Mārtiņš un Kārlis Dambergi. Foto: www.kalnciemaiela.lv
Šajā nedēļas nogalē vairākās Eiropas pilsētās startēs kārtējie nacionālie rallija čempionāta posmi. Viens no tādiem notiks Čehijā, kur tiks aizvadīts Čehijas rallija čempionāta trešais posms. Šajā posmā startēs ļoti spēcīgi čehu braucēji, taču šoreiz ne par to ir stāsts.
Zināms, ka šī rallija ietvaros startēs arī trešais (kopā šogad ir 12) vēsturisko automobiļu rallija posms, kur dalībnieki (kopā 56) trasē dosies pirms visiem pārējiem Čehijas rallija dalībniekiem. Kas vēl patīkamāk, tad šajā posmā ar 70. gadu Lada 2101 startēs brāļi Mārtiņš un Kārlis Dambergi.
Īsi pirms došanās uz šo posmu Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Kārli Dambergu, kurš pastāstīja par mašīnu, par ralliju un par ekipāžas mērķiem. ''Šis, manuprāt, mums būs piektais gads, kad brauksim tādā rallijā," iesāk Kārlis Dambergs. ''Vienu gadu bijām Beļģijā, bet tagad ceturto reizi atkal brauksim Čehijā. Šogad kalendārā ir 12 Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) rīkotie vēsturiskā rallija posmi, kuri notiek vairākās Eiropas valstīs. Ņemot vērā, ka tā nav mūsu pamatnodarbošanās, tad mēs atkarībā no iespējām un laika mēģinām aizbraukt reizi gadā vismaz uz vienu posmu."
Foto: Ilkka Backstrom
Runājot par pašu ralliju, Kārlis atzīst, ka šis rallijs ir ļoti interesants, jo ir liela ātrumposmu dažādība. ''Šogad kopā būs jāveic 15 ātrumposmi (no tiem trīs posmi būs jāaizvada tumsā) ar kopējo garumu 175 kilometri (kopējā distance ar pārbraucieniem sastāda 570 kilometrus). Noteikti jāatzīmē to, ka šie visi ātrumposmi ir viens pret vienu ar tiem posmiem, pa kuriem brauks visi labākie Čehijas rallija braucēji. Jāsaka, ka Čehijas asfalta rallija segums ir ļoti dažāds. Ir daži ātrumposmi pa mežiem, tāpēc beigās dažās vietās sanāk kā neliels grants rallijs. Vēl Čehijas rallijs ir interesants ar to, ka visi ātrumposmi ir dažādi - gan šoseja, gan kalnaina vide, gan līdzenumi," ātrumposmus raksturo stūrmanis.
Uz jautājumu, kāpēc ekipāža negrib vienreiz aizbraukt, piemēram, uz Somijas ralliju, Kārlis stāsta, kas tas finansiāli esot dārgāks pasākums. ''Mums iegājies tā, ka Čehija gan pēc attāluma, gan pēc naudiņām mums ir pieņemamāka, jo tās izmaksas ir lētākas nekā tās būtu citos rallijos. Noteikti lielu lomu spēlē tas, ka Čehijā mēs sajutām to garu, kas agrāk valdīja Biķerniekos - rallijs balstīts uz senām tradīcijām un lielu entuziasmu. Tas rada ļoti patīkamu atmosfēru."
Foto: rallyfoto.webz.cz
Jautāts, lai Kārlis pastāsta par pašu mašīnu, viņš turpina. ''Mašīnu, kuras dzinējs ir 1,3 litri, sertificējām pēc FIA noteikumiem piecus gadus atpakaļ. Manuprāt, mēs joprojām esam vienīgie, kas brauc sporting rallijā. Piemēram, tā komanda, kas nesen ar žigulīti brauca Montekarlo vēsturiskajā rallijā, viņi brauca regularitāti. Idejiski ir tā, ka mūsu mašīna ir uztaisīta ļoti līdzīgi tam, kāda tā bija 70 gados, kad sportisti brauca Eiropas rallijos. Respektīvi, iespējas šo mašīnu modernizēt ir ļoti minimālas. Protams, sēdekļi nav 70 gadu, bet viss, kas attiecas uz mašīnas ritošo daļu, drošības karkasu un motoru, tas ir ļoti stingri reglamentēts, lai nepārkāptu noteikumus."
Kārlis atzīst, ka šis rallijs abiem esot kā atpūtas pasākums, kurā var gūt adrenalīnu un labas emocijas. ''Jāsaprot tas, ka mums šis pasākums ir iespēja atgūties no ikdienas. Var teikt - tūrisma pasākums ar adrenalīna devu, taču, tai pat laikā, sporta gars nekur nepazūd. Iepriekšējos gados šajā klasē (līdz 1.3) labākie rezultāti bija divas trešās vietas (Beļģijā un Čehijā). Šogad kopā piedalās 56 mašīnas. Mēs startēsim C1 grupā (tā ir FIA 2 kategorija, kurā drīkst startēt ar mašīnām no 1970. - 1975. gadam), kurā startēs astoņas mašīnas, no kurām - seši vietējie čehu braucēji, kā arī viena igauņu ekipāža. Būs interesanti, taču konkurence šogad būs ļoti spēcīga. Diemžēl jāatdzīst, ka ar visiem darbiem nav sanācis īsti patrenēties, tāpēc šogad šis vairāk būs kā hobija pasākums ar mērķi nobraukt līdz galam.
Foto: rallyfoto.webz.cz
Jautāts, cik labi ekipāža nodrošinājusies tehniskajā ziņā, Kārlis atzīst, ka viss būs tik daudz, cik iespējams nomainīt servisa parkā. ''Visas nepieciešamās lietas un mezgli, ko var nomainīt 20 minūšu laikā, būs līdzi, taču mēs centāmies šo mašīnu sagatavot pēc iespējas labāk, lai mums tur būtu pēc iespējas mazāk darba."
Noteikti būs interesanti pavērot, kā ekipāžai soksies ar sporta riepām, ar kurām tā brauks pirmo reizi. ''Iepriekš, manuprāt, mēs bijām vienīgie, kas braucām ar ielas riepām, taču šogad būs pirmais gads, kad iekļausimies pārējo dalībnieku lokā un brauksim ar sporta riepām," tā Kārlis.
Ar vēsturisko rallija dalībniekiem var iepazīties šeit.
Arī Go4speed komanda abiem brāļiem novēl veiksmīgi sasniegt finišu un pēc iespējas augstāku rezultātu.