profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Prospeed uzbūvē jaunu 'Ford Fiesta Proto'; komanda gatavojas ERČ sezonai (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 01.03.2019 - 00:34 Prospeed uzbūvē jaunu 'Ford Fiesta Proto'; komanda gatavojas ERČ sezonai (FOTO)
Foto: Anton "Toni" Mikhailov

Jauno rallija sezonu ar jaunu auto sākusi latviešu Prospeed komanda. Pirms neilga laika komanda uzbūvēja jaunu ''Ford Fiesta Proto'', kas debiju piedzīvoja rallijā ''Alūksne''. Taču pirms tam komanda un jaunais auto pirmos metrus aizvadīja Lapzemē, kur kopā tika aizvadīti vairāku dienu testi.


Foto: Prospeed

Pēc aizvadītajiem ziemas rallijiem portāls Go4speed uz sarunu aicināja Prospeed komandas vadītāju, bijušo rallija braucēju Aivi Egli, kurš pastāstīja gan par jauno auto, gan arī atklāja sezonas plānus.

Aivi, janvāra sākumā Prospeed komanda devās uz testiem Lapzemē. Kā jums tur gāja un ko jūs tur darījāt?
Pagājušā gada nogalē Stasam Travņikovam uzbūvējām jaunu ''Ford Fiesta Proto'', tāpēc devāmies uz Lapzemi, lai saprastu un izmēģinātu jauno auto. Aizvadījām trīs dienas testus, kuros piedalījās trīs piloti. Stas Travņikovs testēja jauno ''Ford Fiesta Proto'', Sergejs Remeņiks iemēģināja savu ''Mitsubishi Lancer Evo X'', bet Aleksejs Lukjaņuks pildīja trenera funkcijas. Pēc šiem testiem sapratām daudzas lietas, kas ir jāuzlabo, jāpilnveido un jāpārtaisa.


Foto: Anton "Toni" Mikhailov

Vizuāli jaunais auto izskatās līdzīgs pārējiem Proto, kas redzēti Baltijā.
Jā, vizuāli auto ir līdzīgs pārējiem, bet, cik zinu, tad katrs Proto tomēr atšķiras. Kuram izdosies labāks, kuram sliktāks – to rādīs laiks. Mēs ceram, ka mums izdevies uzbūvēt labāko (smaida).


Foto: Anton "Toni" Mikhailov

Cik daudz jums palīdz ERČ čempions Lukjaņuks?
Viņš mums ir piesaistīts kā testpilots, bet viņš ļoti labi māk novērtēt to, kas jāizdara, lai būtu labāk. Te es domāju vairāk tieši piekari, regulējumus. Viņa pieredze, braucot ar R5, dod mums vērtīgus padomus. Viņš var ļoti labi salīdzināt un dot idejas, kuras mēs varam īstenot. Viņš mūsu komandā ir ļoti dziļi iekšā.

Kā Jums gāja pirmajā rallijā?
Pirms rallija aizvadījām vēl divu dienu testus. Pēc tam sekoja rallijs, kurā secinājām, ka ir vēl lietas, kas jāuzlabo. Bet tas ir tikai normāli, jo auto ir jauns, tāpēc visu laiku mums bija jauna informācija, jaunas idejas. Bet priecē tas, ka pēc tik daudz nobrauktiem kilometriem mums nebija nevienas izstāšanās. Ir tikai jāuzlabo un viss būs kārtībā.


Foto: Edgars Leonovs

Kādi bija pirmie iespaidi par jauno auto kaujas režīmā?
Teiktu labi. Pats arī testos dabūju izbraukt kādus 20 kilometrus. Pirmajā reizē bija problēmas ar amortizatoriem, taču tagad tas ir atrisināts.

