāk, ātrumu pārslēgšana ir asāka un maigāka. Ir izdarītas daudzas lietas, lai braukšana būtu vienkāršāka. Protams, šādā trasē ir grūti kaut ko pateikt par citām tehniskām lietām, bet pirmās sajūtas ir tādas, ka Škoda ir domājusi par to, lai braucējiem būtu vieglāk braukt. Tas ir jūtams, piemēram, tajā pašā stūrēšanā, kas ir atsaucīgāka. Gribu teikt lielu paldies SRT par doto iespēju izbraukt ar šo jauno auto!''
Foto: Go4speed
Jāpiebilst, ka izstrādes laikā ar jauno automašīnu ir veikti aptuveni 10 000 testa kilometru. Testi norisinājušies Francijas, Vācijas, Grieķijas un Somijas grantseguma trasēs. Savukārt automašīnas spējas uz asfalta seguma lielākoties tika pārbaudītas Čehijā, kā arī Vācijā, Itālijā un Francijā.
Sesks trasē. Foto: Go4speed