Foto: Uldis Dobelis
Līgums par pasaules rallijkrosa čempionāta posma Biķernieku trasē rīkošanu šoreiz ir pagarināts tikai uz vienu gadu, turklāt vēl šorīt tika slēgtas pēdējās tā detaļas un nebija tālu, lai sacensības nemaz nenotiktu, sarunā ar portālu Sportacentrs.com teica Latvijas posmu rīkojošā uzņēmuma "RA Events" direktors Raimonds Strokšs.
Ceturtdien pasaules čempionāta organizatori jau prognozējami paziņoja, ka nākamgad septembra vidū atkal gaidāms posms Biķernieku trasē, tomēr Strokšs atzina, ka šoreiz par to bijusi grūta cīņa un izdevies izlīst caur adatas aci.
"Noslēdzām līgumu uz vienu gadu ar iespēju to pagarināt. Šoreiz nevarējām uzreiz noslēgt četru gadu līgumu, jo jāsagaida jaunā valdība Latvijā un tad būs jāiet pie valstsvīriem nodrošināties ar ilgtermiņa līgumu," pastāstīja Strokšs, atgādinot, ka tikai otrdien Ministru kabinets (MK), pārdalot šī gada valsts budžetu, lēma piešķirt 475 000 eiro pasaules rallijkrosa čempionāta posma licences maksai. "Jauno budžetu apstiprinās tikai jaunā valdība, bet pašlaik nav zināms, kad tas būs. Kā redziet, otrdien MK nolēma un ceturtdien organizatori izsludināja kalendāru. Ja otrdien nebūtu pieņemts pārdalīt līdzekļus, mēs nebūtu kalendārā. Lai noslēgtu līgumu, ir nepieciešamas garantijas un šoreiz izlīdām caur adatas aci. Vakar, šodien agri no rīta likām gala punktus līgumos. Viss sagāja vien pēdējās minūtēs."
Rallijkrosa organizatori ierasti no valdības prasa tikai licences maksas segšanu, pārējos izdevumus noklājot no savas kabatas. Pasaules čempionāts rallijkrosā Biķernieku trasē noticis iepriekšējos trīs gadus un pēc šīs sezonas etapa noslēdzās pirmais līgums, kas bija noslēgts uz trim gadiem. 2016. gadā pasaules čempionāta posms tika nosaukts par gada sporta notikumu Latvijā, kā arī iepriekšējos divus gadus tas atzīts par viskvalitatīvāk sarīkoto pasaules rallijkrosa čempionāta posmu.
"Mēs vēlamies ilgtermiņa līgumus. Ja dodies pie potenciālajiem sponsoriem, visu maina vai tev ir viena gada, vai ilgtermiņa līgums. Tomēr ir kā ir. Gaidīsim jaunos politiķus un centīsimies viņiem pierādīt - nesīsim mūsu pētījumus par posma pienesumu valstī, jo katru gadu nevēlamies līst caur adatas aci," stāstīja posma organizētājs. "Šogad sacensības bija, manuprāt, labākās, ko līdz šim esam izdarījuši - bijām vēl vairāk piestrādājuši un ar visām Vecrīgas aktivitātēm veicām vēl vienu soli uz priekšu."
Kā stāstīja Strokšs, būtu iespējams celt skatītājiem vēl lielākas tribīnes, tomēr to traucē darīt latviešu tieksme biļetes uz pasākumiem iegādāties pēdējā brīdī. "Tribīnes varam celt vairāk, vietas ļauj, tomēr pagaidām vēl Latvijas publikai ne līdz galam izdodas paskaidrot, ka tribīnes jāpasūta jau jūlijā, jo cilvēki bieži pieņem lēmumu iegādāties biļeti vien sacensību dienā. Tāpēc mēs jūlijā pasūtam drošu skaitu tribīņu, lai sacensībās nebūtu tukši krēsli. Tiesa, vienalga kādi bijuši laikapstākļi, tribīnes līdz šim bijušas pilnas. Rallijkrosa fans ir gatavs visiem apstākļiem un esmu pateicīgs par to."
Tāpat "RA Events" organizē arī Eiropas rallija čempionāta kalendārā iekļauto "Rally Liepāja", Strokšam sarunā liekot manīt, ka arī šeit tiek tēmēts uz pasaules čempionāta posma iegūšanu.
"Rallijā 2019. gada pasākums būs pēdējais līdzšinējā līgumā. Mums ir ļoti lieli plāni, kurus izziņosim tuvākajā laikā," Strokšs saka, ka "RA Events" vēlas spert vēl vienu soli uz priekšu, tomēr pēc Eiropas čempionāta rallijā iespējams vairs tikai viens lielākas pasākums. "Gaidāmas palielas izmaiņas - ralliju uztaisīsim kā ļoti lielu pasākumu. Tiesa, laiks rādīs kādas ir pilsētu un politiķu vēlmes, tāpēc šobrīd viss fokuss 2019. gadam. Visi pasākumi jāuztaisa pēc iespēja lielāki un tad jau jādod gāze grīdā."
Izmantotie resursi:
www.sportacentrs.com