Kā tu uzskati, vai Proto mašīnām ir nākotne rallijā?
Izbraucot man gribētos teikt, ka Evo ērā laikam tomēr iet uz otru galu. Proto auto ir nākotne. Tas ir kaut kas jauns un interesants. Mūsu Proto ir Evo X dzinējs, tāpēc jauda ir vienāda, bet auto ir vieglāks, ātrāk ieskrienas, vieglāk vadās un ātrāk sabremzējas.


Foto: Anton "Toni" Mikhailov

Neesi domājis pats uzbraukt kādu ralliju?
(domā) It kā ir citreiz, kad tāda doma piezogas, bet šobrīd tas darba grafiks ir tāds, ka pagaidām nesanāks. Bet tādu iespēju, ka varētu izbraukt, es pilnībā neizslēdzu. Kas zina.


Foto: Anton "Toni" Mikhailov

Skatos, ka pēdējā rallijā ar jauno ''Fiesta Proto'' brauca Remeņiks?
Jā, viņš uz pēdējo ralliju noīrēja šo auto, jo viņam ir tāda doma, ka arī gribētu sev tādu mašīnu. Tas nav izslēgts – ja Sergejam iepatiksies šis spēkrats, tad domāsim tālāk. Jebkurā gadījumā mēs jau otro Proto mašīnu esam uzsākuši būvēt, tā kā viņa noteikti būs mūsu rīcībā.


Sergejs Remeņiks/Marks Rozins. Foto: Anton "Toni" Mikhailov

Kādi jums ir tuvākie plāni?
Marta sākumā dodamies uz Azoru salām, kur startēs jaunā Eiropas rallija čempionāta sezona, kurā ar Evo X ERC2 klasē turpinās braukt Remeņiks. Tikmēr Bulanceva ekipāža ar ''Ford Fiesta R5'' plāno startēt Krievijas rallija čempionātā, bet, iespējams, kādu posmu nobrauks arī LRČ. Tikmēr Travņikova ekipāža ar jauno auto šosezon plāno braukt vadoties pēc laika un apstākļiem. Konkrēti čempionāti šobrīd plānā nav. Visticamāk, Stas startēs Liepājas ERČ.

Remeņiks brauks pilnu ERČ sezonu?
Pagaidām ir doma pirmos četrus ERČ posmus, un tad tālāk skatīsimies pēc punktiem un iespējām.


Foto: Prospeed

Mērķi Sergejam ERČ noteikti ir augstākie?
Jā. 2017.gadā viņš ERC2 bija trešais, pagājušajā gadā otrais, tad šogad vajadzētu būt pirmajam (smejas).


Foto: Sergei Remennik & Mark Rozin

Atgriežoties pie Lukjaņuka. Vai, piemēram, Lukjaņuks kādu dienu varētu nobraukt kādu ralliju ar jūsu auto?
''Rally Peno'' viņš Staņislavam bija stūrmanis, bet es neizslēdzu iespēju, ka viņš kādu ralliju varētu nobraukt ar mūsu komandas mašīnu. Šobrīd tādu plānu nav, bet viss var būt. Pagaidām viņu sagaida aktīva sezona ERČ.


Foto: Prospeed

Izskatās, ka komandai un mehāniķiem noslodze ir liela.
Jā, tā ir, bet tas ir labi. Kopš decembra mums ir intensīvs darbs – mums nav tādas starpsezonas. Vieni devās uz pēdējo Krievijas rallija posmu, tikmēr citi palika bāzē, lai gatavotu Remeņika auto sezonas pirmajam ERČ posmam.

Kad jūs dodaties ceļā?
Paredzēts, ka 8.martā. Līdz ostai ir jābrauc 4000 kilometru, bet pēc tam vēl trīs dienas ar kuģi. Tāls ceļš. Ir interesanti, garlaicīgi mums nav (smaida).

Cik tavai komandai šobrīd ir daudz ralliju mašīnu?
Uz īri varam piedāvāt LRC2 klases Evo IX un Evo X. Tad mūsu komandā ir ''Ford Fiesta R5'', ''Mitsubishi Evo X'' un ''Ford Fiesta Proto''.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png