profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nitišs: Škoda Fabia R5 - īsts sporta auto un 'forša spēļmantiņa'

Mārtiņš Jankovskis 13.02.2019 - 07:47 Nitišs: Škoda Fabia R5 - īsts sporta auto un 'forša spēļmantiņa'
Foto: Sports Racing Technologies

Sarmas rallijā ''0'' ekipāžas funkciju ar ''Škoda Fabia R5'' pildīja Reinis Nitišs, kuram stūrmanis bija Andris Mālnieks. Lai arī šis Reinim bija pirmais starts ar ''Škoda Fabia R5'', demonstrētais ātrums bija gana liels, ko arī apliecina rezultāti. Sarunā ar portālu Go4speed Reinis atklāj, ka sākotnēji viņam esot bijis grūti aprast ar jauno auto, kas ir pavisam savādāks nekā iepriekšējie, ar kuriem Reinis ir braucis.

''Šī bija pirmā reize, kad braucu ar R5 auto un otrā reize, kad braucu ziemas rallijā. Jāsāk ar to, ka tikai naktī uz ceturtdienu atlidoju mājās, bet jau ceturtdien aizvadīju testus, kuros nobraucu 50 kilometrus,'' iesāk Reinis Nitišs. ''Protams, tas nebija daudz, salīdzinājumā ar to, cik brauc pārējie sportisti. Jāsaka, ka sākumā bija grūti aprast ar šo mašīnu, jo šis auto ir pavisam savādāks par ''Mitsubishi Evo'' vai rallijkrosa auto. Sākumā izbraucu trīs līdz četrus braucienus, lai saprastu, kā stūrēt ar šo auto un kā slēgties. Taču piešāvos un beigās, kad jau ceļš bija tīrāks uz zināmāks, tad varējām pabraukt ātrāk.''

Reinis atzina, ka šis rallijs viņam esot bijis lielisks treniņš. ''Ja runājam par pašu ralliju, tad labāku treniņu, kāds tas bija Sarmas rallijā, manuprāt, būtu grūti atrast. Sākumā braucu, kad trase bija līdzena un klāta ar sniegu un ledu, bet pēc tam špūres, atkusnis un peļķes. Beigās vēl arī tumsa. Ko vēl vairāk sportists priekš treniņa var vēlēties? Tik daudz segumu maiņas sacensībās vēl nebiju piedzīvojis. Mēs vēl arī braucām ar platajām riepām (ar tādām riepām brauca arī Olivers Solbergs un Nikolajs Grjazins), kas braukšanu padarīja vēl grūtāku. Kopumā guvu jaunu pieredzi.''


Foto: Sports Racing Technologies

Jautāts, kas Nitišu visvairāk pārsteidzis jaunajā auto, sportists atbildēja, ka tās bija vairākas lietas. ''Pārsteidza mani tas, cik agresīvi ir jābrauc ar šo auto, jo šī mašīna pieļauj lietas, kas citām mašīnām jau skaitītos kā kļūda. Piemēram, braucu iekšā līkumā, sāku griezt, bet saprotu, ka esmu nobremzējis stipri par ātru, jo, uzsitot pa bremzēm, auto uzreiz stājas. Sākumā bija grūti aprast ar pareizu un ātru līkumu izbraukšanu. Protams, arī paātrinājums šim R5 auto bija lielisks. Ļoti patika automašīnas movement – kad bremzē, tad svars pāriet uz priekšu, kad paātrinies, tad auto priekša paceļas gaisā, kad brauc līkumā, tad svars pāriet uz sāniem. Tas tiešām bija augstākais līmenis – īsta sporta automašīna. Ja grib konkurēt ar pārējiem braucējiem, tad ir, kur piestrādāt. Taču kopumā varu teikt – auto bija ļoti ''forša spēļmantiņa'', ar kuru guvu foršas emocijas.''

Aplūkojot sportista rezultātus, jāsecina, ka Reinis savā pirmajā rallijā ar R5 auto turējās Top 6. ''Mūsu rezultāti vidēji turējās ap Top 6, kas uzskatu, ka ir labs rezultāts, ņemot vērā to, cik mēs nobraucām ar šo auto pirms starta. Grjazinam uz kilometru zaudēju līdz divām sekundēm, bet Oliveram ap sekundi. Nav slikti, ņemot vērā to, ka šis bija tikai mans pirmais starts ar R5 auto un ņemot vērā faktu, ka man zemapziņā bija tas, ka esmu “0” ekipāža un man ir jātiek līdz galam, jo nedrīkstu palikt kaut kur kupenā. Līdz ar to nebraucu uz visiem 100%,'' nobeidz Nitišs, kurš piebilda, ka, ja būs iespēja, viņš noteikti gribētu ar R5 izbraukt citos apstākļos, jo šis esot lielisks auto, ar ko aizvadīt treniņus un mācīties jaunas lietas.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png