Jānis Berķis. Foto: Neiksans Rallysport
Pēc ''Rally Liepāja'' klīda runas, ka Jānis Berķis pēc šīs sezonas varētu beigt savu profesionālo rallija karjeru. Diemžēl svētdien sportists par to arī oficiāli paziņoja savā Instagram profilā.
Berķis kopā ar Edgaru Čeporju rallijā sāka braukt 2010.gadā ar priekšpiedziņas ''Ford Fiesta'' automašīnu. 2013.gadā Jānis pārkāpa uz ''Mitsubishi Lancer Evo VIII'', ar kuru tika nobraukts vairākas sezonas. Pēdējās diva sezonas Jānis skatītājus priecēja ar pasaule rallija līmeņa tehniku ''Ford Fiesta R5''. Taču nu pilots nolēmis likt punktu profesionālajam rallijam. Sarunā ar portālu Go4speed Berķis apstiprināja, ka noslēdz savu spožo karjeru.
Foto: Neiksans Rallysport
Jāni, vai tā ir tiesa, ka esi nolēmis beigt rallija karjeru?
Jā, tā ir tiesa. Esmu nolēmis beigt profesionālo rallija karjeru. Šogad jau tāda doma bija galvā, ka pēc sezonas beigšu šo piedzīvojumu. Tas bija pārdomāts lēmums un netika pieņemts uz emocijām. Kāpēc nolēmi beigt braukt rallijā?
Bija gan problēmas ar laiku, gan papildus motivācijas atrašanu. Grūti piespiest sevi tik daudz trenēties, lai būtu tikpat ātrs, cik jaunie. Ņemot vērā, ka rallijā risks ir liels, sāku just, ka vairs negribu tik daudz riskēt, kā to varbūt dari jaunie braucēji. Bija un ir man gan laba mašīna, gan laba komanda, taču kaut kad ir arī jāapstājas. Bija doma nobraukt desmit gadus rallijā, bet sanāca deviņi, kas arī ir daudz.
Šis lēmums ir beigt tikai ralliju vai autosportu kopumā?
Domāju, ka mēs varētu runāt par nopietnas autosporta karjeras beigšanu, jo domāju, ka tā uzreiz beigt visu būs grūti. Iesējams, ka kaut kur kaut kad kādā izņēmuma gadījumā parādīšos. Bet profesionāli tas noteikti nebūs. Ir dažas domas, ko varbūt kādreiz uzbraukšu, bet pagaidām par to vēl agri runāt.
Foto: Neiksans Rallysport
Nē, tas noteikti nebūs rallijkross. Neredzu sevi tajā disciplīnā. Rallijs manā skatījumā ir autosporta karalis, kas ir sarežģītākā disciplīna.
70 starti rallijā. Kā vērtē savu rallija karjeru?
Spilgti un krāsaini. Man liekas, ka mana karjera bija veiksmīga, lai arī nebijām čempioni nevienā klasē un nevienā čempionātā, taču braucām ilgi un pietiekami ātri. Lai arī rallijs bruka, mēs turpinājām būt uzticīgi viņam. Kopumā teiktu, ka rallija karjera bija spoža un atmiņām bagāta. Jā, sportiskā ziņā tā varēja būt kvalitatīvāka, bet, kā bija tā bija. Tiem, kas ir braukuši ralliju, tie zina, ko dod šis sporta veids. Nenožēloju ne brīdi, ka braucu rallijā. Ir prieks, ka varēju tik ilgi un stabili braukt.
Foto: Neiksans Rallysport
Atņēmis ir laiku un naudu, kā visiem (smejas). Bet tajā pašā laikā rallijs man sniedza tās emocijas, kuras citur nevarētu iegūt. Prieks, ka draugi, ģimeni un bērni atbalstīja mani līdz pēdējam.
Kam vēl tu gribētu teikt Paldies?
Protams, ģimenei, kura atbalstīja mani visu laiku. Noteikti gribētu teikt paldies brālim Naurim, kurš sākumā mācīja man rakstīt stenogrammu un iemācīja saprast, kas ir rallijs. Paldies Aldim Zēbergam, kurš iemācīja stūrēt, braukt ar priekšpiedziņu un ar vienu kāju bremzēt (smejas). Tāpat daudz man palīdzēja Jānis Vorobjovs, kā arī pašās beigās daudz man palīdzēja Māris Neikšāns. Tieši ar viņa pūlēm spēju braukt ātrāk. Bija patīkami, ka pēdējos gados izdevās nobraukt profesionālā komandā Neiksans Rallysport. Uzskatu, ka šobrīd nav tādas otras komandas, kāda ir Mārim Neikšānam, kas būtu domāta jauniem latviešu braucējiem. Baigais prieks par to, ko Māris dara. Tas prasa daudz laika un daudz nervu šūnas.
Foto: Krists Andersons
Tagad bija tā, ka pienāk brīvdienas un ir prieks, ka nav jābrauc uz mežu salt (smejas). Bet jā, šobrīd ir tādas dīvains sajūtas. Redzēs, kā būs tad, kad tuvosies rallijs, bet šobrīd ir tāds tukšums, un tu saproti, ka tevi nekas neuztrauc un nav jādomā par ralliju. Bet noteikti iespēju robežās došos uz rallijiem un būšu kopā ar komandu. Ir pietiekami daudz izdarīts, lai tagad pilnībā izsvītrotu ralliju no manas dzīves.
Skatos, ka visas karjeras laikā tev ir bijis tikai viens stūrmanis - Edgars Čeporjus.
Jā, tā ir. Manuprāt, mēs esam vienīgā rallija ekipāža, kas ir bijusi pilnībā monogramma, kā viens vesels, bez sānsoļiem. Ne Edgars mani krāpa, ne es viņu (smejas). Kopā aizvadījām spožu un krāsainu rallija karjeru, par ko Paldies viņam.
Ko ar mašīnu darīsi? Atstāsi sev, lai kādu sestdienu izbrauktu?
Nē. Domāju, ka viņai ir jābrauc, jo tehniskajā ziņā auto viss ir kārtībā. Tikko nesen bija rebilds, tāpēc drīz vien būs viņai jāmeklē jauns saimnieks.
Foto: MVFoto
Jā, tieši tā. Dzīve jau ar to nebeidzas. Paldies visiem atbalstītājiem un faniem par šiem neaizmirstamajiem gadiem.
Bet varbūt Jānis rīkosies kā Sebastjans Lēbs, kurš ik pa laikam atgriezīsies rallijā?
Nezinu, vai man tā sanāks... Kaut kas jau kaut kad varbūt būs jādara, bet pagaidām par to nedomāju.