profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Dzenītis: Lapzemes rallijā bija žēl mūsu itāļu ekipāžu- sēdēt divas stundas mežā -32 grādos

Mārtiņš Jankovskis 04.02.2019 - 18:59 Dzenītis: Lapzemes rallijā bija žēl mūsu itāļu ekipāžu- sēdēt divas stundas mežā -32 grādos
Foto: Kristaps Kučers

Somijas rallija čempionāta pirmajā posmā, kas notika Lapzemē, uz starta ar Baltic Motorsport Promotion (BMP) komandas ''Ford Fiesta R2T'' izgāja itāļu sportists Enriko Oldrati, kuram šis bija kā treniņš pirms starta Zviedrijas Junior WRC posmā.

Šogad šis Lapzemes rallijs, kas skaitās viens no populārākajiem Somijas rallija čempionāta posmiem, bija īpaši skarbs. Kā sarunā ar portālu Go4speed pastāstīja BMP komandas vadītājs Mārtiņš Dzenītis, tad šoreiz laikapstākļi bija īpaši skarbi, tāpēc nākamreiz būs ļoti jāizvērtē, vai doties uz šo ralliju.

''Jā, šoreiz aukstums rallijā ņēma virsroku. Tagad pēc rallija sapratām, ka labprātīgi uz turieni vairs negribētu doties (Smejas). Skarbi apstākļi – -25 līdz -30 grādi. Mašīnu tādā aukstumā bija grūti piedarbināt. Mums mašīnai un mehāniķiem piedāvāja “siltu telti”, kur tobrīd iekšā bija -5 grādi (smejas). Tāpēc arī pēc rallija ir tāda pēcgarša, ka ir jādomā, vai tādos apstākļos vēlreiz gribētos braukt. Pirms rallija biju skeptisks par termoveļu un zvejnieku zābakiem, taču beigās jāsaka, ka, ja man šo lietu nebūtu līdzi uz šo ralliju, tad, visticamāk, ar apsaldējumiem gulētu slimnīcā,” smejoties notikumus Lapzemē atceras Mārtiņš Dzenītis, kurš piebilda, ka izdevās apskatīt arī Ziemassvētku vecīša ciemu, kas bijis ļoti skaists, bet ļoti dārga vieta.


Foto: Kristaps Kučers

''Bet kopumā šis bija piedzīvojumiem bagāts rallijs, kur par daudzām lietām pirms tā starta pat nespēju iedomāties. Piemēram, pirmajā dienā mums no aukstuma salūza degvielas pumpja šļauka. Tāpat iesmidzinātājiem sasala apakšējās plastmasas un vēl citas neparedzētas lietas, tāpēc pirmajā dienā nomocījāmies ar šādām problēmām, ar kurām iepriekš nebija nācies saskarties. Taču tagad, ja vēl kādreiz piedalīsimies šajā rallijā, tad zināsim, kas mūs varētu sagaidīt un kam jābūt gataviem.''

''Varu teikt tā, ka, ja gribas dzīvē piedalīties ekstrēmos rallijos, tad var aizbraukt uz Somiju un Grieķiju, tad tu būsi izbaudījis Eiropas ekstrēmākos rallijus. Arktikas skarbums noņēma daudz prieka nost. Šis bija dārgs rallijs, kā arī priekš tehnikas viņš bija nežēlīgs. Lai arī daudzi uzskata, ka šeit visur ir skaista un balta ziema, jāsaka, ka rallija ātrumposmos bija interesants segums, jo diezgan daudz braukšanas bija pa sasalušu grunti, kur bija daudz bedru. Jāsaka, ka auto piekare izbaudīja lielu slodzi.''


Foto: Kristaps Kučers

Diemžēl pirmajā sacensību dienā itāļu sportistam nācās izstāties neliela masas vada defekta dēļ, bet sacensību otro dienu itāļu braucējs veica bez problēmām. Mārtiņš atklāja, ka pēc itāļu sportista izstāšanās pirmajā dienā viņam nedaudz palika žēl šo sportistu.

''Žēl bija itāļu sportistu, kuram auto apstājās dopa vidū, kur līdz tuvākajam ceļam bija trīs kilometri un ārā -32 grādi. Protams, nekas cits neatlika kā sēdēt auto, kuru nevarēja iedarbināt, un gaidīt divarpus stundas līdz trases atvēršanai. Pilots beigās bija pateicīgs, ka mēs viņam mašīnā līdzi bijām iedevuši vaļenkus (smejas). Ja runājam par pašām sacensībām, tad bija interesanti paskatīties Valteri Botasu darbībā, kur Superspecial posmā viņš brauca tikpat taisni, kā F1 - bez sānslīdēm, kas rallijā nav ierasta prakse. Protams, tas atspoguļojās arī rezultātos, jo sportista rezultāti nebija īpaši labi.”


Foto: Kristaps Kučers

Tāpat Mārtiņš zināja teikt, ka uz starta izgāja trīs jaunās M-Sport ''Ford Fiesta R2'' automašīnas (ar tām sportisti startēs Junior WRC čempionātā), un novērojumi bija tādi, ka šie auto ir ļoti ātri, jo tie sportisti, kuri pirms tam Somijā brauca ap astoto devīto vietu, tagad cīnījās par trijnieku.

''Rally Sarma” ar BMP komandas auto startēs Mārtiņa Seska ekipāža no “LMT Autosporta Akadēmijas” un angļu sportists Rori Markuss Bells. Tikmēr rumānis Rauls Badī, kurš arī brauks Pasaules junioru rallija čempionātā, startēs ar Rallija Klubā sagatavotu auto. Līdz ar rumāņu sportista startēšanu viņš kļūs par 14. dažādas valsts sportistu, kurš izmantos BMP sniegtos pakalpojumus.


Foto: Kristaps Kučers

Jautāts, kādi ir komandas plāni vasarai, Mārtiņš vēl skaidri nezināja visus sezonas startus, taču plāni esot. ''Šobrīd notiek sarunas par vasaras sezonu, bet vēl nekas precīzi nav zināms. Domāju, ka brauksim Somijas WRC. Tāpat strādāju pie Indijas projekta, kur varētu kaut kas interesants sanākt.”

Jāatzīmē, ka nesen BMP komandas rīcībā parādījās ''Ford Fiesta R2T'' automašīna. Kā atklāja Mārtiņš, tad šis auto tika iegādāts no M-Sport komandas. ''Decembrī no M-Sport saņēmām sasistu R2 automašīnu, kuru mēneša laikā pilnībā pārbūvējām. Pirmās sacensības šim auto bija ''Rally Alūksne'', kur Mārtiņš Sesks izcīnīja uzvaru LRC3 klasē. Noteikti gribu teikt lielu paldies mehāniķiem – Ģirtam Pavlovam un Raivim Veikšānam, kuri no decembra strādāja slapjām mugurām, lai salabotu šo auto un sagatavotu sacensībām,” nobeidz Dzenītis, kurš piebilda, ka BMP komandas rīcībā šobrīd ir četras ''Ford Fiesta R2'' automašīnas, no kurām trīs ir komandas īpašumā, bet viena pieder Bellam.
Komentāri
user 06.02.2019 01:05
Botam ar savām F1 trajektorijām gāja slikti tajā posmā, kurā uzvarēja absolūti? un sēžot pirmo reizi dzīvē pie rallija auto stūres? :))
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png